wie kent de settings voor dit synthgeluid van de TAL u-no 60

*kick*
Ik durf het niet te zeggen, Als ik eerlijk moet zijn zou ik toch aanraden om Marktplaats of Speurders af te gaan en kijken voor een Echte Juno!

deuntje doet me wat denken aan Never let me down van Depeche Mode, qua noten dan.

een juno sound kan nooit ingewikkeld zijn, zal het thuis eens beluisteren.

Lijkt mij dat er 2 oscs gesynct (zaagtand en blokgolf) zijn en een lowpass filter met de resonance een beetje opgedraaid.

de juno heeft maar 1 oscillator, waar je de blokgolf / pulse en zaagtand tegelijk kan gebruiken. deze staan uitzichzelf al in sync :)

maar dat klinkt toch niet al eeen sync geluid?

modulars kunnen dat ook, a6 ook, se1x ook, een 2e osc is volgens mij wel nodig om een sync geluid te krijgen

Ik ken de juno verder niet, maar omdat het als een redelijk eenvoudig geluid klinkt... Vond het geluid niet als een standaard blokgolf of zaagtand klinken...

om het bekende 'sync' geluid te maken moet je een oscillator resetten met een tweede oscillator.
maar dit geluid vind ik nou niet echt 'sync' aandoen.

heb het geluid benaderd met TAL uno2.
check de bijlages.

Attachments

• fuzz poly.mp3
    207,2 KB · Bekeken: 93
  • poly fuzz.jpg
    poly fuzz.jpg
    105,4 KB · Bekeken: 97
Niet zo heel bijzonder eigenlijk dit geluid wat erin komt op 0:08.. er wordt in ieder geval geen sync gebruikt, slechts akkoordjes.

- Blokgolf met beetje PWM erop (beetje spelen met PWM + LFO snelheid)
- Zaagtand ook aan
- Chorus aan, standje I om mee te beginnen
- Filter een eind dicht, niet helemaal.
- Resonance een flink eind open (niet fluitend)
- (filter-)Envelope op pak 'm beet de helft
- Attack op de helft
- Decay op 85%
- Sustain uit
- release op de helft

En nu die akkoordjes spelen (relatief : Am - G - Dm - F maar kan andere toonsoort zijn)

Lijkt mij dat er 2 oscs gesynct (zaagtand en blokgolf) zijn en een lowpass filter met de resonance een beetje opgedraaid.

idd een juno = dco en 1 osc
waar de sync vandaan moet komen ..:?
unison heeft ie wel [ toch ] of benkin de war met de polysix
iig ook niet de-tune dan

de juno-60 heeft unison, mits je 'm op een bepaalde manier opstart (als ik me niet vergis)

Enige wat je hoort in het fragment is een filter die lichtjes open/dicht gaat dmv de envelope, met een flinke scheut reso

waar de sync vandaan moet komen
Sja, de ene synth is de andere niet. Vond het een apart geluid, maar kennelijk is het standaard voor een Juno.
Als ik op mn sh-201 een oude analoge sound wil halen, moet ik een osc met de andere syncen...
(of ik doe iets niet goed)

Als ik op mn sh-201 een oude analoge sound wil halen, moet ik een osc met de andere syncen...
???

Aparte manier van benaderen.. dat je met 1 en dezelfde synth gedateerde sounds + sounds die je nu veel hoort kunt maken, daar kan ik nog in komen. Maar dat het perse met sync moet, die snap ik niet.

Met die sync heb ik gister een heerlijk geluidje (รก la Mary go wild) gemaakt die geen standaard blokgolfje is of een met een andere pulswidth. Moet m eigenlijk eens sampelen om te zien hie ie eruit ziet :)

Back