Quasimidi Raveolution 309

Johan73

Stamgast
Hoi iedereen

Mijn naam is Johan en ik ben nieuw hier.

Ik heb een paar dagen geleden een Quasimidi Raveolution 309 gewonnen op eBay. Het instrument stond aangekondigd als werkend en dat bewezen de foto's van het ingeschakelde toestel ook.

Maar eenmaal ik de 309 thuis had aagesloten, weigerde hij dienst. Dwz. als ik de schakelaar overhaal, flitsen de rode lampjes even aan en dan weer uit, het display blijft dood. In de hoofdtelefoon hoor ik een licht gesuis, wat erop wijst dat de versterker wel stroom krijgt.

Voor mij lijkt het erop dat de 309, zodra hij ingeschakeld wordt, in een soort self-protect modus gaat. Ik heb de synth opengemaakt om te checken of er geen ribboncables loszaten, maar dat bleek niet het geval.

Dan maar de verkoper gecontacteerd. Die vertelde me dat hij de synth voor het verzenden ook nog even had opengemaakt om hem te reinigen en dacht eerst ook aan een losse verbinding. Niet dus.

Wel heb ik gemerkt dat de ribboncables heel makkelijk verkeerd kunnen aangesloten worden.

Nu mijn vraag of iemand me zou kunnen helpen om te achterhalen wat het probleem is? Kan iemand misschien een foto posten van de aansluitingen van een werkende 309?

Alvast bedankt

Ik stel voor dat je de verkoper mailt en met hem overeenkomt dat je de 309 terugstuurd en je geld terugkrijgt.

Als je graag een rave-o-lution wil hebben is dat dus geen optie.
Als iemand die er ook een heeft zo vriendelijk zou willen zijn om hem te fotograferen van binnen zou dat meer helpen.

.............. en krylon is VERF, daar zit toch geen muziek in .................

Wat ik niet begrijp is dat de verkoper hem als werkend aanbood maar hij hem opengemaakt heeft omdat hij dacht aan een losse kabel. Dus twijfelde de verkoper blijkbaar zelf ook?

Bedankt voor de reacties.

Na wat gezoek, heb ik hem eindelijk aan de praat kunnen krijgen. De verkoper had doodleuk de ribboncable naar het display verkeerd aangesloten. Die moest immers een kwartslag gedraaid worden. Hierdoor liep het voltage voor het backlight door het lcd display. Resultaat: een werkende 309, maar een kapot display, zodat ik absoluut niet kan zien wat ik doe. ;{

Eens vragen aan mijn schoonbroer bij Philips of hij aan zo'n displaytje kan geraken.

Nee, hij heeft hem niet opengemaakt omdat hij dacht dat er een kabel loszat, maar omdat hij hem binnenin wilde 'schoonmaken'. Slimme mensen nemen dan minstens eerste een foto van de aansluitingen voordat ze alles loskoppelen.

Hoe klinkt zo'n 309 eigenlijk. Beetje goede percussie punch? Lekker kicks (warm vol / hard / stevig ???) of hij nu wel naar een 909 of 808 klinkt dat boeit me niet ( maar liever van niet ;) )

En suc6 met je dispLay, TS

Als je graag een rave-o-lution wil hebben is dat dus geen optie.
Als iemand die er ook een heeft zo vriendelijk zou willen zijn om hem te fotograferen van binnen zou dat meer helpen.

.............. en krylon is VERF, daar zit toch geen muziek in .................

Wat een zinloze comment...maar goed...verkoper heeft dus in instrument lopen rotzooien en niet eens de moeite genomen om te checken of ie naderhand nog functioneerde...fijne gozer

Bedankt voor de reacties.

Na wat gezoek, heb ik hem eindelijk aan de praat kunnen krijgen. De verkoper had doodleuk de ribboncable naar het display verkeerd aangesloten. Die moest immers een kwartslag gedraaid worden. Hierdoor liep het voltage voor het backlight door het lcd display. Resultaat: een werkende 309, maar een kapot display, zodat ik absoluut niet kan zien wat ik doe. ;{

Eens vragen aan mijn schoonbroer bij Philips of hij aan zo'n displaytje kan geraken.

Nee, hij heeft hem niet opengemaakt omdat hij dacht dat er een kabel loszat, maar omdat hij hem binnenin wilde 'schoonmaken'. Slimme mensen nemen dan minstens eerste een foto van de aansluitingen voordat ze alles loskoppelen.

Hij had kunnen checken of ie het deed....maar mischien heeft ie dat gedaan en geconstateerd dat ie niet meer werkte...en toch gewoon opgestuurd..

Heb je via Paypal gekocht??

Nee, niet via PayPal. De verkoper lijkt me wel een correct mens (100% feedback over 609 transacties) en heeft me al aangeboden om de 309 eventueel terug te sturen indien ie echt niet gaat. Nu ik hem toch aan de praat heb gekregen, ga ik dat niet doen, maar ik ga de man wel een terugstorting van een deel van de verkoopprijs vragen.

@Der_Mantie: de filters zijn ontzettend goed. Zeer goede TB-303 emulatie (volgens een aantal websites zelfs beter dan de Novation BassStation). Hij klinkt ook stukken vetter dan mijn Roland MC-303 uit dezelfde periode. Veel andere functies heb ik nog niet kunnen uittesten.

Nee, niet via PayPal. De verkoper lijkt me wel een correct mens (100% feedback over 609 transacties) en heeft me al aangeboden om de 309 eventueel terug te sturen indien ie echt niet gaat. Nu ik hem toch aan de praat heb gekregen, ga ik dat niet doen, maar ik ga de man wel een terugstorting van een deel van de verkoopprijs vragen.

@Der_Mantie: de filters zijn ontzettend goed. Zeer goede TB-303 emulatie (volgens een aantal websites zelfs beter dan de Novation BassStation). Hij klinkt ook stukken vetter dan mijn Roland MC-303 uit dezelfde periode. Veel andere functies heb ik nog niet kunnen uittesten.

Tja...ik zou voor full refund opteren en een nieuwe scoren opt ebay...maar als jij happy bent dan ist ok toch??

Groetjes

Dank je johan,

En de drum / perc. Afdeling?
Heeft het een beetje (kerst) ballen, punch.....?
:doei:

Volgens wat ik uit de demosongs gehoord heb, 'kickt' hij behoorlijk en heeft inderdaad meer ballen dan mijn MC-303. Naar het voorbeeld van de Roland klassiekers heeft iedere drumsound ook zijn eigen knoppenset om live te 'tweaken' en een 'mute' knop.

Maar voor 808 en 909 emulatie ben ik voorlopig toch wel van plan om bij mijn Drumstation te blijven.

Bij deze ben ik dus officieel op zoek naar een Quasimidi Raveolution 309 LCD display met controller.

Heel erg bedankt Kalusi!

Ik had op dit forum al een mailadres gevonden van een Duitser die Quasimidi onderdelen in voorraad had (wellicht dezelfde man), maar dat adres bestond niet meer.

In ieder geval heb ik mijn mailtje nu opnieuw naar het adres op de website gestuurd en het is voorlopig nog niet teruggekomen.

Ik hou jullie op de hoogte.

volgens mij was zijn nickname Emmes... heb er een keer een ROM update besteld.

Inderdaad.
Ik heb ondertussen antwoord van hem gekregen. We gaan kijken of we het display toch niet aan de praat kunnen krijgen zonder het te vervangen.

Blijkbaar had de verkoper ondertussen ook al contact opgenomen met dezelfde man. Indien het display moet vervangen worden, dan is hij bereid om tussen te komen in de kosten.

Dus dat ziet er wel goed uit.

Probleem opgelost!

Probleem opgelost!

Dankzij de hulp van Emmes, die echt ontzettend veel over het toestel weet, heb ik de 309 eindelijk volledig aan de praat gekregen. Blijkbaar had het te maken met de volgorde waarin de kabels moesten verbonden worden, zodat de chip van het LCD scherm zich opnieuw kon intialiseren.

Allen bedankt voor jullie hulp en alvast mijn beste wensen!

Johan

Cool! Kun je mij het email adres van emmes pb-en? Je weet maar nooit wat er bij mij nog kapot gaat.

Back