tc nieuwe multiband compressor ..istwat ?

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
zat te denken omdat de idp ....een compressor is zonder easy interface
een kleinere [cheapere ] compressor erby te kopen

zou dit wat zijn
die oudere serie van tc ...dual mono compressor was best een hit multiband ding weeet model niet egt
dus de techniek scoorde goed

deze is nieuw ; http://www.dancetech.com/aa_dt_new/shop/shop2.cfm?product_id=192914&type=intro
ervaringen ?
wel cheap lijkt me

Attachments

• tc comp.jpg
    tc comp.jpg
    6,4 KB · Bekeken: 143
je kan voor zulke bedragen beter met plugins aan de gang imo...outboard gaat zich pas onderscheiden, hoe elitair het ook klinkt, vanaf 1500 ballen.

Die Mulitfx van die gasten zart ook inzon behuizing als die ene van die foto van jouw, die is ook al geen drol meer waard volgens mij...dat zijn gewoon van die multifx dingen die ze in van die bartsmit ubs-mixers doen volgens mij.

Ik las bij Multibander Compressor meer aan de M5 van TC Electronic, dat is tenminste wat haha 5 band expander/comprs/limiter jatog

Ik lees die prijs van je link nu haha 120 euro, dat meen je toch niet .weg ermee...dit si trowunes niet geheel nieuw hoor ze zijn er al een jaartje (mabe2 al). Toen kotste :r :r ze nog 300 ofzow.... dus dat zegt al genoeg dacht ik zo...volgende patient:::

Inderdaad goedkoop en goed ... best waar voor zijn geld. Ik gebruik de C300 vooral voor drums (kick, snare, djembe, ...) en daar is hij echt OK voor.
Met de digitale in/out kan je hem ook gewoon in je digitale opstelling steken (voor de gein een keer gedaan met een song maar echt handig is dat niet). Met analoog in kan hij ook digitaal uit geven via S/PDIF - handig als je nog een verloren S/PDIF in op je geluidskaart staan hebt maar let wel dat de C300 altijd op 48 kHz staat met analoge inputs en dus je hele song/project in 48 kHz moet staan).
De parallel compression setting is wel handig want je kan op het toestel dry en wet al mixen naar het eindresultaat en dat is best handig om een mooi resultaat te krijgen (vind ik vooral handig bij handpercussie zoals djembe, cymbaal, bodhran, ... waar je wel de ergste knal maar niet de fijnere transients eruit compressed).
Ik weet niet in welke opstelling je hem wil inzetten, maar ik heb er alvast geen spijt van dat ie in mijn rack steekt.

moet ook zeggen datdie dbx166/266 egt geen drol kosten tegen woordig asze maar doen watje wil; comp/ limitten

een specifieke sound kleuring ala TL audio spul ...verwachtik oon niet !
ik gebruik bv ook een dr dual noise gate over mn twee tube pre amp channels [jx3p vanjackson / en de gainiac rockton]
dus gates / compressen vindt k wel belangrijk in mn " wilde " lees; distortion/ tubes ,setup!

dus asdeze doet watie moet doen ,..isniet verkeerd voor dit geld

had vroegre een 3630 [egt budget ] diedeed ook prima licht afknijp werk
en gating

egt ok was t snelle uit lezen vd lampjes int donker / en knobbies
omdat mn setup nogals wisselt moetje vaak wat bystellen

ok als je zoets als een 3630 zoekt is het misschien wel wat...

Waarom geen D&R? dat is lekker man die piratensound, ook al staat ie op bypass wrdt het 2x zo dik hehe

ok als je zoets als een 3630 zoekt is het misschien wel wat...

Waarom geen D&R? dat is lekker man die piratensound, ook al staat ie op bypass wrdt het 2x zo dik hehe

past ook lekker by mn piraten mixert zekers
nu nog ff dit erby http://www.deschatkist-speelgoed.nl/images/841117_Mijn_Grote_Piratenschip.jpg

ahoy

moet wel zeggen dat die goedkope dbx dinegn heel strak werken vriend heeft een 266/166 weet ff niet
erg ok potties hebben die 3630 helemaal niet

iets voort nieuwe jaar

je kan voor zulke bedragen beter met plugins aan de gang imo...outboard gaat zich pas onderscheiden, hoe elitair het ook klinkt, vanaf 1500 ballen.

Die Mulitfx van die gasten zart ook inzon behuizing als die ene van die foto van jouw, die is ook al geen drol meer waard volgens mij...dat zijn gewoon van die multifx dingen die ze in van die bartsmit ubs-mixers doen volgens mij.

Ik las bij Multibander Compressor meer aan de M5 van TC Electronic, dat is tenminste wat haha 5 band expander/comprs/limiter jatog

Ik lees die prijs van je link nu haha 120 euro, dat meen je toch niet .weg ermee...dit si trowunes niet geheel nieuw hoor ze zijn er al een jaartje (mabe2 al). Toen kotste :r :r ze nog 300 ofzow.... dus dat zegt al genoeg dacht ik zo...volgende patient:::
dbx 266 en deze zijn al voor onder de 100 te vinden nieuw ... als je weet waar ;)

Der zit latency op zo'n compressor. Dus gebruik je er 1 op je kanaal en nog een keer op een bus en de boel loopt uit sync.

En 1500 ballen septic? :bekdicht:

Der zit latency op zo'n compressor. Dus gebruik je er 1 op je kanaal en nog een keer op een bus en de boel loopt uit sync.

1500 is zomaar een bedrag, maar onder de 500 is er weinig wat software uit je DAW niet beter kan hoor...juist die kleurende processors zijn erg duur.

Logics standaard compressor bijv. prima tool, alle soorten compressie zit erin, Opto, VCA, FET etc, softclip/hardclip, sidechaining, sidechaine eq etc etc..

ik zou het geld in me zak houden voor compressors in de range 100-750 en dan naar software grijpen. Als je al een goede DAW hebt dan, anders is het een ander verhaal...

1500 is zomaar een bedrag, maar onder de 500 is er weinig wat software uit je DAW niet beter kan hoor...juist die kleurende processors zijn erg duur.

Logics standaard compressor bijv. prima tool, alle soorten compressie zit erin, Opto, VCA, FET etc, softclip/hardclip, sidechaining, sidechaine eq etc etc..

ik zou het geld in me zak houden voor compressors in de range 100-750 en dan naar software grijpen. Als je al een goede DAW hebt dan, anders is het een ander verhaal...

dbx160a maar dan wel zonder DAW en dus analog mixen etc.

Voor de rest zou ik met een DAW helemaal niet aan dure outboard beginnen.

Iets met keten en zwakste schakel. ;)

:doei:

dbx160a maar dan wel zonder DAW en dus analog mixen etc.

Voor de rest zou ik met een DAW helemaal niet aan dure outboard beginnen.

Iets met keten en zwakste schakel. ;)

:doei:

Daarom koop ik ook geen dure outboard.
I.i.g. geen dynamics...zeker niet nu ik airwindows freeware plugs heb...

Ik wou eerst nog een Fatso etc maar daar ben ik helemaal van genezen. Ik heb er geen behoefte meer aan. Die plugins zijn zo goed voor je mixing, niet normaal meer.

dit ken ik idd
een dure compressor hebbie dat niet ???
lijkt me sterk eerder een instellings ..fout/ probleem
meestal gewoon weer by niks / nul beginnen

zou kunnen door dat je verschillen analoge/ samples en meer shit door je mixer stuurt allemaal milliesec . en uiteindelijk op een bus terug komt t dus
tikkie terug loopt

ik insert ook altyd ...jullie

stomme vraag misschien
daw was da ...ook weer
digital / analoog ....converter ongeveer

snap datje bv apogee shit hebt van 2500 eu
istoch niet egt nodig

in FUTURE wilk volle benut van mn sound cart gaan maken
dus de 4 ins gaan gebruiken
en evt wat meer outs van mn terratec phase 88 gebruiken

moetk me nu gaan worryen
over misschioen de goedkoopheid van kaart / 200 eu nieuw ofso

ask bv patterns van mn drumachiens wil opnemen zalk best wat vertraging krijgen denk kanje weer recht zetten / quantizen in audio editor toch ?
sla de plank miss ...?

digital audio workstation, oftewel computer met audio+midi interface en sequencer en recording enzo

digital audio workstation, oftewel computer met audio+midi interface en sequencer en recording enzo

ok haha
ik d8 een super duur ad / da kastje
onzin shit

asje analoog werkt
ga ik zekers een apogee kopen ...??

iig hebk dus ook en daw
pc voor sequencing/ midi/ en recording
aleen dat laatste ....hm gebruik nog niet

maar duidelijk daw == een audio/midi / sequencing workstation
hoeveel punten krijgje voor dat woord by scrabble

ok haha
ik d8 een super duur ad / da kastje
onzin shit

ehh. in feite is het toch een super duur ad / da kastje. of da in in ieder geval.
:)

Een leuke analoog (klinkende, dus kan ook wel digitaal in de lagere prijsklasses) kan volgens mij nooit kwaad op de eindmix.

Ik gebruik voor de individuele bewerkte kanalen softplugs/fx, voor de eindmix zweer ik bij de focusrite mixmaster (en de compounder en penta want die hebbik ook hehe).

ehh. in feite is het toch een super duur ad / da kastje. of da in in ieder geval.
:)

wat zeg je daar ??? een PC met een terratec kaart???????? in feite ad/da???
Duur?????:doei::doei::doei:
Een goede geluidskaart begint meestal pas over de 800 euro..
Terratec is voor muziek van spelletjes weertegeven.. maar goed..;)

je wilt trouwens niet weten wat een echte converter kost man..
als je bedenkt dat die nieuwe appogee ook maar instap modelletje is ..

8o)

natuurlijk kan je analoog gear gebruiken!!

ik gebruik standaard een 3630 op mijn tb-303's om het volumeverlies op de verschillende resonance standen te compenseren..
zo krijg je dikke lijntjes :)

en ja, kweet dat die 3630 kut is.. maar het doet wat ie moet.. ofzow

dit ken ik idd
een dure compressor hebbie dat niet ???
lijkt me sterk eerder een instellings ..fout/ probleem
meestal gewoon weer by niks / nul beginnen

zou kunnen door dat je verschillen analoge/ samples en meer shit door je mixer stuurt allemaal milliesec . en uiteindelijk op een bus terug komt t dus
tikkie terug loopt
ik insert ook altyd ...jullie

Nope. Hij is digitaal dus heeft ie latency. Een XTA compressor van 1000 euro heeft daar ook last van.

Back