[TRACK] D&B nummertje

Sander02

Gepokt en gemazeld
Zomaar een D&B nummertje. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Vind hem zelf :okdan:

voor diegene die het toch gaan vragen,

beats: akai
strings: cs1x/Prophet600
bliebje: modular
weirde fx: prophet600
freak-bassline in het midden: modular
diepe bas: the source

tips / comments welkom!

Hij is hier te downloaden

Wow, dit is gewoon goed! Mix klinkt netjes, arrangement ok. Misschien nog een klein dingetje? Het zou cool zijn als er halverwege ook nog een open bekken gaat meedoen.... :L \

ARv

vettig relaxt! ik vind deze soort drum & bass erg ok persoonlijk, heerlijk om s'avonds te luisteren als je kansloos melancholisch achter de pc zit, of als je snachts lange afstand in de auto moet rijden...

Maar, zeker goede track, het enige wat ik vind is dat de pads vrij hard in de mix staan (t gaat zich om de drums en de bass he, daarvoor heet t ook zo :D ), maar eh, dat ik daarover zeik daar moet je zeker niet uit afleiden dat ik dit geen goede track vind ofzo....mooi

Ik weet niet, dat van die strings zei iemand anders ook al. Alleen het valt me echt niet op, althans het stoort me eigenlijk niet zo. Het was ook de bedoeling dat ik hem met de sidechain zou limiten door de beat maar 't is er niet van gekomen.

vooralsnog, bedankt Pjotr! 8)

Hey!

Mooi begin. Erg spannend. De strings staan inderdaad wel knap hard. Op 1 of andere manier moet de de drums er wat meer uit laten springen. Die hele diepe bass sound is ERRUG mooi. Drum-tracks basic, maar heel goed.

De sounds zijn echt perfect, het arrangement ook. Ben jaloers...:) Alleen de mix is in mijn ogen nog niet helemaal ok.
Wat misschien een tip is... Probeer eens de hihats en snare wat meer hoog te geven en de bassdrum meer 'naast' de bass-line te EQ-en, ik denk aan iets minder diep-laag.

Erg mooi einde ook, al dacht ik dat dat een break was. Zou erg mooi zijn als break...:)

Houd 's een goeie cd naast je track en probeer de mix wat meer die richting op te krijgen. Optical-style zullen we maar zeggen.

Muzikaal af en, als de mix goed is, een toptrack.

Jasper

Het is meer een Jungle track, want in D&B komen maar heel minimaal strings voor. Ik vind'm top, de mix is goed en ik vind de strings helemaal niet storend of te hard staan. Keep up the good work dude!

Errug lekker! Mooie sfeervolle geluiden en lekker swingend. Zoals anderen al gezegd hebben, misschien de drums een klein tikkie harder t.o.v de strings, en misschien een beetje extra hoog in de snare, maar dat zijn details. Verder is 'ie echt helemaal top, hij mag van mij nog wel een minuutje of twee langer worden ook, gewoon waar nu het einde zit, nog even alles erin daarna.

Klinkt goed!

Wat ik alleen jammer vind, maar da's meer genre gebonden denk ik, is dat de drums nogal eentonig zijn.
Misschien na een tijdje er nog wat andere drums/loop/percussie door heen gooien. Zodat ie dan wat meer 'los komt'. ;)

Vind die trouwens die strings niet hinderlijk (hard)...

Klopt OnAcid, er zit overigens ook niet zoveel werk in. Wil er zelf nog een shakertje bij en meer riffs met de snare e.d.
ff kutten met recycle/amen. zie je, die strings vallen wel mee. :)

cool trouwens, die ouwe pappie in je avatar!

Laatst gewijzigd:
Back