Nieuw keyboard in bestaande synth

Scippy

Stamgast
Ik zat eens na te denken, en vroeg me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld in mijn MO8 een ander keybed te zetten? Bijvoorbeeld een fatar Tp40? http://www.fatar.com/Pages/TP_40_GH_ES.htm

Het gaat me even niet of dit handig/praktisch is, maar ben vooral geïntresseerd naar de theorie.

Het gaat me even niet of dit handig/praktisch is, maar ben vooral geïntresseerd naar de theorie.
De theorie is dat het niet onmogelijk lijkt.

Modulen en controllers zijn ontwikkeld om aan dit soort eisen te voldoen.
Je zou dan naar een MO8 module met een Fatar controller moeten.

Een vraag: is een MO8 keyboard zo slecht?

De theorie is dat het niet onmogelijk lijkt.

Modulen en controllers zijn ontwikkeld om aan dit soort eisen te voldoen.
Je zou dan naar een MO8 module met een Fatar controller moeten.

Een vraag: is een MO8 keyboard zo slecht?

Het idee was meer om echt alleen de toetsen uit de Yamaha MO8 te halen en daar dan nieuwe toetsen voor in te plaatsen.

Nee, het keyboard van de mo8 is niet slecht! Maar hij begint een beetje te stotteren op 1 toets. Als dit er in de toekomst eventueel meer worden, zit ik er wel aan te denken om iets met een graded toetsenklavier te nemen. En als het dan in hetzelfde apparaat kan? Daarbij is het wel vet om je apparaat te upgraden naar je eigen wensen.

Laatst gewijzigd:
Dan kun je beter een goede 88-toetsen digitale piano pakken in combinatie met een Motif ES rack, da's minder werk en dan gaat de verkoopwaarde van de MO ook niet omlaag. Toetsen komen in een hoop soorten en maten en het zou me niet verbazen als er een bepaald soort keyboardscanner is ingebouwd (deze raast heel snel langs alle toetsen om te controleren of er een wordt ingedrukt) die specifiek is voor Yamaha of zelfs voor het model, dus veranderen van die aansluitingen gaat niet makkelijk zijn (m.a.w. onmogelijk vanwege het priegelwerk in de machines nu - als het nu om een Minimoog ging was er misschien nog wat te verzinnen, daar kun je nog zelf met een soldeerijzer aan de slag).

Samplen kan de MO als het goed is toch niet, dus op dat gebied ga je niks achteruit.

Maar hij begint een beetje te stotteren op 1 toets
Dan moet 'ie gewoon naar het Yamaha service center toe :).

Back