Knoppen Access Virus C

VasC

Dat smurfen we...
Ik heb een Virus C en ik merk dat de Knop Cutoff (1) en de feedback/damping veel lichter draaiien dan de andere knoppen. Ze voelen iets weker en de damping heeft iets meer speling. Ik denk dat dit door veelvuldig gebruik komt (van de vorige eigenaar). Overigens werken de knoppen nog wel perfect, ze voelen alleen iets minder degelijk aan dan alle andere knoppen. Nu vraag ik mij af of hier meer mensen last van hebben of problemen met de knoppen van hun Virus (A/B/C/TI) hebben. Dat de potmeters niet meer werken bijvoorbeeld.

Zijn de knoppen overigens eenvoudig te vervangen? Iemand enig idee wat de kosten daarvan zijn?

VasC

Bedankt! Overigens werken mijn knoppen nog perfect hoor, alleen je voelt verschil tussen de knoppen.

Wellicht dat ik hem nog eens open maak. Dat ik hem net had zag ik ook dat wat knopjes bewogen. Dit kwam omdat de printplaat niet goed vast gezet was. Schroefje niet ver genoeg aangedraait. Waarschijnlijk door het vervangen van de Backup-Batterij. Dit was dus eenvoudig te herstellen. Overigens is de synth wel erg solide gebouwd.

Back