Houten zijwanden voor Juno 106

Status
Please reply by conversation.

Johan73

Stamgast
Er is een Amerikaanse firma die houten zijkantjes maakt voor analoge synths en ik zie dit wel zitten voor mijn Roland Juno 106. Ze zitten op eBay, maar aanvaarden enkel PayPal (een betaalwijze waar ik principieel tegen ben).

Kent iemand van jullie misschien iemand in Nederland of België, die een gelijkaardige service biedt?

Er is een Amerikaanse firma die houten zijkantjes maakt voor analoge synths en ik zie dit wel zitten voor mijn Roland Juno 106. Ze zitten op eBay, maar aanvaarden enkel PayPal (een betaalwijze waar ik principieel tegen ben).

Kent iemand van jullie misschien iemand in Nederland of België, die een gelijkaardige service biedt?

Hallo, die houten zijkantjes zijn voor mij onbekend,waar voor dienen die kan je die niet zelf maken.

Mvrg
harry

Juist als je tegen geldmakerij bent..zou ik zelf even gaan rondneuzen..
naar een hout/timmer/ ambachtsman die dat fluitend in een 1/2 uurtje
of uurtje
uit zijn machine trekt in en door jou gewenste kleur vorm, materiaal afwerking voor waarschijnlijk de helft van de centjes..
en hij kan ook vaak prima lakken of afwerken...

==EN geen transport kosten he...==

en jou bovendien hartelijk bedankt voor de klandizie..

dus HOPLAKEE naar het internet, MASAR dan voor de plaatselijke vakman..in plaats van naar e-bay en de de USA..
:geslaagd: koop lokale waar dan steunen we elkaar...:kimono:

Murc

naar een hout/timmer/ ambachtsman die dat fluitend in een 1/2 uurtje
of uurtje

Half jaar geleden bij zo'n timmer winkel 2 dikke houten zijkanten laten maken.
Type hout kun je zelf kiezen [eiken / pallisander/beuken/enz...]
Even een papieren malletje/voorbeeld gemaakt , en voor 15 euro per strekkende meter was ik klaar.
Geheel klaar met schuine kanten .

Overigens..sommige orginele zijdeksels zitten ssman te gan met en e ambax=chtd..een rede te meer om naar doms erg ingewikkled vast..

KIJK dus eerst of het wel lukt om ze "eenvoudig" te verwijderen..
HEB je ze dan eindelijk toch in de hand, breng ze dan naar die ambachtsman en doe jezelf het plezier om echte custom sides te bestellen..voor minder of hetzelfde geld../mischien kost het wat euro's ectra..?..so whatt..

doet U maar groen geanodiseert aluminium, met 30graden radius ...de schroefjes graag rood met inbus ......en daarin gele afwerkdopjes..

Succes..

===sommige orginele zijdeksels zitten ssman te gan met en e ambax=chtd..een rede te meer om naar doms erg ingewikkled vast=====

?? :geslaagd:

hiermee bedoel ik dus..dat het soms minder eenvoudig is als het lijkt...

die simpele bevestiging van die zijkantjes..blijken plots gevat in het frame van de bodem...

excuus voor de "tijpopvouthe"

Murc

Bedankt voor de reacties.

Inderdaad, zelf (laten) maken is misschien nog de beste oplossing. De zijwandjes van de 106 zitten niet vervat in de bodem, maar zijn plastic 'driehoeken', die met schroeven de hele behuizing bij elkaar houden. Ze zijn eenvoudig los te maken en over te tekenen. Het moeilijkste zal zijn om langere schroeven te vinden die precies passen.

Houten zijkantjes

Houten zijkantjes

Als de zijkantjes voor de sier zijn, kun je ze ook met dubbelzijdig plakband monteren,

Om het echt te maken, kun je er een paar korte schroeven indraaien, wel verzonken boren, dat maakt het af,

Op deze manier maakte ik vroeger ook mijn stereo aparatuur/bandrecorders wat luxer,

Geen geklooi en alles blijft onbeschadigd orgineel.

off topic
waarom ben je principieel tegen paypal? vanwege de 4% ?
ik vind banken en aanverwante financiële instellingen sowieso niks, een grote dievenbende, maar een noodzakelijk kwaad. je kan er niet omheen en dan vind ik paypal toch wel makkelijk.

Thanks SLB87! Deze site ga ik zeker eens uitpluizen!

@Leo: o.a. omdat je bij Paypal je credit card volledig in handen geeft van deze firma en gebonden bent aan hun regels (en niet die van je credit card firma of je bank). Dat gaat, zolang je geen problemen tegenkomt. Maar als er iets misloopt met je Paypal account (hacking of fraude), dan ben jij aansprakelijk. Bezoek ook eens www.paypalsucks.com

Bovendien is eBay eigenaar van Paypal en worden veiliger alteratieven, zoals bvb. Google Checkout systematisch geweerd. In Australië is betalen met Paypal op eBay zelfs verplicht.

Holy shit, wat een verhalen over paypal. Vooral dat interview met die ex paypal werknemer. Shocking stuff!! Ik ga meteen mijn creditcard# eraf halen...

Holy shit, wat een verhalen over paypal. Vooral dat interview met die ex paypal werknemer. Shocking stuff!! Ik ga meteen mijn creditcard# eraf halen...

IDD het ging toch over Houten zijkantjes
F..k Paypal

Snap en zie het probleem niet , om deze Houten zijkantjes zelf temaken,(hiu je nog een hoop geld over ook.
En het zijn maar zijkantjes(heeft dit iets van meer waarde aan het apparaat)zitten deze er dan niet orgineel op????

Het zelfde voor een studio meubel een kennis kwam er mee aan (nieuw kost deze 1200€
een half uurtje schetsen meten, en Whalaaa studio meubel klaar
Naar de gamma met de maten, en zagen maar
2 x in de grondverf,zwart er over, en nog 1 x blanke boot lak (hier door krijg je een zeer harde toplaag
Kosten 100€ ‘1100 € bespaart

vrg
Harry

Inderdaad Paypal sucks...ze dekken niks, maar bemiddelen..niet meer dan dat..
claims .. lopen altijd over de rug van de gebruikers..en Paypal is never partij..ook faciliteren ze oplichters, want als je een claim tegen je krijgt..krijk jij pas de centjes als bewezen is wie gelijk heeft..en laat dat altijd eeuwen duren,....
maar omdat een claimer betaald voor de claim , krijgt hij vrijwel altijd een licht voordeel..leuk ..bij patstellingen...

krijg je een bericht in de trant van..U heeft niet aannemelijk gemaakt dat..dus stellen we de claimer in het gelijk..omdat hij overtuigender is vanwege het betalen van claimgeld..

echt waar..

Murc

Status
Please reply by conversation.
Back