goedkoop Electret microfoon naar gewoon microfoon converter

Hilltree

Listen here, you little shit.
oi.

Ik plaats hier een klein makkelijk schemaatje van een electret microfoon naar gewoon microfoon uitgang.

Een electret microfoon word vaak gebruikt bij p.c/computer microfoons , en headsetjes.
Deze headsetjes zijn licht,goedkoop en van redelijke kwaliteit om een vocoder enz. aan te sturen.
Maar om zo'n headsetje met een eventuele vocoder te gebruiken , moet er dus wat aanpassingen gemaakt te worden.
Dit is dus mijn electret/microfoon converter.
Voeding kan een 9 volt batterij wezen of een klein voedinkje met gelijkspanning.
Gelijk de aansluiting/minijack schema van een p.c microfoon erbij geplaatst.

Lekker cheap en makkelijk te maken ;)

attachment.php

Attachments

• electret mic converter.jpg
    electret mic converter.jpg
    24,5 KB · Bekeken: 79
En nog even een pict van het complete kastje en headset.
Draaiknop is voor de spanning te regelen , tussen 9 v en 12v.

Ingeplugt in een va vocoder.
Nu kan ik eenvoudig "Intergalactic" ..."Old skool cylon geluidjes"...en "Luke , I'm your father" sounds maken. :D

Attachments

• electret coverter.jpg
    electret coverter.jpg
    34,1 KB · Bekeken: 77
Je hebt ook altijd van die leuke "oplossings" schema's...echt te koel weer dit.:okdan:
Vooral onstage is dit gewoon vet handig. Keep up the good work!!!

Je hebt ook altijd van die leuke "oplossings" schema's...echt te koel weer dit.:okdan:
Vooral onstage is dit gewoon vet handig. Keep up the good work!!!

ik vind het ook een leuk ding maar om nou te zeggen "leuk voor onstage" :bekdicht:
meer een oplossing voor thuis als je geen geld wilt uitgeven aan een echte mic 8)

ik vind het ook een leuk ding maar om nou te zeggen "leuk voor onstage" :bekdicht:
meer een oplossing voor thuis als je geen geld wilt uitgeven aan een echte mic 8)

eeehmm.... Er staat hier genoeg "kwaliteits" gear......ook mics ;)
Ik heb eens geprobeert om een neumann met een elastiekje om mijn hoofd te binden om toch de handen vrij te hebben...je raad het al...dat werkt niet :D

Maar ,ik zoek bij mijn diy projecten altijd de goedkoopste oplossing ,met makkelijk verkrijgbare componenten en het meeste resultaat.
Ik vind het dus leuk om met gear te prutsen.

eeehmm.... Er staat hier genoeg "kwaliteits" gear......ook mics ;)
Ik heb eens geprobeert om een neumann met een elastiekje om mijn hoofd te binden om toch de handen vrij te hebben...je raad het al...dat werkt niet :D

Maar ,ik zoek bij mijn diy projecten altijd de goedkoopste oplossing ,met makkelijk verkrijgbare componenten en het meeste resultaat.
Ik vind het dus leuk om met gear te prutsen.

ik val je ook niet af hoor ;). je hebt best leuke diy projectjes, en je moet ook zo veel mogelijk met je gear prutsen als je wilt. maar als je je handen vrij wil hebben moet je miss eens denken aan een mic standaard 8o)
mijn reactie was een quote op die van DD waar ik me niet helemaal in kon vinden :mega:.

ik val je ook niet af hoor ;). je hebt best leuke diy projectjes, en je moet ook zo veel mogelijk met je gear prutsen als je wilt. maar als je je handen vrij wil hebben moet je miss eens denken aan een mic standaard 8o)
mijn reactie was een quote op die van DD waar ik me niet helemaal in kon vinden :mega:.

Ach ik hou van lo-fi.......en volgens mij heb je in die headsets ook best goeie mics ertussen zitten. Kijk een hiphop optreden zou ik er ook niet mee doen, niet dat ik dat kan btw;) maar om zo af en toe iets door een nummer heen te schreeuwen op een crappy mic kan natuurlijk ook leuk uitpakken qua klank karakterestiek........
En ik vind het grappig dat Peter zo'n uitvinder is.:okdan:

Back