Midi voor 303 & 606

MARAX

Music is the drug!!
Hai,

Ben sinds kort weer de gelukkige eigenaar van een tb 303!
Dit keer met een tr 606 erbij..
De vorige tb had wel midi.. maar heb ik helaas toen door omstandigheden moeten verkopen.. =(

Mijn vraag is..
ik wil midi op beide van de beestjes..
Bij wie of waar kan ik het beste zijn?
Welke midi kit bevalt het beste?
Solderen en pielen is niet me sterkste kant!

En ik mis ook nog de adapters..
lukt het met zo'n universele??

Alvast bedankt :P

Hai,

Ben sinds kort weer de gelukkige eigenaar van een tb 303!
Dit keer met een tr 606 erbij..
De vorige tb had wel midi.. maar heb ik helaas toen door omstandigheden moeten verkopen.. =(

Mijn vraag is..
ik wil midi op beide van de beestjes..
Bij wie of waar kan ik het beste zijn?
Welke midi kit bevalt het beste?
Solderen en pielen is niet me sterkste kant!

En ik mis ook nog de adapters..
lukt het met zo'n universele??

Alvast bedankt :P

hier een site waar je een midikit voor je 303 en 606 kan bestellen.
http://www.tb303.at/

en die universele adapters werken prima.. 9V en iets van 400mA maar 0,5 of 1A is meestal standaart voor universele adapters

hier een site waar je een midikit voor je 303 en 606 kan bestellen.
http://www.tb303.at/

en die universele adapters werken prima.. 9V en iets van 400mA maar 0,5 of 1A is meestal standaart voor universele adapters

Thnxs!!ga morgen ff adapters halen.. batt. zijn nu bijna leeg:P

deze midi kit was ik al tegen gekomen... kon alleen niet echt zo snel vinden hoe duur ed!!

Zoals ik al verteld heb... ben ik niet handig...(met solderen ed!!)
Wil mezelf er niet aan wagen als je begrijpt wat ik bedoel..

Is er niet een plek waar ik ze kan wegbrengen.. voor eventuele onderhoud/reparatie het aanbrengen van de midi kits.
en ik heb nog outputs van de tr 606 liggen die er al eens hebben in gezeten die mogen van mij weer terug.. ed..

ben benieuwd?

Er hangt toch DIN sync aan die bakjes?
Met een convertertje gaat het even goed, en je tb en tr blijven in originele staat.

Wij gebruiken een Roland SBX-80, gaat super.
Je kan 2 DIN sync bakjes syncen en twee MIDI.
Tempo intappen, tempo-tracks maken, audio input als clock enz.
Die is wel iets duurder dan een 'gewoon' MIDI>Dinsync converter natuurlijk.

De boven genoemde midikits zijn 80,- euro per stuk excl. verzenden (12,- euro). Ik had die gasten in Oostenrijk ff een mail gestuurd.

@Orson check die site dan even.....bij de 606 is de aanslaggevoeligheid via midi aan te sturen en bij de 303 accent en slide etc. Dus het is niet alleen een midi sync kit maar ook nog eens midi aanstuurbaar, dat is heel wat anders.

Ik heb die 2 altijd met een doepfer MSY2 gesynchroniseerd. Patterns natuurlijk op de bakjes zelf gemaakt. Van die doepfer ben ik best gelukkig geworden.

Een drumstation is ook een goeie optie denk ik. Daar kun je ook je 303 en 606 mee syncen en je hebt gelijk een 808 en 909 drumkit die naar mijn mening best goed is!

Heb daar ook over nagedacht..
Heb zel natuurlijk ook al een dyn sync vanaf me x-base..
De tr zou natuurlijk zo mee kunnen hobbelen...
Maar heb ze toch liever met midi.. ivm met de snelheid ed..
En elke keer je tb programeren is een onmogelijke zaak voor mij..
en zo'n midi kit behoud je accent en je slide..

groet :okdan:

Ik heb marax al een aanbieding gedaan om het voor hem te doen....ff afwachten op z'n reactie.....heb de laatste tijd wel meer 606'en over de vloer.

Net mijn bestelling gedaan http://www.tb303.at/
FF afwachten tot ze binnen zijn gekomen.. :engel:

En dan op naar DenDer :walker:
Top!! ben er nu al blij mee....
Ook weer geregeld...:doei:

:slotje:

ARCHHHH,

geen midi op een 303 ! gewoon syncen die hap

ik heb ooit een 303 met midi gehad en ik wist niet hoe snel ik de midi kit er af moest slopen, de hele klank is naar de kloten met de midi aansturen, ik bedoel de 303 sequence is mede verantwoordelijk voor de typische klank.

maar wie ben ik, suc6 met solderen

ARCHHHH,

geen midi op een 303 ! gewoon syncen die hap

ik heb ooit een 303 met midi gehad en ik wist niet hoe snel ik de midi kit er af moest slopen, de hele klank is naar de kloten met de midi aansturen, ik bedoel de 303 sequence is mede verantwoordelijk voor de typische klank.

maar wie ben ik, suc6 met solderen

Mischien ben ik hier een leek in.....

Maar vertel mij wat er dan zo anders is..
De sound ? de timing?

het enigste wat ik me kan bedenken is dat de timing anders is...minder strak!! het zelfde verhaal als bij een hardware sampler t.o.v soft... dit is naar mijn eigen inzien wel te verwaarlozen..

Zoals je kan lezen op de site behoud je de accent (en de slide)
Wat maakt de sound dan zo anders als ik de logic sequencer gebruik ipv de ozo irri Tb stepper..

Ik werk in een week soms aan meer dan 5 projecten tegelijk..
Gebruik vaak complexe sequences..(psy trance bassliners)
Lijkt mij erg onmogelijk/vermoeiend vertragend te blijven werken met de stepsequencer met beperkte opslag..

grtz

De timing wordt met midi strakker.......maar juist omdat erin de TB seq minieme verschillen zitten in de timing tussen de steps geeft dat een soort van groove die niet te voorspellen is (analoog he). Wat voor veel mensen, zeggen ze, de 303 maakt. Ik ben het er niet helemaal mee eens btw maar ieder zijn ding.

De timing wordt met midi strakker.......maar juist omdat erin de TB seq minieme verschillen zitten in de timing tussen de steps geeft dat een soort van groove die niet te voorspellen is (analoog he). Wat voor veel mensen, zeggen ze, de 303 maakt. Ik ben het er niet helemaal mee eens btw maar ieder zijn ding.

Maar juist als je dus 4 drumdozen op elkaar stacked via een clock source gaat het lekker faseren enzo op de kicks en snares dus....geef mij maar midi op me, analoge, drumbakken.

Alleen is het wel leuk, maar leg maar een 606+808+909 opelkaar bijv hehe

De latency tussen dinsync en midi is hetzelfde, namelijk +-1msec. Of je dus een 303 via midi aanstuurd (met een goede kit) of via de interne sequencer maakt dus niets uit.
Er zijn 2 soorten midi kits voor de 303:
Degene waarbij je een CV/Gate signaal naar de 303 stuurd (deze geeft wel verschil tussen interne sequencer en extern/midi) en degene die het midi signaal omzetten naar een digitaal signaal wat door de da converter van de 303 gelezen kan worden. De laatste is de kit waarbij geen verschil tussen interne sequencer en midi zit.
De kit die MARAX poste is een goede, Colin Fraser maakt ook een goede en ik dacht dat DNaab ook een goede midi kit levert (maar dat weet ik niet zeker)

Zoek effe op deze site naar Colin Fraser, die heeft het allemaal uitgelegd.

die colin fraser vervangt de geheugenchip maar heeft ook midi out

die http://www.tb303.at/ vervangt geen enkele chip maar is enkel midi in.

dnaab bouwt geen midi kit. hij heeft laatst voor mij die kit van tb303.at ingebouwd, want ik had het verprutst :)
wat hij wel in het verleden gedaan heeft is een directe computer interface (met parallele poort), maar deze bouwt hij niet meer.

die colin fraser vervangt de geheugenchip maar heeft ook midi out

die http://www.tb303.at/ vervangt geen enkele chip maar is enkel midi in.

dnaab bouwt geen midi kit. hij heeft laatst voor mij die kit van tb303.at ingebouwd, want ik had het verprutst :)
wat hij wel in het verleden gedaan heeft is een directe computer interface (met parallele poort), maar deze bouwt hij niet meer.

Wat had je er aan verprutst dan???

Back