Sound Skulptor DIY pre amps

Fles

THEMATIC
Ola,
Kwam laatst deze tegen en wil even kwijt dat ik het een erg mooi DIY project vind!
Alleen de looks al 8D

trioface.jpg

:okdan:

En wat je er binnen in kan zetten is ook niet mis. Zeg maar gewoon hi end met een grote H.
In het kort: 1 rack heeft ruimte voor 4 pre's en dan zit er altijd ook een 2 kanaals DI in die je naar 2 pre's naar keuze kan routen. (hard wired) Voeding is extern.

Als pre heb je de keuze uit een Neve 1073 clone, een API 312 clone, nog een andere solid state pre, en er is een ook een buizen model; deze neemt 2 slots in beslag.

http://www.soundskulptor.com/

Iemand al ervaring met dit spul? Gehoord? Gebouwd? Ben benieuwd. Ik zou wel een kitje willen bouwen maar heb nou niet super veel ervaring, wel een beetje. Kan een ervaren DIY'er een inschatting maken hoe moeilijk dit wordt en hoeveel uur je daar ongeveer mee kwijt bent?

Allemachtig wat een prijzen zeg.....een 19" rack 1U los voor 149,- euro!!!! Laat me niet lachen zeg....wel mooi spul maar nou niet echt DIY. Je kan je rack unit samenstellen met hun spul.......niet echt schokkend. Complete kit zoals in het plaatje 1262,- euro.....pfffffffffffff

EDIT: had niet verder dan me neus lang gekeken 8D zelfs de 'schems en partlists staan er.....nu toch wel interressant...*D

Laatst gewijzigd:
niet echt DIY ? Je moet volgens mij de hele preamp in elkaar
solderen als een bouwpakket. Semi-DIY ?+)
en,
zou je een preamp-kit voor 262 euro kunnen bestellen, en zelf
een behuizing en voeding maken ?

en je had het zelf al gezien,

Als behuizingen gebruik ik vaak ouwe cd-rom spelers....mooie vierkante kastjes van metaal.......en kosten geen drol. Of überhaupt ouwe apparaten leeg halen voor de behuizing...lekker recyclen, ben soms net een kringloopwinkel.8)

zou je een preamp-kit voor 262 euro kunnen bestellen, en zelf een behuizing en voeding maken ?

Als je handig bent zal dat wel lukken. Maar dan mis je de DI's en dat zou voor mij iig geen optie zijn.

En de prijzen zijn idd best pittig. Maar vergelijkbare niet DIY pre's zijn echt nog veel pittiger! :)
Als je een unit neemt met 2x MP73, helemaal voor je gemaakt (dus niet diy) dan kom je op €1558,- incl vat. Daar heb je zeker geen BAE 1272 dual voor en al helemaal geen AMS Neve 1073 DPA... ;)

Vroeg me af of iemand hier nog verder mee is gegaan :)

Thread is misschien oud, maar de preamps lijken me echt goed. Ook de uitleg, en de schema's zijn zeer helder !

Laatst gewijzigd:
Het blijft idd een mooie kit. Maar ik ben er niet aan begonnen. Heb sindsdien wel 2 GAP pre73's gekocht. Dat zijn niet DIY Neve clones met iets mindere componenten maar wel een fors lagere prijs. 8~

ik heb net het STS DIY pakket binnen gekregen.

bestellen, contact, en verzending allemaal heel goed verzorgd met aandacht. en snel.

ook allemaal heel mooi en netjes verzorgd en ingepakt. en ook nog met humor!

zie foto wat er ook bij geleverd werd.....

Attachments

• STS.jpg
    STS.jpg
    521,3 KB · Bekeken: 112
Het blijft idd een mooie kit. Maar ik ben er niet aan begonnen. Heb sindsdien wel 2 GAP pre73's gekocht. Dat zijn niet DIY Neve clones met iets mindere componenten maar wel een fors lagere prijs. 8~

waar heb je die kits besteld? via Belgie, Duitsland?

Nice :D

Succes met bouwen.

ja ,bedankt. dat is natuurlijk het andere gedeelte van de zaak.

ik wil het in alle rust en alle tijd doen. zo zorgvuldig mogelijk....als ik het kastje wil verkopen, dan moeten al de soldeerpunten wel O.K. zijn. juist gesoldeerd en clean schoongemaakt.

ik ben verder wel heel erg benieuwd of de tape simulatie me bevalt.

was was de prijs en de verzndkosten als ik weten mag?

Gekocht Mei 2009 voor €531 all in. Helaas kan ik dit bedrag niet meer uitsplitsen dus ik weet niet meer hoeveel de shipping exact was. Het bedrag kan nu wel weer anders zijn omdat Zweden geen euro heeft. ;)

bedankt!

dat is dan voor twee pre-amps inclusief zending. klinkt niet slecht.

Back