Audiowerk 8 en chipset

simple

geen commentaar
Ik ben mij aan het orienteren voor een geluidskaart. En ga proberen een AW 8 kaart te scoren ivm het werken
met Logic en windows 98 se. (voor mij een logiche keuze, voor anderen misschien niet? een kennis van me werkt
ermee en heeft niets dan lof over deze kaart)

Nu kwam ik een paar dagen geleden een AW 8 kaart op Marktplaats tegen voor 100 euro.

Volgens verkoper had deze kaart chipset 1 en wilde hij deze verkopen of ev ruilen tegen een AW 2 of AW 8
met chipset 2. Wat is het verschil?? (tussen de chipsets bedoel ik)
En als ik een AW 8 kaart ga kopen moet ik dan echt letten op deze chipset? zo ja hoe kom ik erachter welke chipset er gebruikt is.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Simon

Chipset?
Volgens mij bedoeld hij de chipset van je moederboard. De AW8 heeft problemen met de VIA chipset op AMD mobo's.
Als je een VIA KT133 chipset heb zou ik hem niet aanraden. Ik heb een AW8 dus als je nog geinterreseerd bent dan hoor ik het wel.

Hoi Mostatic,

Volgens mij bedoelt hij eecht de chipset op de kaart en dat die niet goed zou werken met de nieuwere of
oudere Macs. Vandaar dat ik even de Thread op marktplaats bijvoeg:

www.marktplaats.nl/markt/muziek/harddiskrecorders/2222.htm

Over jouw AW 8 kaart, daar heb ik (natuurlijk afhankelijk van de prijs;) wel interesse in, heb je daar tevens de
drivers en software bij ?? Dan heb ik namelijk meteen cool-edit (want die zat er volgens mij bij ??)

Verder heb ik een Pentium III met 450 mhz, dus ik neem aan dat ik geen problemen hoef te ondervinden.

Ik hoor/zie het wel...

Simon

Mij ook niet bekend ....:confused:
Heb er ook niet eerder iemanddd over gehoord..

ik weet wel , ik heb de mijne nieuw en wat later gekocht,
dat bepaalde compenenten een andere kleur hebben dan
op een ouder type....maar of dit technisch verder gevolgen heeft:confused:

Michael.

Er zijn idd 2 verschillende AW8's, met dus 2 verschillende chipsets. Vraag me niet wat het verschil is, maar mail mopro (nederlandse emagic importeur) es. info@mopro.nl

Ik heb 2 AW8's in mijn systeem zitten waarvam de componenten niet helemaal gelijk zijn (andere kleur condensatoren enzo) het zou duis kunnen dat ik een versie 1 en 2 heb maar ik merk geen verschil, ze werken beide in cascade perfect onder logic (p4 intell 2533 mhz met 1024 mb intern)

Origineel geplaatst door da goose
Ik heb 2 AW8's in mijn systeem zitten waarvam de componenten niet helemaal gelijk zijn (andere kleur condensatoren enzo) het zou duis kunnen dat ik een versie 1 en 2 heb maar ik merk geen verschil, ze werken beide in cascade perfect onder logic (p4 intell 2533 mhz met 1024 mb intern)

Nog een Illy espresso verslaafde,

Dat is wat ik bedoel met dat kleurverschil;)

Btw dagoose, ik heb een Aw-8 kaart (met een Mac)
als je er een 2e bij zet "ziet" Logic automatisch de 2e kaart, of moet je
nog heea nog instellen?

Michael.

Origineel geplaatst door mikemix
Nog een Illy espresso verslaafde,

Dat is wat ik bedoel met dat kleurverschil;)

Btw dagoose, ik heb een Aw-8 kaart (met een Mac)
als je er een 2e bij zet "ziet" Logic automatisch de 2e kaart, of moet je
nog heea nog instellen?

Michael.

dat klopt.. illy addicted...

maaruh.. ik heb die 2e AW8 in mijn systeem gehangen, drivers geinstalleerd, spdif out of de spdiff in van de andere kaart (staat nergens vermeld maar zonder doet ie rare dingen) en draaien !!
Niks in logic aangegeven, hij zag meteen dat er 2 kaarten inzaten dus 16 outputs (8 x stereo)

Beter!!

Lijkt me interessant, I'll keep in my mind.
Zie je wel een keer bij Wijnand, vraag dan wel verder!

Zo en NU:koffie: ILLY!!

Michael.

Ik heb hier ook een AW8 kaartje met een Asus A7V mobo (KT-133 Chipset) no problemo hoor.
Ik draai zelf dan Cubase SX, en daar werkt de kaart beter in dan in Logic :confused:

Erg vaag allemaal
Maarja, het werkt PERFECTICO !

wederom mijn dank

wederom mijn dank

Voor jullie antwoorden!!

Na een paar keer de advertentie gelezen te hebben denk ik dat het alleen verschilt
als je een Mac hebt. En die heb ik niet.

Ik zal de eigenaar van die kaart eens even mailen om precies te horen hoe het zit

Wordt vervolgd....

Simon

mee eens... maar het zou kunnen dat het wel een andere versie is doordat waardes anders zijn of er inderdaad een andere chipset op zit, ik zal ze is beter gaan bestuderen,misschien kom ik wel ergens achter.
"t is wel zo dat ook al heb je bijv. een condensator van 10 UF van het ene type en een zelfde van een ander type dat je toch verschil merkt, dit geld ook voor weerstanden (de tollerantie).
Het is dus mogelijk dat de ene kaart beter klinkt dan de andere of minder of meer ruist.
Maar nogmaals.. ik zal ze is bestuderen als ik mijn computer open heb, hij moet toch open, mijn audioschijf ga ik van de week vervangen (sneller en groter)

I'll keep you posted

het antwoord van de aanbieder

het antwoord van de aanbieder

Zoals aangegeven heb ik de aanbieder gevraagd wat het verschil is, onderstaand zijn antwoord.

De chipsets hebben alleen betrekking op Mac computers, als je met het 'oude' systeem (8.6-9.x) werkt heb je er geen probleem mee, maar als je met Jaguar (OS X) werkt krijg je ernstige vervorming van het geluid. Mijn kaart is van het type 1, dus voor het oude MacOS systeem, voor windows computers (en mischien ook Linux), is het geen probleem dacht ik.

Klinkt wel aannemelijk.....

Simon

Is die audiowerk kaart ook in combinatie met cubase te gebruiken of kan ik dan problemen verwachten omdat hij door emagic gemaakt is?

Das mooi want ik ben ook wel eens aan een andere geluidskaart toe en ik zie deze voor mooie prijsjes voorbij komen op de tweedehands paginaatjes. Alleen kom ik dan weer in de knoei met al die uitgangen (luxe probleem)want mn mixertje zit nu al bommetje vol. Heb ik weer een goed excuus om een lap van een mixer te kopen>:|

Back