MOTU 24 I/O - FL Studio

RpR

Jahhhh!
Ben van plan om een MOTU 24 I/O aan te schaffen om zo mijn hardware goed te kunnen integreren met de software. Mijn hoofd DAW Software is FL Studio. Ik heb drie vragen:

- Weet iemand wat de maximale ASIO buffer size (samples) is van de 24 I/O
- Heeft iemand ervaring met FL Studio en de 24 I/O
- Wat zijn eventueel andere (zwakke) punten waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt! :okdan:

Laatst gewijzigd:
Op de mac kun je van 32 tot 2048 samples selecteren met de 24IO (core audio). Of de ASIO driver ook zo laag gaat weet ik niet.

Verder werkt het gewoon zoals elk ASIO product of kun je de DSP mixer gebruiken om te routen als je dat wilt.

Zwakke punten zou ik voor dit prijsniveau voor zoveel inputs niet kunnen noemen. De 24io werkt voor mij al erg lang prima.

Een punt dat je zou kunnen noemen is dat hij max 96Khz doet, maar goed, ik zie persoonlijk nog steeds geen nut om 192Khz te gebruiken. Verder mist de 24io mic pre-amps (maar daar is motu toch niet zo goed in).

Mijn huidige M-Audio FW410 heeft een maximale buffer van 4096 samples, die ik soms hard nodig heb bij zwaardere projecten, vandaar de vraag...

Mijn huidige M-Audio FW410 heeft een maximale buffer van 4096 samples, die ik soms hard nodig heb bij zwaardere projecten, vandaar de vraag...

is het dan niet verstandiger je pc eerst te upgraden zodat je een lekker lage latency kan gebruiken?
of misschien andere technieken zonder freezen/renderen te gebruiken?

want meer I/O gebruik een beetje meer CPU

is het dan niet verstandiger je pc eerst te upgraden zodat je een lekker lage latency kan gebruiken?

In feite wel, maar dat komt later. Red me nog wel even zo :)
Wil eerst mijn hardware integreren, want nu kan ik het helemaal niet gebruiken.

Freezen is iets wat ze bij FL Studio nog niet helemaal begrepen hebben, maar het ziet er aan te komen in versie 9.

bron?

Gezien het feit Gol (programmeur FL) goed luistert naar de gebruikers en deze poll een vrij duidelijk resultaat heeft :) lijkt het me wel, maar het is afwachten.
Volgens mij heb ik er ook nog ergens anders over gelezen, maar kan 't ff niet terug vinden.

Op de mac kun je van 32 tot 2048 samples selecteren met de 24IO (core audio). Of de ASIO driver ook zo laag gaat weet ik niet.

Verder werkt het gewoon zoals elk ASIO product of kun je de DSP mixer gebruiken om te routen als je dat wilt.

Ik merkte vandaag dat mijn motu een TE hoge latency heeft om realtime hardware effecten/compressors te gebruiken. Het scheelt niet veel maar net teveel. Ik heb hem op 32 samples staan. Verder niet veel aan verandert.
Ik draai op dit project in 44.1Khz met 16bit

Kan ik het ook Zero latecy maken? Of blijf ik altijd die latency houden?

Kan ik het ook Zero latecy maken? Of blijf ik altijd die latency houden?

Zero latency is onmogelijk, latency op hou je altijd. Je kunt het probleem simpelweg oplossen door de inkomende audiotrack een pre-delay te geven. In dit geval 32 samples. (Eigenlijk worden dan alle andere tracks met 32ms vertraagd).

Back