Korg Poly Ensemble

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid

Attachments

• korg.jpg
    korg.jpg
    37,7 KB · Bekeken: 158
hmm ik heb er 1 gehad lang geleden, is niets meer dan een soort orgel met enigzins de mogelijkheid om de klanken te wijzigen... ik vond m niets bijzonders en erg beperkt...

ben benieuwd wat hiervoor gevraagd/betaald gaat worden, ik bedoel niet alles wat oud is is per se interessant of vintage :geslaagd:

tis idd wel een mooie machine, ik heb er een tijdje een gehad, erg lang geleden.
ik kon het er toen niet helemaal mee vinden, aan het begin vond ik hem helemaal prima, maar na verloop van tijd begon het geluid mij te vervelen, had ik ook last mee met string machine's.
maar dat zal meer aan mij als aan de apparaten gelegen hebben:maffia:
groeten,
jeroen

Het is een:

Vintage Korg Poly Transportable Attack Unit

?????

haha ja die naam ...stond zekers op de vervoers koffer
terroristen electric piano - attack unit !
dez\e korg heeft wel de tipishe 700/770/800dv enso tydperk style knobs
ast een polyfoon piano alike ding is ....ist niks voor mij
:doei:

monopoly ; asje deze bedoel dat ie qa inside moet lijke op de es50
[d8 al een lambda ...?]
doe me dan de es50 maar lijkt me een best string bakkie
redlijk zeldzaam of gewoon nooit verkocht/ polpular hiero ...in eu toen !

http://www.vintagesynth.com/korg/lambda.shtml

specifications lambda

* Polyphony - 48 notes
* Oscillators - 3 VCOs
* Effects - Chorus
* Filter - 1 VCF
* VCA - 96 VCA envelope generators (two per key)
* Keyboard - 48 keys
* Memory - 9 patches
* Control - Gate Trigger Out
* Date Produced - 1979

klaat die waarde van vintage synth maar weg ...slaat nergens mer op thesedays...:geslaagd:

wat over t plaatje van de korg poly [attack unit :r:bekdicht::D]
wel raar aan deze korg is dat de traveler van low naar high pass filters cut of schuiven ...er knoppen naast hebben die dus reso volgens mij bedienen
en expand ???
wat dat doet

en 2x pix verder een octave coupler
denk een sub harmonix wat er wordt toevoegd ...
vreemd poly bakkie die ik niet kende

Attachments

• korg poly.jpg
    korg poly.jpg
    119,3 KB · Bekeken: 121
:frons::frons:,
ik had dan zeker een andere,
de mijne had zeker nie deze spec's;
* Polyphony - 48 notes
* Oscillators - 3 VCOs
* Effects - Chorus
* Filter - 1 VCF
* VCA - 96 VCA envelope generators (two per key)
* Keyboard - 48 keys
* Memory - 9 patches
* Control - Gate Trigger Out
* Date Produced - 1979

en 3 vco's??

het ding wat ik had was een soort van mislukte elektroniese piano met phaser en filter.
nja, mkt nie uit.
groeten,
jeroen

je had een PE2000 denk ik,zo 1 wil ik graag es kunnen kopen,helaas tot nu toe enkel maar een 4tal aangeboden geweest dit jaar en allen in usa

De PE-1000 heb ik nooit gehad. De sound demo's die ik heb beluisterd kunnen me echter niet bekoren. In de interface 109 stond hij nog in de rubriek analogica. Ik heb de indruk dat de PE-1000 vooral geschikt is voor e-piano-achtige klanken. Iedere toets heeft z'n eigen vco.
De PE-2000 heb ik zelf. Gebaseerd op divide-down techniek net als de PS3100 etc. Iedere toets heeft een eigen vca met individuele attack en release meen ik (zie foto). Mooie strings en een krachtig geluid, ik vermoed vanwege de filter-opbouw. Op de filter-pcb's zitten een hoop spoelen, dus echt vintage techniek. Om de 3 a 4 toetsen gaat het geluid naar een ander filter-circuit lijkt wel (afgaande op de bedrading). Een soort van bedrade key-follow. Geen traveller maar wel een fraaie phaser.

Ik ken ook mensen die de PE-2000 niets vinden en de PE-1000 wel...

Attachments

• P1020933a.JPG
    P1020933a.JPG
    181,6 KB · Bekeken: 124
Dat zijn de specs van een LAMBDA.
R-ond wel bij de les blijven he!

xcuse leesmaars terug [doe maarniet :D]
iig specs zijn van de es50 lambda idd !
die volgens jouw mp ...lijken op de poly korg [watst model = attack nogwat ??]
iig snap m al dived down tech niek ...ist dat erg ...?
dus de ps31/32/3300 hebben allemaal niet egt volledige complete synth lines onder elke toets
dus asje een toets in drukl krijgjke bv by de es50 [opletten nu ! ]
3x vco en adsr n vcf en vca per toets

whoo wat een electronix moet er dan inzitten
of is de volgende toets dan bv " gedeelde factor " van de andere toets

en nu hebk nog maar over twee
toetsen

best verwarrend toch
dat egte analoge maar toch gedeelde electronica verhaaltje

persoonlijk vindt ik dus de ps serie semi mod synth-z een uniekum
apart qa klank watie kan en loooookszz

blijkt dus dezelfde tech niek in zoon poly korg / es50 te zitten

de delta ook ...dus ?

mn vraag is eigen lijk hoe kan een toets van een soortgelijke analoge korg
dus osc / vcf / vca zo fet knlinken ,..en de volgende toets weer en volledig polyfoon ook nog mogelijk ???

ergens door dat delen van techniek inside
moet er wat verloeren gaan

ala bbv micro modulair van clavia bv ....snapie die deelt ook ...asje begryp watk bedoel

khoor maarten t5oonder zich omdraaien :doei:

dus bv een cs60 / 80 heeft een egte 6 / 8 voice [6 cilinder onder de kap]
kheb de az petter forrest staan pix in van cs80 onder de kap die is idd egt 8x cs30 ofso qa electronix

met deze bakken is dat dus hheel anders geregeld
es 50 lijkt me killer qa string sounds

Ja een ES50/Lambda heeft dus maar 3 vcos die gedeeld worden.
Wel per toets een eigen vcf en vca en twee envelope generators!
De dubbele chorus is ook heel fijn en die gate/trigger out is perfect om dingen in je modular te triggeren.
Want het is een heerlijke bak om extern te bewerken met een modular bv.
Die Delta en Sigma heb ik eigenlijk nooit geen zak aan gevonden.
Volgens mij komt de synth sectie aardig overheen met de PS reeks behalve de resonator die ontbreekt en wat dingetjes maar moduletjes zat hier.

Ja een ES50/Lambda heeft dus maar 3 vcos die gedeeld worden.
Wel per toets een eigen vcf en vca en twee envelope generators!
De dubbele chorus is ook heel fijn en die gate/trigger out is perfect om dingen in je modular te triggeren.
Want het is een heerlijke bak om extern te bewerken met een modular bv.
Die Delta en Sigma heb ik eigenlijk nooit geen zak aan gevonden.
Volgens mij komt de synth sectie aardig overheen met de PS reeks behalve de resonator die ontbreekt en wat dingetjes maar moduletjes zat hier.

es50 heeft verder geen enkele aansturing toch ...;
dus een egte playable synth / string bak
een soort gelijk res3 filter ,..hebk nog liggen ...moetknog af maken
maar goed sigma kenne we
kost zoon beetje 300+
delta 250.-

wat zou zoon es50 moeten kosten ...
ziet r soo retro uit dat byna denk die gaat wels R on opgemerkt voorby aan ebay ,...
kheb m egt nog nooit gezien ...2nd hands

Het is een:

Vintage Korg Poly Transportable Attack Unit

?????

Die gast is zeker lid van de NRA :)...

serieus, de PE-1000 deed me niks, is zeker op zich leuk maar niet echt geweldig. Ik heb hem zo´n jaar of zeven weggedaan en nooit meer gemist.

De PE-2000 is leuker.

Stephen

IETS BOVEN DE 400+ EU
STAAT ER TE KOOP OP NE HANDS . NL
GEEN ZIN OMTE LINKEN
NIUEMAND WILM HAHA
LEEK ME EEN TIPISH OLDSKOOL KORK PRODUCT

ES50 WILK NOG WELS EEN DEDICATED STRING / BRASS MACHIENTJE BEGRYP K NU STEEDS BETER ...waarom t leuk kan zijn [phase erachter lichte rev ...]
OOK ZONDER cv / gate ...ok useable

Ondertussen heb ik nu een PE-1000. Inderdaad heel anders dan de PE-2000 opgebouwd. Aparte zaken aan de PE-1000:
- mbv een footswitch kun je een toon tranpsoneren. Zeg maar pitchbenden met je voet. Je stelt de gewenste toon-afwijking in op het paneel en als je op de footswitch drukt transponeert de toonhoogte er naar toe (omhoog of omlaag)
- De octave coupler voegt een toon één octaaf hoger toe, behalve bij het hoogste octaaf.
- De vivrato-lfo bestaat uit 3 golfvormen. Ik vermoed dat het één sinus-achtige golf is die naast het origineel 2 keer in fase verschoven is. Op de 3 vibrato-inputs van de 5 voiceboards zitten deze 3 draadjes steeds in andere volgorde gesoldeerd. Als je een accoord speelt klinkt dit wat voller dan dat alle tonen één vibratobron hebben.
- De "expand" en "soft"regelaar lijken de cut-off te regelen maar het is me niet helemaal duidelijk wat de gedachte erachter is.
- Bij het bespelen van een preset kun je toch diverse zaken modificeren (de regelaars die "niet invert" afgedrukt zijn op het paneel zijn te bedienen).
- De toonhoogte is per toets af te regelen. Onder de toetsen, aan de voorkant, zit een stalen lijst welke losgenomen kan worden. Daarachter zitten de trimpots (zie foto).

Het bijbehorende FK-4 pedaal neemt de functie van de bovenste traveller over (lowpass filter). Dit pedaal past ook op de PE-2000. Wat me daarbij opviel is dat bij alle presets van de PE-2000 het pedaal werkt als een volume-pedaal. Echter, bij de 2 brass-presets werkt hij ook als filter-pedaal. Erg apart !

Ik vond nog een hele leuke demo op het net (rechts op de pagina, onder "sounds")

http://www.korganalogue.net/korgother/index.html

Attachments

• PE-1000 tunepots.JPG
    PE-1000 tunepots.JPG
    131 KB · Bekeken: 126
  • PE-1000.JPG
    PE-1000.JPG
    106,3 KB · Bekeken: 127
Back