freekymixer
Stamgast
Hey,
Ik wil een "Wah ombouwen voor bas/synth"
Weet iemand hoe dat best kan ?
Ik wil een "Wah ombouwen voor bas/synth"
Weet iemand hoe dat best kan ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik gebruik ook probleemloos allerlei gitaar effect pedalen gewoon met mijn synths. Don't fix it if it ain't broke zeggen de engelsen.![]()
I second that.
nou , soms moet je voor bas de elco's aanpassen voor de juiste sound
zeg maar voor het gebied waarin ie sweept
Ik gebruik ook probleemloos allerlei gitaar effect pedalen gewoon met mijn synths. Don't fix it if it ain't broke zeggen de engelsen.![]()
I second that.
Dat zeg ik toch...pffffff en het kan allemaal zo makkelijk.......vind de begin vraag trouwens nou ook niet echt duidelijk......wat wil je dan ombouwen??? Ik gebruik ook pedaaltjes achter me sint en drums. Werkt best geinig.

sorry, kun je dat ff wat anders specificeren. er worden zo vaak gitaar pedalen gebruikt in combinatie met synths, en nog geen problemen mee gehad, vandaar

nee natuurlijk geen problemen, ik gebruik ook zat stompboxen alleen maar voor
synths. maar een wah wordt doorgaans getuned (dmv condensatorwaarden)
op het frequentiegebied van een gitaar. sluit je hierop een bas aan, dan werkt de wah nog steeds prima, maar de sweep blijft in het mid gebied zitten (afhankelijk van het type wah uiteraard) dus wil je een bas echt lekker laten
klinken door een wah zul je de waarden van sommige condensatoren moeten veranderen, zodat de "sweeprange" omlaag gaat.
dit geldt wel voor meer fx in combinatie met bas. vandaar dat er ook speciale
bas fx bestaan. ideaal zou zijn als je een schakelaar inbouwd waarmee je tussen verschillende condensatoren kunt switchen.
maar wil je specifiek weten welke condensatoren met welke waarden vervangen moeten, kan ik je niet helpen. wellicht dat een meer technisch
onderlegd forumlid hierover zijn of haar licht kan laten schijnen![]()
dat was dus helemaal nieuw voor mij. ik verwachte wel dat het lijn niveau wel iets anders zou liggen maar dat dat niet zo veel uitmaakt.nee natuurlijk geen problemen, ik gebruik ook zat stompboxen alleen maar voor
synths. maar een wah wordt doorgaans getuned (dmv condensatorwaarden)
op het frequentiegebied van een gitaar. sluit je hierop een bas aan, dan werkt de wah nog steeds prima, maar de sweep blijft in het mid gebied zitten (afhankelijk van het type wah uiteraard) dus wil je een bas echt lekker laten
klinken door een wah zul je de waarden van sommige condensatoren moeten veranderen, zodat de "sweeprange" omlaag gaat.
dit geldt wel voor meer fx in combinatie met bas. vandaar dat er ook speciale
bas fx bestaan. ideaal zou zijn als je een schakelaar inbouwd waarmee je tussen verschillende condensatoren kunt switchen.
maar wil je specifiek weten welke condensatoren met welke waarden vervangen moeten, kan ik je niet helpen. wellicht dat een meer technisch
onderlegd forumlid hierover zijn of haar licht kan laten schijnen![]()

Volgens mij begrijp je het gezegde "I second that" verkeerd. Hij bedoelt dat hij het ermee eens is, en jij denkt dat 'ie er tegenin gaat - maar ik kan me vergissen![]()