EMU ESI 4000 en SCSI

datucker

Ingeburgerd
Welke SCSI-kaart in de PC werkt probleemloos samen met een EMU ESI 4000? Zijn er dingen waarop ik moet letten?

Ik zit te denken aan een Adaptec AVA 2904 CD-kaart. Goed idee?

Koop GEEN adaptec kaarten........ik heb ook een adaptec in combinatie met mijn esi 4000 en dat is met XP een ellende.....Ik zou effe kijken op yahoogroups want daar heb je een EMU ESI groep waar je als je zoekt ziet welke kaart geschikt is.

Origineel geplaatst door C-Code
Koop GEEN adaptec kaarten

Normaal raad ik de kaarten van Adaptec aan, juist omdat die o.a. weinig problemen geven. Zelf heb ik geen EMU ESI dus weet niet of deze combi onder XP voor problemen kan zorgen.

Weet je zeker dat de problemen door die kaart worden veroorzaakt?

Origineel geplaatst door Hover
Normaal raad ik de kaarten van Adaptec aan, juist omdat die o.a. weinig problemen geven. Zelf heb ik geen EMU ESI dus weet niet of deze combi onder XP voor problemen kan zorgen.

Weet je zeker dat de problemen door die kaart worden veroorzaakt?

Ja, want adaptec heeft geen dedicated drivers voor XP, ik heb ze gemaild en die komen ook niet, je kunt alleen de basis driver voor XP van een andere serie adapteckaarten downloaden en die word maar half geaccepteerd door de pc, en veroorzaakt veel vastlopers (zowel bij je pc als sampler).

Adaptec moet snel met een nieuwe kaart op de markt komen met goede drivers voor xp, of voor de oude kaart gewoon goede drivers ontwikkelen.

als je geen XP gebruik kun je trouwens rustig een adaptec kaart halen....ik heb ook een adaptec SCSI kaart i.c.m. een ESI-4000 en geen problemen

Ik blijf het vreemd vinden, ik en heel wat kennissen gebruiken verscheidene kaarten van Adaptec en allemaal onder XP en allemaal zonder problemen e.d. OK, daarvan heeft natuurlijk niemand een EMU ESI.

Maar wat loopt er dan precies fout dan met de combinatie XP, Adaptec en EMU ESI? Loopt de sampler vast, is er geen communicatie of zo? De meeste problemen die ik in het verleden oploste hadden nooit met de kaart te maken maar steeds met de configuratie (brakke kabels, terminators,...)

Goede alternatieven voor Adaptec SCSI-adapters kan ik niet zo snel bedenken.

Zo, net ff zitten grasduinen in die Yahoogroup en het valt me op ... dat het nogal meevalt. De meeste gebruiken blijkbaar een 2904. Zelf gebruik ik de 2940, die trouwens ook door EMU zelf als compatible wordt beschouwd, lees de EMU Knowledge Base Article 1050 . De 2940 kost wel een stuk meer dan de 2904. De 2940 is zowat de top voor gewone computers hoor (persoonlijk mening). Een oude 1542 kan ook en kan je wellicht heel goedkoop terugvinden op bv Marktplaats maar dat is dan wel een ISA-kaartje.

Mocht je twijfelen dan kan je best eerst zo'n scsi-kaart uitproberen in de winkel of zo, en kijken of je hiermee met je EMU ESI kan werken. Een goede handelaar zal daar geen problemen mee hebben denk ik. En zo kom je niet voor verrassingen te staan.

heb een 2904 en geen vastlopers met de kurz in winxp. de emu zal het verschil niet zijn denk ik.

Adaptec!

Adaptec!

Ik gebruik een AHA 2940/UW2 & XP > No problemo's. Top scsi kaart. Adaptec, daar bestaat denk ik geen twijfel meer over. XP herkende onmiddellijk deze kaart, en ik moest zelfs niet eens de computer aanraken, de installatie verliep helemaal vanzelf.
Die problemen liggen gewoon bij EMU... ik heb een jaar geleden ongeloofelijk liggen klooien in een studio met een Apple G4 met scsi-verbinding naar Emu Esi 32 en 4000. Hell it was. Mein gott! Met Akai net het tegenover gestelde,ook al omdat dat zij nu een veel beter alternatief bieden via USB. Samplers via scsi verbinden met PC werkt niet altijd probleemloos. Aleen maar in een aantal specifieke omstandigheden, afhankelijk van de SCSI-kaart, computer OS,sampler OS en de gebruikte soft. Recycle op MAC met een 6400 werkt dan bijvoorbeeld weer wel.

De grote verschillen bij de Adaptec kaarten zitten gewoon in de debiet dat aan data kan worden doorgestuurd.
En dat is belangrijk ivm de snelheid en het aantal tracks (lees audiostreams) dat je simultaan kan laten spelen in je computer.

ESI zeker niet easy...

ESI zeker niet easy...

Origineel geplaatst door Hover
Ik blijf het vreemd vinden, ik en heel wat kennissen gebruiken verscheidene kaarten van Adaptec en allemaal onder XP en allemaal zonder problemen e.d. OK, daarvan heeft natuurlijk niemand een EMU ESI.

Ik heb ook geen ESI > LOL

Maw, als je maar geen ESI hebt, dan werkt die Adaptec kaart wel. Nah!

(wel vreemd idd: je koopt een ESI, stopt die Adaptec met werken - hoe kan dat dan ?) > LOL

Ik ben een aardig ervaren computergebruiker en nam een tijd geleden de 'stap' naar een hardwaresampler. EMU esi2000 met scsi. Wat een gezeik is dit geweest vanaf het begin. Verschillende apparaten zijn op de ene site wel compatible, op de andere niet. Het is altijd maar weer de vraag of het werkt.

De scsi chain was niet zo'n probleem, wel het saven op iomega. De ellende die je dan krijgt is vervorming, luide hiss op een of meerdere kanalen. Ik heb uiteindelijk uitgerekend wat ik nog aan scsi moets aanschaffen (reken ook even de kabels mee). Dat viel niet mee....

Ik heb m'n emu uiteindelijk ingeruild voor een AKAI Z4. I'm in heaven. Tenminste ook een beetje een bruikbare userinterface en goede wisselwerking.

Voor mezelf te meer een lesje dat je een apparaat in een werkende configuratie moet kopen.

SL

Origineel geplaatst door sublib
Ik ben een aardig ervaren computergebruiker en nam een tijd geleden de 'stap' naar een hardwaresampler. EMU esi2000 met scsi. (...) Tenminste ook een beetje een bruikbare userinterface en goede wisselwerking.

Tell me about it. Het is het enige apparaat in mijn 'studiootje' waarbij ik tot op de dag van vandaag telkens weer de handleiding ik moet pakken. Wat een onlogische ding - en wat een vreemde woorden! :erm: :erm:

Ik heb een Adaptec 2904 en Emu EIV en die werkten prima samen onder Win98. Sinds XP gebruik ik dit niet meer.

Origineel geplaatst door etaoin
Jeuzus wat een ouwe thread wordt hier omhoog geschopt zeg...
Nou en?! Als daar behoeft voor is, is het toch goed? Daar hoef jij dan toch niet op te reageren?

Origineel geplaatst door quisnam
Nou en?! Als daar behoeft voor is, is het toch goed? Daar hoef jij dan toch niet op te reageren?

Ik vond het gewoon niet zo nuttig om een driver-probleem uit 2003 omhoog te schoppen.
De PCI Adaptec drivers in XP zijn inmiddels allang up-to-date. Dus na drie jaar reageren met "bij mij werkt het wel" voegt niet echt iets toe. Maar toegeven, mijn posts ook niet :D

Back