novation drumstation(v2) weird en irritant encoder-probleem

Kozmik

Stamgast
Als ik de drumstation aanzet doet ie braaf alles wat ik er van verwacht, maar na een paar minuuten spelen begint de tune van de open/closed hi-hat telkens vaneigens te schommelen. :confused:
Eerst was het enkel dat maar als ik nu op drum select duw op zo'n moment van ongehoorzaamheid blijft ie ook op CH of OH hangen en dus als ik bijvoorbeeld de bassdrum via output set naar uitgang 1 wil laten gaan, moet ik telkens aan een van de knopjes van de bassdrum blijven draaien en proberen op output set te duwen tijdens de fractie van een seconde dat er BD op het schermpje komt te staan voor ie weer terug op CH/OH blijft hangen.
Alsof dat nog niet irritant genoeg is, springt hij tijdens die momenten ook naar 808 kit als ik aan de tune van de 909 hats zit.

wie o wie zou me kunnen vertellen wat eraan mankeert, er nog hoop is, etc...

dank bij voorbaat:halleluja

Wow, ziet er precies serieus uit !
al eens gereset !??
Nee, kan dit dan?

Brabant :mega:

Ik denk aan niet schone knopjes, al eens geprobeerd die te reinigen? Is een idee, maar kan natuurlijk zijn dat er meer aan de hand is.
Dat vermoedde ik ook al dat er wat vuil in de weg zit. Voor het "909kit naar 808kit-switch-probleem" hielp het namelijk (tijdelijk) om gewoon wat te blazen maar dat haalt niets meer uit. Ben er ook al enkele keren voorzichtig met de kruimeldief langs gegaan maar dat heeft me ook geen oplossing opgeleverd.
Op welke manieren zou ik hem dan nog kunnen reinigen?
Her en der heb ik gelezen dat het met een alcohol-doekje moet maar dan moet het voorplaatje er wel af zeker?

allebei al bedankt met de snelle reacties!:okdan:

Back