[MOOG] Nieuwe Taurus bass synth?

Mk II

Fris Gewassen Lid
Moog Music Inc. overweegt om op veler verzoek weer een echte Taurus bas synth met pedalen te maken. Ze houden nu een online enquete op hun site om de belangstelling te peilen. Dus als jij een van de honderden bent die er al jaren een zoekt moet je misschien effe reageren...

klik hier: Moog Taurus Enquete

Gaaf!

Tsenks vor tze info. :)

DSF'ers laat uw stem horen aan ome Bob!

Wat levert zo'n Taurus tegenwoordig nog op?

Heb er ook maar even bijgezet dat ze een Memorymoog II moeten maken. :)

Dattie dan 10K moet kosten, swa. :D

moognav_14.gif

YEAH!

Wat levert zo'n Taurus tegenwoordig nog op?

de Taurus Mk. I is de leukste maar (a) rete-zeldzaam en (b) rete-duur. de Mk. II is wat gewoner en betaalbaarber maar er is gewoon vrijwel geen aanbod. Wie d'r een heeft, doet hem niet weg. Er is ook nog een Controller versie (die heb ik) en dat zijn alleen de pedalen, dus zonder synth "engine". Ik denk dat die zo'n 400 a 500 E waard is in goede staat en conditie. Misschien nog wel meer voor een Moog verzamelaar

Werkt perfect in rock

zeker weten! de oudere jongeren onder ons kunnen zich misschien de Canadese sympho-metal band Rush nog wel herinneren. Die heb ik nog live zien spelen op Pinkpop met maar liefst drie van die Taurus pedalen. een hele berg synths een hoop haar en drie gitaren. dat was zeer euh... apart en HARD !

ach ja... jeugdsentiment :)

Heb er ook maar even bijgezet dat ze een Memorymoog II moeten maken

nee joh, een nieuwe MODULAIRE Moog, dat is wat we nodig hebben !!! Een bankje met een 901A VCO Controller en drie 901B VCO's "doet" op het moment ongeveer 2000 dollar - zonder voeding, zonder kast. MemoryMoogs zijn er in principe nog genoeg. ze zijn een beetje duurder dan een Juno-106 maar je kunt ze relatief makkelijk vinden en kopen.
Maar een System 55 ? Alleen nog voor musea en hele rijke verzamelaars bereikbaar

901ab.jpg

Laatst gewijzigd:
Back