Vocal samples

Ja met Elvis kan ik het ook....euh..denk ik

Ja met Elvis kan ik het ook....euh..denk ik

(euh het ie wel meteen Elvis voor nodig) Junkie XL moet niet denken maar doen ! Tevens vind ik dat elvis nummertje echt Nix bijzonders! Hij heeft wel dikkere dingen gedaan !! , zonder elvis.

Re: Best service

Re: Best service

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Dus Zeker deze CD Niet kopen als je orgineel wilt klinken !!!

volgens mij vroeg de topicstarter niet om adviezen om origineel te zijn,maar om vocal samples.....

CD

CD

Origineel geplaatst door dione
volgens mij vroeg de topicstarter niet om adviezen om origineel te zijn,maar om vocal samples.....

Oww(gaan we weer) Hij vraagt ook niet om een CD!:stupid

kom joh!

Origineel geplaatst door dione
kortom : gewoon een goede vocal sample cd kopen,dan heb je geen problemen...

maaaaar.... ook hier moet er wel op de cd -hoes staan dat je de samples vrij mag gebruiken (het bekende addertje weer !!), dus ook hier moet je weer goed uitkijken, tip! lees voor het aankopen de achterkant van het hoesje !!!

www.djsamples.com ofzo heeft meestal wel goedkope korte stukkies geloof ik niet echt bruikbaar alleen, en de daily wav heeft 1000-en stukkies van films gesampled, echt van alle films denkbaar, zelfs van amerikaanse tv-commercials, al zit je daar denk ik niet echt op te wachten! wel slechte kwaliteit geloof ik !
succes!!
oh ja er is zelfs een wav startpagina ! kijk daar maar eens!

Volgens mij mag je samples van anderen wel beperkt gebruiken.

Er was lang geleden iets met het nummer van DJ Promo - don't speak waarbij hij de zang van No Doubt had gejat (of opnieuw laten inzingen), en dat mochten ze toen drukken in een oplag van ca. 750 stuks (het aantal weet ik niet helemaal zeker). Om meer uit te brengen hadden ze toestemming van de platenmaatschappij nodig.
Na een tijdje kregen ze die ook en werd de plaat opnieuw uitgbracht, maar dat was nadat het een hit was geworden.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Volgens mij mag je samples van anderen wel beperkt gebruiken.

Er was lang geleden iets met het nummer van DJ Promo - don't speak waarbij hij de zang van No Doubt had gejat (of opnieuw laten inzingen), en dat mochten ze toen drukken in een oplag van ca. 750 stuks (het aantal weet ik niet helemaal zeker). Om meer uit te brengen hadden ze toestemming van de platenmaatschappij nodig.
Na een tijdje kregen ze die ook en werd de plaat opnieuw uitgbracht, maar dat was nadat het een hit was geworden.
[/QUOT

Origineel geplaatst door Mstudio1
klopt, echter als je ook maar 1 plaat verkoopt ben je commercieel bezig :D
maargoed ze doelden volgens mij erop dat als je niet groots gaat met je nummer dat men ook niet snel zal ontdekken dat jij hun sample hebt gebruikt ! maar op het moment dat je commercieel succes hebt komen de problemen !

trouwens over die 70jaar na de laatst levende rechtshebbende ! daar moet je ook mee uitkijken ! dat gaat alleen over de auteurs rechten indien die weer niet zijn overgeheveld aan de nabestaanden enz. enz. ! haakies en oogies zoals ik zei !
ik herinner me iets over "o fentura" ofzo, waar was ook zo'n gezeik over maar ik weet niet of die vent al 70jaar dood was !

Dat ging over No Fortuna, dat nummer stond begin jaren '90 in de top 40. De componist van het stuk (Carmina Burana) Carl Orff was nog geen 25 jaar dood. Hij was toen pas 12 jaar overleden, dat is de reden geweest dat die platen toen uit de handel genomen moesten worden ( ik heb ze trouwens beiden, net als het origineel).

ik heb es ergens gelezen dat Michael Jackson de rechten van de Carmina burana nu in handen heeft.....slimme zet

Back