Powercore X8 werkt niet

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik heb sinds ik m'n Powercore X8 heb een heel raar probleem.
Ik krijg volledig willekeurig geen plugins geladen.

Ik werk onder Vista en zelfs de standaard plugins zeggen 9/10 keer "UNLICENSED" ik heb al 2 verschillende firewire controllers geprobeerd, maar beide geven hetzelfde probleem.

Software al opnieuw geinstalleerd maar dit mocht ook niet baten.
Moet ik de Powercore nog op 1 of andere manier "activeren" ? er zat verder geen handleiding bij de en de links naar de TCeletronic PDF files werken niet.

Tevens heeft TC tech support ooknog steeds geen antwoord gegeven.
ik baal hier echt gigantisch van. i.p.v. normaal te kunnen werken, de hele avond wezen kutten op de X8 aan de gang te krijgen.

Is die Poco software zo buggy? want als projecten niet vlekkeloos laden en je 3 uur aan het kutten bent om een project weer aan de gang te krijgen, dan stuur ik hem linea recta retour........

ckeck eens onder xp,
ik ken veel mensen met een x8 maar die werken allen met xp,

vista is en blijft een onzekere factor

Gelul. Vista is net zo brak als XP.
Dat ze die drivers niet goed krijgen moet je echt bij TC zijn hoor.
En die verkopen die krengen al jaren dus zou je denken dat ze het onderhand wel doorhebben.

Maar goed, firewire is op hardware nivo gewoon een te onduidelijke standaard en dan is het maar de vraag bij welk merk je niet op je bek gaat.

aaahhh fuse weet het weer beter

toch vreemd dat mijn fw poco al jaren goed werkt onder xp en dat er zoveel mensen zijn die problemen hebben met vista.
zelfs diverse audio fabrikanten geven aan dat hun hard/software niet werkt met vista.

maar voordat we nu een xp/vista battle komen geef die jongen advies waar hij iets aan heeft..

ti chipset fw kaart, schone xp installatie als je dan nog problemen hebt is er iets anders goed mis, let op wel de laatste drivers gebruiken , tc is helaas ge held op het driver gebied

Als je dan oude forumsposts zo na de introductie van XP soms terug leest moet ik altijd lachen om alle 'experts' die bij iedere error roepen dat je terug moet gaan naar Windows 98 Security Exception.

Fabrikanten die niet in staat zijn werkende drivers voor een systeem te produceren wat nu al een jaar in de vrije verkoop is en reeds lang daarvoor beschikbaar was moeten gewoon simpelweg bestraft worden met afkalvend marktaandeel. We hebben het hier niet over een stuk legacy hardware maar iets wat gewoon nog volop in de winkels verkocht wordt.

Aangezien je betaald hebt voor support mag je best drie keer per dag naar de helpdesk bellen. Tenslotte is het een professioneel product en tijd is geld.

ik heb inmiddels al 3 verschillende FW kaarten in m'n systeem gehad, verder werkt alles perfectr onder vista (MR816 /828MKs 2* Duende PCIe) het is alleen die kutpowercore die het niet goed doet. ben nu driverversie 3.1 aan het installeren (was begonnen met 3.2) werkt dit ook niet, dan gaat hij retour

ok, v3.1 werkt ook niet, of deze poco is defect of de drivers zuigen. i.i.g. te instabiel voor mijn setup > 30 dagen geld terug garantie........:(

FUSE had (weer eens) gelijk!!!

het lijkt nu te werken:

ik had de powercore ontvangen met de XP driver DVD
ik had de 3.2 drivers gedwonload en buggy connection (vaker niet dan wel)
toen 3,1 geinstalleerd en hetzelfde probleem
nu 3.2 er weer overheen geinstalleerd en alles initialiseert correct......

het is dat ik de FX top vind, daarom kijk ik het nog ff een paar dagen aan. Echt ver beneden pijl deze drivers en support

ok, ben weer wat verder: Drivers installeren en geen herstart > werken
na herstart PC > niet meer werken > driver opnieuw installeren > werken > etc.... dus voor iedere sessie dienen de drivers opnieuw geinstalleerd te worden.

De vraag is nu welke file naar een herstart wordt overschreven en hoe ik dat kan voorkomen.

Moet je even kijken op welke sample rate je DAW staat, ik heb namelijk met de normale poco ondervonden dat je je plugs niet boven de 96Khz kunt draaien.

best wel triest eigenlijk van tc voor die prijs....

DAW staat op 44.1, maar heb hetzelfde probleem op 48 of 96
lijkt erop dat er een file overschreven wordt door Vista na een herstart, alleen de vraag is welke

Volgens mij is het nog veel obscuurder.
Dat je bij het laden van de drivers ook een bepaalde DLL laad die je perse nodig hebt. En bij opstarten gebruikt hij weer de DLL die in het systeempad staat en voor problemen zorgt.
Maar dan zijn er een aantal problemen. TC weet niet hoe jij je systeem geinstalleerd hebt en kunnen zijn gissen welke versies DLL's jij gebruikt.
En jij zoekt je ook de tering welke DLL versie het zou kunnen zijn. (Van de duizenden op je systeempje zijn er 50 mogelijk de boosdoener en wellicht 5 of 10 zwaar verdacht.)
Overigens is het niet ondenkbaar dat er taalafhankelijkheid in DLL's ook nog meespeelt en dat dit probleem bij een DEUTSCHE windhoos niet eens boven komt driven.

Dus als je een bugreport naar TC stuurt zul je zoveel mogelijk van dit soort relevante info mee moeten sturen. Of zijn slim genoeg zijn om er iets zinnigs mee te doen is nog maar de vraag.

zij gaven mij aan een nieuwe admin account aan te maken.
op zich wel makkelijk, maar dan alleen voor test doeleinden.
Een complete migratie naar nieuwe User account zie ik niet zitten met alle prefs per applicatie, dan is een complete herinstallatie nog net zo snel

heb de installatie ook al gedaan als "run as admin" maar dat hielp ook niet,

Ik werk ook alleen maar als admin en niet op een limited account. overigens vreemd dat andere vendors dat wel prima in hun drivers kunnen regelen.

Wat zij aangeven is een hele dikke vette smoes om aan te geven dat ze het zelf ook niet weten.

Je zou bijna denken dat die gasten ook bij Steinberg hebben gewerkt.

meer als een jaar verder, zelfs de meeste recente Beta 4 drivers van vorige week werken nog steeds niet naar behoren. De X8 is inmiddels retour genomen door de Musicstore.

Back