Computer & Xbox 360 in Geluidsstille kast

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

vizieh

Nieuwkomer
Hallo,

ik heb zojuist mijn PC & Xbox 360 in een kast gebouwd, hierbij 2 fans geïnstalleerd in de zijkanten van de kast, eentje die de koude lucht naar binnen blaast, en eentje die de warme lucht naar buiten blaast.
Het is ziezo een stuk stiller nu, alleen nog niet naar mijn wensen. Nu heb ik al een paar forums bezocht en gezien dat "noppenschuim" het beste zou werken om al het geluid nog beter te dempen....

Wat denken jullie?

Vriendelijke groeten!

Kun je niet beter gewoon je xbox uit zetten als je muziek maakt? Of denk ik nu te simpel? ;{ En volgens mij zijn er ook wel geluidstille fans voor je pc te krijgen. ik zie eigenlijk het hele nut van die kast niet 8o)

Grotere fans (120 mm, ze kunnen nog groter) kun je langzamer laten draaien voor eenzelfde luchtverplaatsing.

Een andere optie is om de ventilatiegaten niet direct aan de buitenkant van de kast te hebben - dan hoor je ze te goed - maar om die zodanig te bouwen dat de lucht via een s-bocht naar binnen wordt gehaald. Maakt je kast wel groter maar kan al een hoop doen voor het geluid.

Noppenschuim is ook een optie, maar bij de bouwmarkt verkopen ze over het algemeen alleen maar het dunnere spul.

Inderdaad, gewoon stille fans kopen (grote fans langzaam laten draaien) en de hd ophangen in rubbere houders, heb hem zelf in me hokkie staan en ik hoor hem echt niet boven het typen uit.

Die xbox zou ik gewoon uitlaten want die maken echt een herrie.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back