afmixen van de track

bastardsunited

criticus maximus
Dag mensen, ik heb een wellicht lastige vraag om te beantwoorden.

Ik maak digital hardcore, een muziekstijl die gabber, breakbeats, acid etc. met laag gestemde Korn-gitaren en limp-bizkit combineert. Dit doe ik al ongeveer 6 jaar. De laatste 2,5 jaar ben ik volledig overgestapt op hardware.

Op zich ben ik redelijk tevreden met het resultaat van de tracks die ik gemaakt heb sinds de switch van software naar hardware. Ik heb alleen een probleem, het afmixen van de verschillende onderdelen van de track (de beats, gitaren en vocalen) kost me vaak veel moeite en ik denk dat het ook beter kan.

Ik neem nu alles apart op in cooledit pro 2.0 , de mixdown van de beats, de guitaren en de vocalen daarna. Dit is een werkwijze die niet heel flexibel is.

mijn gearlist is: rs7000, rm1x, microkorg ,spirit folio 16 kanaals mixer, dbx en beringher compressors, line 6 pod pro, stagg condensator studio mic. pc amd 1800 512 mb ram, audigy ,met cubase, cooledit pro 2.0 en nuendo.

Ik weet dat het in theorie mogelijk is alle tracks van de rs7000 individueel als midi op te nemen in cubase, dit is me echter nog nooit gelukt.

Enige hulp, suggesties zijn van harte welkom

Ik weet dat het in theorie mogelijk is alle tracks van de rs7000 individueel als midi op te nemen in cubase, dit is me echter nog nooit gelukt.

ehm hoe bedoel je ? je kunt alle tracks van de RS7000 laten als midi sturen naar cubase en dit opnemen,
Eventueel heb ik wel een zip file met een paar logical presets waarmee je in cubase dan die 16midi kanalen van elk midi apparaat uit elkaar kunt trekken naar verschillende tracks. of je in 1 keer op meerdere tracks de midi kanalen op kan nemen weet ik niet, maar maakt me ook niet zo uit eigelijks !

maargoed explain yourselve !

hhmm, ik zal het proberen makkelijker uit te leggen.

mijn setup is gecentreerd rond het mengpaneeltje en de rs7000 als sequencer, als ik een track "af" heb dan neem ik deze als 1 track op op de pc. Dit is dus niet echt flexibel aangezien ik verder niets meer achteraf aan de track kan veranderen. Ik wil dus alle kanalen van de rs7000 als losse audio-tracks op mijn pc'eetje hebben.

Ik had gelezen dat dit kon, met een tutorial erbij, maar dat ging voor geen meter. Theorie was dat ik alle midi data van de rs7000 op aparte midi-kanalen kon opnemen. Vervolgens zou ik dan elk midi-kanaal kunnen solo'en en dan als audio op kunnen nemen.

Ik ben echter een beetje een cubase kneusje. Dus het lukt voor geen meter. Aangezien ik weer een nieuwe cd uit wil brengen wil ik mijn productie dus meer op peil krijgen. Ik heb cubase sx of cubase 5.0 geleend dus uitleg..... als het kan natuurlijk :confused:

Hiervoor moet je cubase en je RS sync laten lopen. Nu heb ik geen RS dus weet ik niet precies hoe je dat met dat apparaat moet doen. Bij mijn MPC kan ik bijvoorbeeld midisync instellen op midi time-code en MMC (midi machine control). Ik stel dan bijvoorbeeld m'n MPC als master in en cubase als slave (in SX kan dat in sync setup dacht ik) en plak voor iedere sequence een lege maat zodat ze daarin sync kunnen gaan lopen. Als ik dan de mpc start, loopt cubase strak mee en kun je dus gaan opnemen. Dit moet je dan herhalen voor elke midi-track uit je RS (die je dan om de beurt unmute), zodat je elke track als audio in je pc krijgt. Wellicht heb je hier iets aan.

Back