Waarom verkoopt iedereen zijn Blofeld ?

karstieman

Super K
Het valt me op dat er nu al veel Blofelds tweedehands verkocht worden.
Blijkbaar valt hij veel kopers tegen. :confused:
Ik heb 'm zelf nog niet kunnen testen, maar misschien kunnen de ex-eigenaren toelichten waarom ze hun Blofeld weer verkocht hebben?

Het valt me op dat er nu al veel Blofelds tweedehands verkocht worden.
Blijkbaar valt hij veel kopers tegen. :confused:
Ik heb 'm zelf nog niet kunnen testen, maar misschien kunnen de ex-eigenaren toelichten waarom ze hun Blofeld weer verkocht hebben?

Ja tis mij ook al opgevallen ... vreemd want de demo's klonken zo slecht niet ?

:P

Ik moest er ook gelijk aan denken toen ik die van vandaag er bij zag komen :).

Mee too, wil dat ook wel eens weten.

En de mensen die hem hebben en niet wegdoen, is het programmeren van de Blofeld misschien wat moeilijker geworden? Misschien is dat een reden voor veel om hem weg te doen.

Als er toch zoveel verkocht zijn is de kans ook groter dat mensen geld nodig hebben, hem te moeilijk vinden, toch een andere sound willen of hem toch niet veel gebruiken.

Omdat het een goedkope synth is en de aankoopdrempel daardoor erg laag is (ze waren ook niet aan te slepen na de introductie). En bij veel mensen staat het dan een tijdje niets te doen en als er dan iets anders aan de horizon komt dan gaat de boel in de verkoop.

We blijven allemaal steeds ander spul mooi vinden! :D

Ik doe 'm zelf niet weg, prima werkpaard met ook nog eens een vet eigen karakter waar erg aparte sounds uit te halen zijn.

Klopt, ik zou de Blofeld omshrijven als "ijskoude vettigheid"

Je kan deze synth zo metalig koud laten klinken als met je tong tegen een lantaarnpaal met -20gr. :D

Of zo vettig als een TI met pads en basses, super veelzijdige synth. alleen als je op zoek was naar een harware vanguard of sylenth dan kom je bedrogen uit wat de Blofeld heeft wel echt een "signature sound".....

volgens mij wordt een dergelijke draad elke keer opnieuw gestart als een nieuwe synth op de markt is... :gaap:

Hetzelfde valt mij ook op met de DSI Evolver.....zijn deze synths dan te moeilijk voor mensen die niks snappen van synthese???

Het grootste minpunt aan deze synth vind ik het ontbreken van een volwaardige multimode ala virus. Maar daar zijn ze hard mee bezig..

Stereo outputs en alleen een midi in kunnen ook als een minpuntje aangemerkt worden door sommige gebruikers..

Voor mij een top synth.. , gaat echt niet weg..

Hij wordt gekocht door een golf mensen en die zijn hem na een tijdje ook weer tegelijk beu. Een soort grijze golf na een babyboom verhaal. Je had toen ook die DX-200's die een paar maanden na die actie hier voor 100 euro weg gingen zo'n beetje :D

ik lees bij de blofeld user garoep nagal veel over bugs, en hardware problemen.
is het ding zo buggy, of valt dat wel mee.?
zou een oorzaak kunnen zijn.
groeten,
jeroen

Back