Dub It!

vet is dit! Respect! vind wel dat die kick wat te lang doorgaat zo op elke tel...... dat mag wel wat minder om het nog "lomer" te maken

Olaf

Leuke trak..

Maar die kick op elke tel is IDD teveel...Moet eigenlijk op tel 1 en 3...beetje laid back ipv. boemboemboem...

En ik vind persoonlijk dat veel geposte tracks (ook deze) zo ongelooflijk zwaar zijn gecompressed!
Er zit vaak totaal geen dynamiek meer in en dat vind ik erg jammer...

In elk geval weer eens wat anders dan die eeuwige trance!:okdan:

zo bijna weekend...:biertje: :peukie:

leuke track, vind hem wel een beetje suf

dub is toch iets meer met de breakbeatjes erin wat mij betreft, wel goede mix doe ik je niet na

dub met breakbeats??? laat king tubby je niet horen! of de gekke professor! ;)

ach ja, wat heet breakbeats, die lijken op dit forum toch altijd wel een beetje taboe te zijn

Ik bedoel gewoon meer ritme dan alleen een extreem lome kick, dat gitaartje in het begin klonk leuk, blijft ook nergens meer. Beetje teveel witte neger beats *D

Origineel geplaatst door bastardsunited
ach ja, wat heet breakbeats, die lijken op dit forum toch altijd wel een beetje taboe te zijn

Ha ha ha...vriend!8) :okdan:

4 to the floor mag alleen hier IDD!...:D

man breakbeats is de verblanking van de funky zwarte gesyncopeerde drumritmes! ;)

DUB = lome zware kicks!

Origineel geplaatst door bastardsunited
Beetje teveel witte neger beats *D

Yellowman is een witte neger.

Lekkere track trouwens, leuke sounds, lekkere productie, lekkere effecten.

Van mij mag het allemaal nog veel lomer en zwaarder maar volgens mij moet je dan verhuizen want met dat klimaat hier wordt je gewoon nooit zo loom als die gasten rond de evenaar.

thnx voor de replys MAN!

Yes I... Most greatfull to the almighty JAH! rastafari... everliving..

What ya talkin'bout, serious buissiness man. Straight out the getto. Selecta! Wheeeeel out..

:peukie:

Ik heb er zin in... ik ga er vanavond nog eentje klussen..

Voor de luisteraars met interesse: check muziek van DREADZONE.. errug tof..

Jah MAn,

Toen ik de titel "Dub It" zag dacht ik..huh??? PLagiaat?? een tijdje terug had ik namelijk een track gemaakt met exact dezelfde naam en zelfde stijl (compleet andere uitwerking natuutrlijk...)

Hier is mijn Dub It... en dit was de bijbehorende thread

Maargoed, daar gaat het nu niet over.
Jouw nummer is ook zeker cool om naar te luisteren! Wel jammer dat je een aantal zeer bekende vocalsamples erin gebruikt hebt. Maar dat is eigenlijk ook helemaal niet belangrijk.

Je hebt de Vibe man!

hmm, daar staat me iets vaags van bij ja Oxy! Maar geloof me, het was niet de bedoeling om dingen na te maken of te jatten hoor! Ik had gewoon zin om modern DUB te maken en dan wordt het al snel iets in deze stijl, en de titel is echt toeval. De vocals ja, die zijn bekend..:D (in de reggae dan: Mikey Dread)
Hihih, misschien moeten we collaboraten Oxy! Dan zetten we de Oxy-Arv soundsystem op! *D

Arv

Afgelopen twee zondagen toevallig nog naar de vpro gekeken? Daar was een tweedelige docu over het onstaan van ska-reggae-dub-dancehall etc. Heel interessant vond ik. (inclusief de verhalen en muziek achter de soundsystems:okdan: )

Maar, van welke plaat heb je die blazers aan het begin eigenlijk gesampled?

Ja die docu heb ik maar voor 1/4 gezien jammer genoeg.. :( Ik heb nog wel dat stukje over de moderne dancehall gezien ja! Echt zeer cool. Metromedia... :halleluja

Die blazers hmm effe zoeken waar ik dat vandaan heb. o ja gevonden (was effe graven geloof me) Het is Dub addxx - Hannibals Journey. Maar ik heb ook Rebel MC gesampled als je goed luistert.

Arv

zeg wat is dub nou precies of moet ik me nu gaan schamen? :o: is dat zeker je allemaal samples uit bestaande muziek gebruikt ofzo?
anyway leuk trackie
basje wordt beetje irritant misschien :)

Back