master insert compressor (live)

dbx 166xl, goede prijs/kwaliteit verhouding.

(Wel rackformaat, maar als je gear meebrengt zoals in het filmpje dan kan een dbx er ook nog wel bij. En de geluidskwaliteit is gewoon dik in orde voor zijn prijs.)

FMR RNC of RNLA worden vaak in deze hoek genoemd, evenals de Joemeek MC2(geloof ik)

ik was aan 2 x FMR RNC achter elkaar aan het denken, heeft iemand daar ervaring mee? dit zeggen ze op hun site:

MAXIMUM 2MIX DENSITY
This one is great for stereo mixes. By levelling out your mixes, you'll help them translate well to cassette, MiniDisc, or any other format you may be using. To start, try it on a CD you like, or a mix you're familiar with. You'll need 2 RNCs.

1. With RNC #2 bypassed, set RNC #1 as follows:
Super Nice Mode
Ratio = 25:1
Attack and Release between 12:00 and 2:00
Threshold so that you're getting about 6-8 dB of compression
An appropriate amount of makeup gain; around 6-8 dB is a good start.

2. Un-bypass RNC #2 and set it:
Normal mode
Ratio = 25:1
Fastest attack and release
Threshold such that you're getting about 2-4 dB of peak control

180778.jpg

STEREO optical compressor.

Ik was me daar al een pot aan mezelf aant twijfelen, stond al met al mn spullen bij de bewaking.

Live hebbie toch helemaal geen compressort op de master nodig.
Kwestie van een goed voorbereide mix bouwen.

Dan lijkt me zoiets als een dynamische EQ wat praktischer omdat je die dan ook aan de zaal aan kan passen. En dan is denk ik de goedkoopste die van behringer.

aangezien ik veel improviseer met synths en drumbakken, en vaak nieuwe nummers speel, of oude nummers op verschillende manieren is het moeilijk om van tevoren een goed voorbereidde mix te maken. Een dynamische eq lijkt me ook wel wat, maar daar ken ik echt niet genoeg van en ik kan ook moeilijk mijn eigen front of house mix maken op de meeste plekken waar ik kom. Het zou wel fijn zijn op die manier. Zijn er andere betaalbare opties op dat vlak?

Live hebbie toch helemaal geen compressort op de master nodig.
Kwestie van een goed voorbereide mix bouwen.

Dan lijkt me zoiets als een dynamische EQ wat praktischer omdat je die dan ook aan de zaal aan kan passen. En dan is denk ik de goedkoopste die van behringer.

ja goed maar als de drummer nu net iets harder slaat dan bij de soundcheck:)

Zie jij een drummer op die youtube staan?
Zowieso maakt bij dit soort gigs het geen ruk uit of je een FOH mix maakt of zelf je mixert regelt.

Zie jij een drummer op die youtube staan?
Zowieso maakt bij dit soort gigs het geen ruk uit of je een FOH mix maakt of zelf je mixert regelt.

ik wil gewoon dat mijn set er goed doorkomt, en in grotere zalen kan het echt wel een verschil maken denk ik.

Dan moet je de kanalen doorsluizen naar de FOH mixer. Die kan het dan (als het goed is) er een nette mix van maken.

Een RNC is trouwens in RN mode eigenlijk een soort peak limiter. Niet een kastje dat mixen netjes balanceerd.

Soms word er ook wel eens een Powercore MD3 gebruikt en dan is een 'cheapo' versie dan een Behringer DEQ2496.

Maar niets werkt zo goed als een goede voorbereiding en ambachtelijk knoppen schuiven.

Dan moet je de kanalen doorsluizen naar de FOH mixer. Die kan het dan (als het goed is) er een nette mix van maken.

Een RNC is trouwens in RN mode eigenlijk een soort peak limiter. Niet een kastje dat mixen netjes balanceerd.

Soms word er ook wel eens een Powercore MD3 gebruikt en dan is een 'cheapo' versie dan een Behringer DEQ2496.

Maar niets werkt zo goed als een goede voorbereiding en ambachtelijk knoppen schuiven.

je hebt gelijk, een FOH mix hoef ik absoluut niet te maken want ik sta zelf achter de mixer op het podium. en knopen draaien en schuiven doe ik live om het al zo goed mogelijk te mixen. ik dacht gewoon om het nog een stapje verder te brengen.

Die swokki loopt gewoon zwaar te fokken. Gauw stiekem een ander filmpie uppen. :D

De drummer is even naar de natte groep, na de pauze issie weer te zien in het filmpje :)

ik drum nu eenmaal met mijn voeten, sorry hoor ;)

maar iedereen bedankt voor de tips, het meest logische lijkt me een Behringer DEQ2496 maar ik vrees dat ik dat niet altijd goed ga kunnen instellen en ik ben niet zo'n behringer fan ook niet.

Back