Midi problemen bij opstelling...

bizar

Ingeburgerd
Weet iemand wat er verkeerd loopt bij het aansluiten, men MC-505 ontvangt geen MIDI-signaal van de KS RACK.

- XP 30 als MIDI controller : Midi Out naar Soundcard : Midi In

- Soundcard : Midi Out naar KS RACK : Midi In

- KS RACK : Midi Thru naar MC-505 : Midi In

MC-505 krijgt GEEN midi signaal binnen? En op het eerste zicht kan je niets veranderen in de instellingen van de KS mbt Midi Thru.

Iemand die me meer kan vertellen? :okdan:

Kloppen je MIDI kanalen wel?

Heb de origineel toegewezen kanalen van de MC-505 behouden (dus 1 tot en met 7, en drumpart kanaal 10). En voor de KS kanaal 11 tot en met 14.

Het Global Midi Channeel van de KS heeft hier toch niets mee te maken he? Staat momenteel op 11.

Het Global Midi Channeel van de KS heeft hier toch niets mee te maken he? Staat momenteel op 11.

Nee volgens mij bypassed ie met Thru de settings van je In/Out, dus direct van de In (vanuit je Soundcard) naar de Thru (van de KS)

dus direct van de In (vanuit je Soundcard) naar de Thru (van de KS)

Begrijp je punt niet echt? Men XP-30 (midi controller) gaat momenteel naar de IN van de Soundcard. Kan je de opstelling iets duidelijker omschrijven aub? Thanx.

het signaal gaat van de XP-30 OUT --> IN Soundcard OUT --> IN KS-Rack THRU --> IN MC 505 OUT (waar gaat deze OUT naartoe?)

De KS word alleen als doorgeefluik gebruikt voor het inkomende signaal (Van de IN direct naar de THRU) dus zullen de MIDI settings van de KS geen invloed op het signaal moeten hebben... Aan de andere kant ben ik niet zo kapot van Daisy chainen ivm stabiliteit etc.. veel liever alles op zn eigen IN/OUT met een losse MIDI interface.

Thanx MokuM!

Probleem is inmiddels opgelost... Na veel zoeken, mits jou hulp (zodat ik wist dat het niets met de KS instellingen had te maken), uiteindelijk bijna alles geprobeerd tot en met het vervangen van de midi-kabels toe.

En jawel hoor! De midi-kabel van de KS naar de Mc-505 bleek beschadigd te zijn. :frons:

Zo had ik nog lang in men midi instellingen kunnen zoeken...

Bedankt voor de hulp!!! :slotje:

Back