platenspeler technics sl 1200 mk2 draait niet meer stabiel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

solith

Nieuwkomer
hey! mijn platenspeler draait onregelmatig. hij draait niet meer stabiel, constant sneller en trager...
Ik dacht dat het mss ergens een condensator was die kapot was. Maar toen ik hem voor de eerste keer opendeed zat er toch wat meer elektronica in dan ik dacht heppie.gif.

iemand een idee hoe ik tewerk ga en waar het probleem juist zit?

greetz, Arne

Inderdaad alle knopcontacten en zeker de pitch fader reinigen, eventueel ook de stelpots intern reinigen (uitgangspositie wel markeren!!). Er is waarschijnlijk ergens een gestoord contact in één van deze. Laat de elektronica nog maar even voor wat ze is, daar zit het probleem waarschijnlijk niet.

ooit heb ik dit ook eens voorgehad,
zeeer irritant....
Toen mn deck gecalibreerd, (0punt verlegd en terug op 0 gezet, (ik kon maar proberen hé))
http://www.massive.com/in_tune/technics_pitch.html

De snelheid terug rond de 8% (min/max) gezet, want de vorige eigenaar had hem duidelijk wat sneller laten draaien.
Daarna de "snelheids-fader" eruitgehaald en gekuist met wat fader-kuis-product...

Ik meen te herinneren dat mn deck dan terug normaal werkte...
veel succes....

doet je deck het ook wanneer de pitch-lock aanstaat?

Laatst gewijzigd:
ooit heb ik dit ook eens voorgehad,
zeeer irritant....
Toen mn deck gecalibreerd, (0punt verlegd en terug op 0 gezet, (ik kon maar proberen hé))
http://www.massive.com/in_tune/technics_pitch.html

De snelheid terug rond de 8% (min/max) gezet, want de vorige eigenaar had hem duidelijk wat sneller laten draaien.
Daarna de "snelheids-fader" eruitgehaald en gekuist met wat fader-kuis-product...

Ik meen te herinneren dat mn deck dan terug normaal werkte...
veel succes....

doet je deck het ook wanneer de pitch-lock aanstaat?

Op een mk2 zit geen pitchlock

mih, ik bedoel het klikje in de midden van je fader
dat mechanisme(tje) dat je pitch, lockt.......
ook herkenbaar aan het groene lampje dat dan gaat branden ;)

= pitchlock ;) durf ik zo te denken ;)

ivm die spray
doe ik het zo: Eerst met de spray die reinigt, dan me de spay die spoelt (zodat het reinigingsmiddel niet blijft reinigen met gevolg dat je fader sneller kapot gaat)
en daarna met een soort olie mocht je je fader soepeler willen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back