[snippet] Rock-pop-achtig

iFox

Stamgast
Afgelopen twee dagen een beetje bezig geweest met een rock-pop-achtig..
Het is puur een snippet, maar tot nu toe ben ik wel tevreden met het idee.

Gebruikt:
-EzDrummer
-Boobas
-Slayer
-Acoustic Guitar van Steinberg?
-FM10

Verbeterpuntjes die ik zie:
-nummer afmaken 8D
-drums in het begin
-gitaar is te overstuurd
-delay op "e-piano" moet 3x ipv 2x galmen
-complete balans / masteren

http://www.eyepixx.com/nummer.mp3

Ben benieuwd naar jullie (opbouwende) kritiek en mening.

Bedankt!

Ja, sorry dat heb ik inderdaad nog niet verteld. Ik wil er uiteindelijk nog wel een tekst bij doen, de melodie heb ik al, maar eerst wil ik het nummer instrumentaal meer vast leggen. Of het ook voor een band is? Nee, tenminste: eerst zal de tekst op de pc ingezongen worden, maar wieweet wat eruit voortkomt *D

De drums ben ik erg tevreden mee inderdaad, zij het dat de mix met de rest van de instrumenten nog niet helemaal goed is...

Laatst gewijzigd:
Ben je al verder gegaan met het nummer?

Die overstuurde gitaar zou ik niks aan veranderen, eerder de acoustische iets hoger in het frequentiebeeld plaatsen. De bas klink erg sequence wat bij pop/rock niet zo lekker is. Spelen met tonen langer aanhouden of melodischer maken denk ik.
Drum klinkt perfect.

Zou zeggen, uitwerken tot complete song

Drums klinken erg gaaf!
BooBas vind ik wat iel klinken, ik zet er zelf dan altijd nog een extra sinus onder die hetzelfde lijntje meespeelt. Wordt ie een stuk dikker van natuurlijk. Ik ben het ook met Andy eens van het gesequenced klinken van die bas en naast zijn suggestie zou je ook eens kunnen proberen de noten op verschillende volumes te zetten. Een echte basser zal daar (per ongeluk of express) ook variatie in hebben, wordt het meteen nog ritmischer.
Hij klinkt nu nog wat kaal, maar dat komt omdat ik de zang echt mis in deze test denk ik. Ben benieuwd wat je daarmee gaat doen.

Back