synths en balanced en unbalanced cables

musicheaven

Ouwe rot
sorry voor de misschien wat stomme vraag maar dit is me nog niet volledig duidelijk :

kan ik voor al mijn synths balanced kabels gebruiken of is dit enkel voor synths die balanced outputs hebben? hoe weet ik of een synth balanced outputs heeft?

ik ga me binnenkort een patchbay aanschaffen. moet ik hierin dan balanced of unbalanced kabels steken?

hoe zie ik of een kabel gebalanceerd is? vanbuiten zien ze er allebei gewoon uit als 1/8 jacks of mis ik iets?

Er zijn niet veel synths die gebalanceerde outputs hebben, ik kan er zo niet een bedenken.

Gebalanceerde kabels hebben 1/4 inch jack pluggen met twee zwarte ringetjes (als een stereo koptelefoonplug)

Gebruik echt even de zoekmachine...hier zijn pagina's vol over geschreven....

attachment.php

boven die onderste is de gebalanceerde jackalope en daaronder niet...

$F: Topje
49: Isolatie
Q: Ring
IV: Mouw (meestal aarde)

Attachments

• jacks.gif
    jacks.gif
    24,6 KB · Bekeken: 135
Antwoord op je vragen:
-Ja je kunt gebalanceerde kabels gebruiken maar het is nergens voor nodig! Synths zijn (praktisch) altijd ongebalanceerd
-Als jij een gebalanceerde patchbay hebt dan zul je daar gebalanceerde kabels in moeten doen. Als hij ongebalanceerd is dan... (kun je zelf invullen). Waarvoor ga je een patchbay kopen? Zijn de apparaten die je gaat aansluiten gebalanceerd of ongebalanceerd?
-Zie plaatje. ONgebalanceerd is 1 ader met afscherming, gebalanceerd is twee aders met afscherming.

Antwoord op je vragen:
-Ja je kunt gebalanceerde kabels gebruiken maar het is nergens voor nodig! Synths zijn (praktisch) altijd ongebalanceerd
yup, maar in principe maakt het niets uit of er nu het topje van een balanced word gebruikt of die van een unbalanced nateluurlijk™

Daar is een eenvoudig ezelsbruggetje voor te bedenken.
'Het topje is het gevoeligst.' :D

Back