via patchbay, zonder mixer opnemen

BlueberrySoul

Nieuwkomer
Hi, ik ben m'n studio aan het inrichten en wil al m'n apparatuur op een patchbay aansluiten en zonder mixer alles via de avalons 737 op de pc opnemen. Is dit mogelijk?

Apparatuur:
nord electro 2, moog voyager rme, roland sp 808, roland mc 303, roland tr 808, roland tr 908,roland r-8, boss dr-880, , digi 03 rack, 2x avalon vt-sp 737, esi m8u xl midi interface, behringer ultra patch pro px3000 en een dj set aangesloten op pioneer djm 600 mixer.

thx,

Rich

Eeh, ja. Waarom zou dat niet kunnen? Ik neem aan dat je de ingangen van de digi 03 ook aansluit op dat patchbay?
Hi, bedankt voor je snelle reply.

Ik heb de inputs van de digi 003 in de 1 t/m 8 van de onderste rij, daarboven outputs van, nord electro left/right(1-2), moog voyager Left/right (3-4), Roland tr 808 high/low (5-6), roland tr909 mono (7) en boss dr 880 mono (8). Op (9-10) boven, pioneer dj mixer output left/right. Op (9-10) onder, roland sp 808 input left/right.
Deze zijn allen normalled

De rest moet ik nog aansluiten, maar ik weet niet hoe en waar ik de avalons het beste kan pluggen.

Is het misschien niet handig om er toch nog een kleine 4-bus analoge mixer er bij te gebruiken zodat je toch nog alles door te patchen door je avalons heen kan halen?

Is het misschien niet handig om er toch nog een kleine 4-bus analoge mixer er bij te gebruiken zodat je toch nog alles door te patchen door je avalons heen kan halen?
Als dat de enige mogelijkheid is wel, maar ik heb eigenlijk geen ruimte meer en ik hoop dan ook dat het met een patchbay alleen ook kan, maar weet alleen niet hoe.
Heb je ook een tip welk mixer hiervoor goed is.

Als je alles in één keer door een avalon wilt halen zul je echt een mixer moeten gebruiken. Je kunt niet alle bronnen tegelijk door één avalon gooien met een patchbay.
Ok, even een kleine correctie. Ik wil inderdaad al m'n apparatuur door de avalons gooien, maar dit hoeft dus niet in 1 keer. Ik neem gewoon track voor track op. De patchbay wil ik inzetten zodat ik niet steeds alles moet ompluggen.

Zo moet je wel altijd je PC en 003 aan hebben. Ik heb er een (8 bus) mixer tussen zodat ik niet altijd de computer hoef aan te zetten, ProTools laden, default setup loaden, enz enz gedoe.

Als ruimte een probleem is dan kan een rack mixer misschien ook wel? (Bijv een mackie of zo?)

Hi, bedankt voor de info. Ik ga toch maar aan een mixer. Ik denk dat ik voor de Mackie 1604 vlz 3 ga.

Thanks

Back