Steinberg *plex*

ik heb hier een demo versie geinstalleerd maar ben niet echt onder de indruk.. het zou volgens mij een tegenhanger moeten zijn van Absynth maar dan zou ik als ik mnr. Steinberg was de jongens nog maar ff hard gaan laten werken.
Ik heb ook de gratis Crystal pluginn draaien en die is zelfs een heel stuk beter !

is idd steinbergs tegenhanger van absynth. Klinkt van geen meter:(. Maar ik vind eigenlijk bijna alle Steinberg VSTi's niet klinken behalve Virtual Guitar/Electric Guitar en The Grand.

Origineel geplaatst door J-Run
is idd steinbergs tegenhanger van absynth. Klinkt van geen meter:(. Maar ik vind eigenlijk bijna alle Steinberg VSTi's niet klinken behalve Virtual Guitar/Electric Guitar en The Grand.

Hoe kom je daar nou bij? Het principe van Plex is volstrekt anders dan
Absynth en meer gericht op conventionele sounds.

plex heeft inderdaad niks weg van absynth. het is een principe waarin je verschillende eigenlschappen van bepaalde instrumenten/geluiden met elkaar kunt kruisen, bijvoorbeeld de envelope van een sitar met de klank van een doedelzak of whatever.
het grote nadeel van plex is dat je niet je eigen geluiden erin kunt proppen maar je bent gebonden aan de presets die steinberg je heeft aangereikt... dus meer een geluidsmodule met grotere mogelijkheden dan een synth.

er wordt wel geprobeerd om in de volgende versie van plex [de zogenaamde plex 2] de optie in te bouwen je eigen wav files erin te laden. kijk, dan wordt het interessant :)

oeps, ja jullie hebben helemaal gelijk, was in de war met een ander. Maar je kan met plex wel net zo rare sounds maken als met absynth;)

Als ik denk aan een tegenhanger voor de Absynth denk ik meer aan de Steinberg D'Cota. Die heeft het typisch heldere, enigszins kille geluid dat zo kenmerkend is voor de meeste VST-instrumenten van Steinberg. Ik vind het zelf niet zo'n punt, omdat je dat soort sounds vaak goed kunt gebuiken als je voor de rest veel donkere geluiden gebruikt.

Origineel geplaatst door J-Run
oeps, ja jullie hebben helemaal gelijk, was in de war met een ander. Maar je kan met plex wel net zo rare sounds maken als met absynth;)

haha ja ik kan zelf ook wel rare sounds maken. maar dan is mongoolse keelzang toch ook niet gelijk de aziatische tegenhanger van absynth?
:duivels:

met andere woorden .....?

is hij aan te raden voor 200€ ? of dan beter de absynth halen

heb namelijk wat geld over:D

Origineel geplaatst door supermingwoe

absynth... kost wel wat meer geloof ik

als je over absynth zit te denken [wat ik zeker zou doen ten opzichte van Plex] zou ik eerst even Crystal downloaden waar goose het over had. is een soortgelijke synth, maar dan gratis. let wel op dat je versie 1 downloadt en niet 2 [met al die rare vertragende sampling shit enzo]

www.greenoak.com

Origineel geplaatst door cyan_circle
haha ja ik kan zelf ook wel rare sounds maken. maar dan is mongoolse keelzang toch ook niet gelijk de aziatische tegenhanger van absynth?
:duivels:

Hehehe, da's niet makkelijk hoor zo keelzingen. Neem maar eens op dan. ;)

Maar die softsynths van Steinberg vinnik nou niet echt bepaald het neusje van de zalm hoor. En volgens mij worden de meesten hiervan ook door 3en ontwikkeld en door Steiny uitgebracht.

van welk bedrijf is crystal dan ??? en waar ik het vinden ??

Dit is een link die iedere VSTi gebruiker moet kennen:

www.kvr-vst.com

de site ken ik wel , maar van crystal heb ik nooit gehoord.

ik ga effe checken

btw bedankt all

van welk bedrijf is crystal dan ??? en waar ik het vinden ??

eeh... hallo? bent u linkblind? www.greenoak.com

Back