Rme Fireface 800 probleempje

Adjust

Ouwe rot
Vraagje aan bezitters/kenners van de fireface..
Ik heb er sinds kort 1, toen ik mijn synths aansloot had ik meteen geluid, mijn daw gaf ook meteen geluid, so far so good.
Nu heb ik een microfoon aangesloten, bij phantom power alle mics aangevinkt, en zie ik hem wel binnenkomen maar daar blijft het bij.
Alleen als ik op de 2e preset en op talkback klik hoor ik mijn mic.
Echter, probleem is dat ik dan mijn daw niet meer hoor.
Misschien is het een of andere instelling maar ik kom er na een avond stoeien niet meer uit. Wie kan me helpen? thanks alvast

Hey, ik heb ook de FF800, en die Fireface Mixer moet je een beetje doorkrijgen, maar dan is er ook heel veel mogelijk. Dus stel je mic zit aan de voorkant op ingang 7 aangesloten. In je fireface settings zet je dat je input 7 van de front krijgt en de 48 volt die al aanstond. Dan moet je bovenin je Fireface Mixer ook onder In 7 het signaal zien binnenkomen. In principe heb je dan alles geregeld en kun je de rest vanuit je sequencer regelen. In je sequencer neem je natuurlijk als audio input device de Fireface 800 en dan is input 7 de input met de mic en kun je los gaan!

Wil je nu via de Fireface mixer direct de mic direct naar je monitors of headphones sturen (met zo goed als geen latency) dan is de submix optie handig (onder view). Dit klik je aan en dan wordt een groep van de outputs duidelijk en de rest waziger. Je klikt de output naar keuze aan, bijvoorbeeld 1+2 voor je monitors en dan zie je gelijk hoeveel signaal van kanaal 7 (de mic) door wordt gestuurd naar output 1+2. Wil je het naar output 3+4 hebben dan klik je deze output aan en pas je het signaal van kanaal 7 weer aan.

Ik hoop dat je zo verder kunt.

Kai

Back