meerdere kanalen

Dr. Drips

in de zaal
Is er ergens software waarmee je meerdere wav files door verschillende kanalen kan afspelen?

Ik heb 2 geluidskaarten met cubasis en cakewalk proberen aan te sturen maar ik krijg het niet voor elkaar.
ook heb ik pcdj red geprobeerd maar deze schijnt de wav files niet tegelijk te kunnen starten...

iemand een idee?

Haai,

Je zoekt software waarmee je tegelijkertijd verschillende geluidskaarten aan wilt sturen? Die is er zat. Het kan in iedergeval met Cool Edit Pro, en ik neem aan dat er nog een hele hoop meer zijn.... Maar, als ik vragen mag, waarom zou je het willen? Als je slechts twee wavs tegelijkertijd wilt horen dan kan dat namelijk ook wel door 1 geluidskaart.
-- HanzZ

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door HanzZ
Haai,

Je zoekt software waarmee je tegelijkertijd verschillende geluidskaarten aan wilt sturen? Die is er zat. Het kan in iedergeval met Cool Edit Pro, en ik neem aan dat er nog een hele hoop meer zijn.... Maar, als ik vragen mag, waarom zou je het willen? Als je slechts twee wavs tegelijkertijd wilt horen dan kan dat namelijk ook wel door 1 geluidskaart.
-- HanzZ

Om ze extern te kunnen mixen via een mengpaneel.
Het kan met vele DJ-software wel maar het gaat mij juist om het synchroom kunnen starten van de 2 wav files.

Aha op die fiets...

Ik heb het nooit geprobeerd (ik heb maar één geluidskaart) maar ik neem aan dat als je twee WAVs op twee verschillende sporen zet in Cool Edit, en die door twee vershillende geluidskaarten naar buiten stuurt dat het dan synchroon moet lopen.... ik zou niet weten wat je er anders aan zou hebben.... maar zoals gezegd - nooit geprobeerd.

-- HanzZ

Je kunt ook gewoon een geluidskaart/systeem kiezen met meer dan 2 uitgangen. 8 ofzo, dan kun je 4 stereotracks gelijktijdig afspelen over verschillende uitgangen. Juist daarvoor zijn multitrack sequencers als Cubase (mijn favoriet) en Logic en de anderen gemaakt.

Je kunt ook 2 computers dmv MIDI met elkaar synchroniseren, dan moet je zelfs verschillende OS ´en gelijktijdig kunnen starten.

Succes met klooien. Want dat is het altijd, tot het werkt. Maar dan heb je ook wat, en vergeet je het nooit meer.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Je kunt ook gewoon een geluidskaart/systeem kiezen met meer dan 2 uitgangen. 8 ofzo, dan kun je 4 stereotracks gelijktijdig afspelen over verschillende uitgangen. Juist daarvoor zijn multitrack sequencers als Cubase (mijn favoriet) en Logic en de anderen gemaakt.

Je kunt ook 2 computers dmv MIDI met elkaar synchroniseren, dan moet je zelfs verschillende OS ´en gelijktijdig kunnen starten.

Succes met klooien. Want dat is het altijd, tot het werkt. Maar dan heb je ook wat, en vergeet je het nooit meer.

Ik zit al inderdaad te denken aan die terratc kaart, maarja, ik heb al zoveel geld uitgegeven. (tja, het is een dure hobbie hè)
maar dat 2 computer systeem zal ik ff over denken, dan zou ik 2 laptops kunnen gebruiken, al hebben ze geen midi/joystick poort :confused:
bedankt voor je comment arnomusicman

Back