the eagle has landed !

hier ook en ik heb weer eens voor mijn beurt gepraat. in het echt is de fire editie mooier dan op de foto. natural ash met jade zou mijn voorkeur blijven, maar alle voyagers zijn mooi.
het was erg koud in de doos dus hij moet nog een uurtje uitblijven. ben zeer benieuwd...

in alle eerlijkheid moet ik er wel aan toevoegen dat hoe mooi ook, deze voyager niet zo mooi is als de signature. de handtekening van bob moog is toch iets anders dan de kreet 'by bob moog'

en ik was al zo blij met het zonnetje vandaag....

Attachments

• voy.jpg
    voy.jpg
    392,6 KB · Bekeken: 87
  • voy2.jpg
    voy2.jpg
    291,9 KB · Bekeken: 96
en ik was al zo blij met het zonnetje vandaag....

Is ht nu oranje/geel of echt rood Leo, als je die backlight opendraait?

Ik vind het ook wel geinig dat gekleurde backlight, echte handtekeningen mja boeiend, ik krijg er al een op mijn solaris helaas :)

Tis wel heel apart vind ik als je die backlight aanzet, net alsof het een hologram in je schedel wordt ofzo hehe, gaaf hoor hehe

Tis wel heel apart vind ik als je die backlight aanzet, net alsof het een hologram in je schedel wordt ofzo hehe, gaaf hoor hehe

dat effect krijg je niet alleen bij het licht aanzetten, volgens mij moet je daar iets bij roken/drinken of een ! ;)

echt rood is het niet (dat is bordeaux-achtig hè) maar het is wel rood/oranje.

hij heeft al geklonken. tja, de meeste presets vind ik niet zo. ze zullen wel goed zijn, maar het is niet wat ik zoek in een synthesizer. ga vanavond eens proberen. het is wel een erg mooi gebouwde synth (behalve dan de 'plakplaatjes'), lekker om zoiets te bedienen.

gefeliciteerd, ziet er erg goed uit , koopje weereens.
heb inmiddels begrepen van enkele techneuten dat de rudi-modificaties echt uitmaken, ook wat verbetering van klank( mn de slewrate update) betreft. denk toch dat ik dat tzt wel ga laten doen.

ja, ik denk ook dat die slewrate mod de klank wat meer edge zal geven. (was wat prime nl toch aangaf.) weet niet of deze synth zo lang hier zal blijven dat ik dat ga doen, eerlijk gezegd. hij is prachtig, draait lekker, maar het romige geluid van de nieuwe mini is voor mij minder leuk dan andere synths. als het dan toch wat mag kosten....
heb nu de mutron wah aangesloten op de voyager en dat maakt m ook wel een stuk lekkerder. en de touchscreen is toch ook wel leuk. en presets, dat is ook fijn al sje maar 1 of 2 synthesizers hebt, zoals ik. maar goed, ik ga me er eens mee bezighouden dit weekend.

heb inmiddels gewoon OS 3.4 erop gezet, maar dan zonder de memory upgrade. de aftertouch is erg matig, klotig aan/uit. deze baak gaat echt ooit naar Rudi !

ja weet niet of deze synth zo lang hier zal blijven dat ik dat ga doen, eerlijk gezegd. hij is prachtig, draait lekker, maar het romige geluid van de nieuwe mini is voor mij minder leuk dan andere synths.
:dubbel:

okdan kenkje weers
ben wel benieuwd waarom der byna geen rme dus die rack modules rond slingeren tweedehands
egt byna niet
terwijl de keys versie erg gewild is
alle modllen de oudere
signatures

wat is bv de 2nd hands price zoo beetje van een voyager keys ,..
moet de rme eronder liggen
kan me herrineren dat dione z rme verkocht voor d8 ik 1400 ofso

best ok

edit : HANDTEKENING BOEIRT ME EGT NIET
OOK NIET AST DFOOR EEN ARTIEST IS GEMAAKT
HAD EEN TR 909 MET JEFF MILSS SIGNATURE
BLEKEN ER INEENS WEL DRIE ROND T FORUM T ZWERVEN
IS GENEUZEL ASJDAT BELANGRIJK VINDT

de rme is toch wat krapper van opzet, kleinere knopjes, geen touchscreen. deel van de aantrekkelijkheid van de voyager zit m toch in de minimoog nabouw en de zeer mooie uitvoering. die houten bak met toetsen is natuurlijk erg mooi. het minst mooie vind je terug op rme en key, nl. de stickers op de kast i.p.v. echte opdruk (heet dat silk screeningof zo?) en 2000 voor een module is een smak geld. dat voelt voor mij duurder aan dan 2800 voor een hele mooie monosynth.
een nieuwe, echte (hardware) versie 3 gaat tweedehands toch wel voor 1400 ja, de rack. een oudere versie 2 misschien voor 1250. hoewel. er stond pas een ouwetje (keyboard performer edition) op marktplaats en die wilde hem echt neit kwijt voor 1700. is geloof ik uiteindelijk voor 1900 gegaan. je kan natuurlijk rekenen wat je wilt, feit is dat er niet veel tweedehands worden aangeboden en er hoeft maar 1 geïnteresseerde te zijn.

Is ht nu oranje/geel of echt rood Leo, als je die backlight opendraait?

het is toch echt oranje, ben ik achtergekomen. foto's zijn wel mooi vind ik.
(zal nog wel mooier kunnen natuurlijk, maar toch.)
hij heeft wel een zeer indrukwekkend geluid, ga vandaag nog eens lekker uitproberen, maar ik denk dat ik m ook maar alvast op marktplaats zet ;)

ik heb er nu een evolvertje op aangesloten en die gaat er ook lekker doorheen, maar ik mis toch de directheid van veel vintage spullen.

Attachments

• v1.jpg
    v1.jpg
    399,5 KB · Bekeken: 94
  • v2.jpg
    v2.jpg
    187,7 KB · Bekeken: 99
  • v3.jpg
    v3.jpg
    146,1 KB · Bekeken: 83
  • v4.jpg
    v4.jpg
    171,8 KB · Bekeken: 97
Yep dat is fire ash Leo :)

Hier zie je mijn Kerststukje :)

66cff3dee6e4498c9a528f5d6e8281a5.jpg

e686b86f5bae42588e148c2d6b16670c.jpg

Wel mooi hoor vind ik, vooral die modwheels, zon PEK met blauw, Voyager met geel/oranje en dadelijk de Solaris met groene (jade) wheels hehe...nu nog een synth zoeken met rood, paars en lunarkleuren erin.

Mensen die trouwnes een nieuwe SSM Voyager willen kopen in de indigo/paarse backlighting moeten wel opletten, de wheels van deze versie zijn wit verlicht (lunar) en niet paars/indigo, ziet er een beetje raar uit vind ik.

daar hoeft geen boom meer bij ;)

het is inderdaad mooi. ik vind sowieso dat jij het erg netjes hebt staan.
maar ik vind zo'n moog voyager ook wel een meubelstuk, met al dat hout.
hoe zit dat met al die verschillende kleuren?! zit dat in de plastic sheets die ze erop plakken? waar komt dat licht vandaan?

Yep dat is fire ash Leo :)

Hier zie je mijn Kerststukje :)

66cff3dee6e4498c9a528f5d6e8281a5.jpg

e686b86f5bae42588e148c2d6b16670c.jpg

Wel mooi hoor vind ik, vooral die modwheels, zon PEK met blauw, Voyager met geel/oranje en dadelijk de Solaris met groene (jade) wheels hehe...nu nog een synth zoeken met rood, paars en lunarkleuren erin.

Mensen die trouwnes een nieuwe SSM Voyager willen kopen in de indigo/paarse backlighting moeten wel opletten, de wheels van deze versie zijn wit verlicht (lunar) en niet paars/indigo, ziet er een beetje raar uit vind ik.

Ik vermoed dat het gewoon transparante zeefdruk is met een wit licht erachter, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het lampjes zijn die je zo kan vervangen. Moet helaas wel door Moog Music zelf gebeuren.

Ik heb het gewoon uit staan, alleen voor de show doe ik ze wel es aan...

ik denk dat Ro9 gelijk heeft, er zitten geen lampjes achter, dat kan niet.
maar goed, die paneltjes zijn na 10 jaar natuurlijk eenvoudig en redelijk goedkoop te vervangen, denk ik. niet dat het voor mij nodig is, want de voyager blijft geen 10 jaar bij mij. nog geen 10 dagen, als het aan mij ligt.
het is een pracht synth, maar ik ga he toch meer in een speelsynth zoeken, waarbij ik met spelen, spelen met geluiden bedoel, in plaats van vlot over het toetsenbord bewegen. voor dit geld zou ik toch liever een cwejman of zo hebben. op naar de marktplaats.

dit is de thread erover iig

http://www.moogmusic.com/forum/viewtopic.php?t=5130&highlight=backlight+lifespan

"As far as replacement, it looks like it's a factory repair. Again from the manual:

"With proper conservation, you can expect your lamps to last for many years. Moog Music will be stocking replacement lamps which can be installed at the factory."

het is namelijk veel makkelijk om die stickers in 8 kleuren te drukken dan dat licht in verschillende kleuren in te bouwen, maar dat is een vermoeden van mijn kant. aan de andere zou ik niet weten hoe die lampen erin zouden moeten zitten, want er zit niet echt een lampie achter elke potmeter ofzo. En het is ook geen kijkdoos vanbinnen lijkt me, waarin het eruit ziet als een fel verlichte balzaal vol met condensators en chips..

precies! er zitten geen lampjes achter. lamps is gewoon een woord voor het stickervel. en dat zit dan neem ik aan ergens of op verschillende plaatsen met een soort flatcable of zo verbonden aan de binnenkant. denk ik.
ach, maakt niet uit. 10 jaar is een lange tijd en inderdaad, en het licht hoeft alleen aan voor de show.

ok tis wel degelijk een mooi ontwerp
wist eigenlijk niet dat r zoveel verschillende typen voyager zijn

kheb idd inde muziekwinkel [fback utregt ]
de mono evolver keys bespeelt
stukken beter dan de evolver twee x gehad en weer weg
teveel info less controls
mooie sounds

ik heb de mono evolver keys weggedaan omdat ik er schijtziek van werd dat dave smith na 2,3 jaar nog steeds die klote potmeters gebruikt. ik was op de laatste mek 3 minuten bezig om de resonance terug te draaien van 100 naar 30 en dan moest ik oppassen want als er iemand voorbij fietste in de straat, sprong die meteen weer terug naar 100. ben weer terug op evolver desktop. is wel een passende verpakking.

zat jij nou te mopperen dat je nooit een rme tweedhands zag? ik weet er 1 !

Back