Vocal samples

RooT

Nieuwkomer
Weet iemand een goede website waar je goede vocal samples kan downloaden?

Origineel geplaatst door oli303
ermm....
www.mijneigenkeel.gat ???? ;)

lol
Beste Root ik heb zo het vermoeden dat mensen die goede vocal samples producen,...
deze niet zo snel online gaan zetten, maar misschien eerder op sample-cd verkopen.

dat houd je natuurlijk niet tegen om eens te checken op google

Maar hoe doen degene dat dan in de meeste trance liedjes? Ok, soms hoor ik samples uit films. Maar soms ook niet, produceren ze die dan zelf?

wel
soms maken ze die zelf
of ze nemen ze van sample cd's
of ze betalen rechten aan de filmpruducers

Moet je daar ook nog rechten voor betalen om citaten uit films als samples te nemen? :erm:

k weet ni juist hoe die wetgeving nu in elkaar zit, k dacht ook dat het iets te maken had met de lengte & de ouderdom van de sample (maar ben niet zeker).

...maar dat zijn pas zorgen als je je muziek released
als het voor eigen gebruik is... dus "als het geen wereldhit" word denk ik dat je je weinig zorgen moet maken.

Voor wat het waard is want ik heb er ook de ballen verstand van. Volgens mij blijven copyrights van bijvoorbeeld liedjes tot 70 jaar na overleiden van de desbetreffende persoon geldig, mar eh, check het voordat je me gaat geloven.

Jep vocals maken we zelf :D zangeresje, eigen zang e.d.
het verkrijgen van rechten van film is meestal vrij moeilijk, vaak wordt dit dan ook volgens mij zelfs niet gedaan
(dus stiekem gebruiken in de hoop dat niemand ze op de vingers tikt!)
Alles wat niet van jezelf is zitten rechten op, je hebt verschillende soorten recht.
auteurs recht, opname recht etc. etc. het komt allemaal neer op dat je altijd toestemming moet vragen als je iets wilt gebruiken. het kan zijn dat dit gratis is of dat je moet betalen.

de lengte van een sample maakt dacht ik niets uit, zolang het herkenbaar is zit er recht op!
echter heeft de lengte van een sample dacht ik weer wel wat te maken met kosten van de Biem enzo!
het is allemaal zeer ingewikkeld en ookal heb ik hier ergens zo'n boek van de Biem liggen over de rechten e.d. er zitten allerlei haken en ogen aan. het beste is dus om alles gewoon zelf te maken, maar t makkelijkste (vooral voor de hobbyist) is gewoon jatten van films of anderen. Weet je ook op dit samples op internet sites zitten rechten hoor ! ! !

Origineel geplaatst door Mstudio1
de lengte van een sample maakt dacht ik niets uit, zolang het herkenbaar is zit er recht op!

Idd zo heb ik ooit eens in de Future Music gelezen dat The Prodigy flink problemen heeft gehad met die Hey! sample in Firestarter die was afkomstig van Art of Noise - Close to the edit en duurt nog geen anderhalve seconde dus......

Re: Vocal samples

Origineel geplaatst door RooT
Weet iemand een goede website waar je goede vocal samples kan downloaden?

als je kazaa heb type je in acapella volla :D

alleen je moet er wel iets mee doen zodat je het niet meer herkent .

Zolang je het niet commercieel gebruikt (movie-samples, e.d.!) is er geen probleem.
Stond ooit iets in de 'Interface'..

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Zolang je het niet commercieel gebruikt (movie-samples, e.d.!) is er geen probleem.
Stond ooit iets in de 'Interface'..

klopt, echter als je ook maar 1 plaat verkoopt ben je commercieel bezig :D
maargoed ze doelden volgens mij erop dat als je niet groots gaat met je nummer dat men ook niet snel zal ontdekken dat jij hun sample hebt gebruikt ! maar op het moment dat je commercieel succes hebt komen de problemen !

trouwens over die 70jaar na de laatst levende rechtshebbende ! daar moet je ook mee uitkijken ! dat gaat alleen over de auteurs rechten indien die weer niet zijn overgeheveld aan de nabestaanden enz. enz. ! haakies en oogies zoals ik zei !
ik herinner me iets over "o fentura" ofzo, waar was ook zo'n gezeik over maar ik weet niet of die vent al 70jaar dood was !

Als je ervoor zorgt dat niet te achterhalen is wie degene is geweest die de sampler heeft bediend, oftewel je plaatje anoniem uitbrengt krijg je natuurlijk geen problemen. Alleen kun je de roem dan ook wel vergeten.
Kijk, je vrienden moeten maar gewoon geloven dat jij degene bent geweest die die hete track in elkaar heeft gezet.

Je hebt natuurlijk ook van die artiesten die overal proberen geld uit slaan :duivels:

kortom : gewoon een goede vocal sample cd kopen,dan heb je geen problemen....tip : voice spectral 2 van best service.....ik heb al verschillende samples van die cd in diverse producties gehoord....

Best service

Best service

Origineel geplaatst door dione
kortom : gewoon een goede vocal sample cd kopen,dan heb je geen problemen....tip : voice spectral 2 van best service.....ik heb al verschillende samples van die cd in diverse producties gehoord....

Dus Zeker deze CD Niet kopen als je orgineel wilt klinken !!!

Re: Best service

Re: Best service

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Dus Zeker deze CD Niet kopen als je orgineel wilt klinken !!!

Lex, je hebt weer es helemaal gelijk... wie gebruikt er nu andermans stem om een productie te maken.
Zoek een zangeres, ga naar de muziekschool, ben creatief..

Ik denk dat Junkie XL er anders over denkt! :D

Creatief met andermans stem kan natuurlijk ook

Back