Magic Bean
Ingeburgerd
Hallo iedereen,
Vanwege een 'vergissing van de bank in uw voordeel' lig ik in de markt voor een nieuwe mastercontroller.
Momenteel heb ik een Roland A90ex, die me veel midi-opties bied, maar die qua sounds/performances niet genoeg biedt. Daarnaast stuur ik één soundmodule aan (Roland XV-3080) die qua geluiden alles bied dat de A90 ook heeft, over 1 midi-uitgang.
Aangezien ik nu wat geld heb, zou ik de A90 (en evt. de XV-3080) willen vervangen voor een nieuw werkpaard.
Voorwaarden:
- 88 toetsen
- Footswitch(es) voor schakelen van patches
- Mogelijkheid tot samplen van .WAV en .AIFF
- Goede pianosounds
- Overtuigende orchestral patches
- Brute leads
- prijs >€3000
Opties die ik zelf overweeg:
- Korg Triton Extreme 88 (groot Sherinian/JR-fan, en qua geluid en sampling zeeer interessant. Jammer genoeg slecht verkrijgbaar)
- Kurzweil PC3X
- Roland Fantom X8/G8
- Yamaha Motif
- Yamaha S90es
Wat zouden jullie mij aanraden?
Of hebben jullie toevallig nog iets moois liggen?
Arnout
Vanwege een 'vergissing van de bank in uw voordeel' lig ik in de markt voor een nieuwe mastercontroller.
Momenteel heb ik een Roland A90ex, die me veel midi-opties bied, maar die qua sounds/performances niet genoeg biedt. Daarnaast stuur ik één soundmodule aan (Roland XV-3080) die qua geluiden alles bied dat de A90 ook heeft, over 1 midi-uitgang.
Aangezien ik nu wat geld heb, zou ik de A90 (en evt. de XV-3080) willen vervangen voor een nieuw werkpaard.
Voorwaarden:
- 88 toetsen
- Footswitch(es) voor schakelen van patches
- Mogelijkheid tot samplen van .WAV en .AIFF
- Goede pianosounds
- Overtuigende orchestral patches
- Brute leads
- prijs >€3000
Opties die ik zelf overweeg:
- Korg Triton Extreme 88 (groot Sherinian/JR-fan, en qua geluid en sampling zeeer interessant. Jammer genoeg slecht verkrijgbaar)
- Kurzweil PC3X
- Roland Fantom X8/G8
- Yamaha Motif
- Yamaha S90es
Wat zouden jullie mij aanraden?
Of hebben jullie toevallig nog iets moois liggen?
Arnout