Probleem met NOTE-OFF Miditech 2

Billy Balzak

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn miditech Midistudio 2.
Als Sequencer gebruik ik Fruityloops.

Als ik een noot aansla, wordt deze ingediend in de sequencer. Echter blijft deze aangeslagen als ik de toets los laat. Er zal dus geen note-off commando vanuit het keyboard naar de sequencer gestuurd worden. Het liefst wil een automatisch note-off op het moment dat ik de toets los laat. Heeft iemand enig idee hoe en waar ik dit kan instellen?? Is dit iets wat ik in het Keyboard moet regelen, of kan ik dit overrulen met een instelling in Fruityloops??

Alvast bedankt!!

Ik werk ook met FL8.

Het vreemde is, dat wanneer ik bijv. een VST (Nexus, Sylenth, etc) pak, het visuele toetsenbord de toets ook aangeslagen houdt, terwijl ik deze op het midikeyboard niet meer ingedrukt hebt. Tot het moment dat ik nogmaals dezelfde toets aan sla.

als ik een note met velocity 0 stuur, dan komt er toch helemaal niets door?

Zal het een instelling in mijn midi-keyboard zijn? Of toch een of andere release of sustain instelling in Fruity?

8D

Een noot met velocity 0 wordt soms gebruik ipv een note off, vandaar dat ik even checkte of FL dat misschien niet begreep.

Heb je al eens met MIDI OX o.i.d. gekeken wat je keyboard staat te versturen?

Nee, ik heb slechts Fruityloops geprobeerd, maar het treedt wel binnen verschillende softsynths binnen FL op.

Ik zal MIDI OX eens downloaden om te zien wat het keyboard exact verstuurt.

Back