mpc 2000 xl probleem?

deins

ADEMDUIF
Hallo,
drie vragen over mijn akai mpc 2000 xl.

1----Als ik het goed begrijp moet hij waneer je de .pgm files van de originele bijgeleverde akai sample cd laad onder alle pads van de 4 banks geluiden plaatsen?

In ieder geval laad hij zelfs in de eerste bank nog niet eens onder alle pads een geluid.
Slechts onder een paar verspreide pads laad hij een geluid.

ik zie tijdens het laden van een pgm in het laadschermpje ook heel veel .wav's voorbijkomen die ik daarna onder geen 1 pad ook terugvind.

ik dacht nog dat de scsi-cd-rom misschien niet goed was maar ook via de interne zip doet hij hetzelfde.

als ik zelf enkele wav files aan die pads toeken doen die pads het wel, ze zijn dus niet kapot.

2-----ten tweede heb ik na vele malen letterlijk de gebruiksaanwijzing volgen nog geen enkel effect kunnen horen van de ingebouwde fx-kaart.
terwijl het toch niet zo ingewikkeld is als ik het zo lees.

3-----en als derde lukt het mij niet om enkele geluiden toe te wijzen aan de individuele outputs.
die blijft zeg maar in stereostand en krijg ik enkel de cijfers 1/2 of 3/4, maar nooit een enkele uitgang zoals 1 of 2
ook niet als het geluid mono is en alle instellingen op mono staan.

ik heb echt goed de manual oneindig gelezen en uitgevoerd en op internet gespeurd maar kom nu echt niet meer verder

wie iets weet mag het zeggen......

alvast bedankt

hoeft geen oplossing te zijn,

maar het zou handig zijn te weten of dit defecten zijn of iets anders....

(bump)

misschien is de eerste tekst te veel,

belangrijkste vraag

hoort de mpc bij een pgm-file laden onder alle pads en of onder alle banken geluiden te plaatsen.
(vanaf de bijgeleverde akai-cd-rom, bijv de mpc drumset dry)

als hij dat niet doet moet ik hem dan wegbrengen naar de muziekwinkel?

Nee...dat is niet standaard dat als men een .pgm file laad dat ie dan alle samples onder elke andere pad automatisch zal plaatsen.

Jij moet namelijk de samples toekennen aan elke pad....dus jij bent bepalend ofdat onder welke pad welk geluid komt te zitten....dit doet de MPC niet automatisch.

Nadat je alles toegwezen hebt kun je dit onder een willekeurige naam dan als .pgm wegschrijven...hij zal dan de volgende keer deze dan op de juiste manier laden.

oke,

maar wat ik uit de handleiding opmaak is dat dit in het geval van de pgm's die je van de originele bijgeleverde akai cd-rom laadt wel zo is.

er staat dat je een bepaalde pgm van die cd moet laden (bijv. de mpc 60 drumset)gevolgd door "probeer nu de pads om de geluiden te horen en wissel tussen de 4 banken om de andere geluiden te horen.

bij mij staan er dan alleen in bank 1 een paar geluiden en veel lege pads

When loading is finished, press MAIN SCREEN and try the sounds by hitting the drum pads. To hear some of the drum sounds you have loaded, play
the 16 drum pads on the front panel. To hear other sounds, press the A, B, C or D PAD BANK
keys, then play the pads again.

bij mij staan er dan dus een stuk of 9 samples in bank a en meer niet zeg maar

1. Volgens mij klopt dat wel. Zo groot zijn die PGMs niet; de meeste PGMs op die CD bevatten ergens tussen de 10 en de 20 samples volgens mij. De handleiding is blijkbaar een beetje misleidend wat dat betreft.

2. Weet je zeker dat je een FX-board hebt? Het is vrij recht-toe recht-aan. Ik heb nu even geen MPC bij de hand, maar als je bij de mixer op FXSend en FXEdit drukt zou je alles in moeten kunnen stellen. Kun je misschien wat specifieker zijn wat je probeert en waar het mis gaat?

3. Dat klinkt toch echt alsof je met een stereo-sample te maken hebt.

oke, dat komt eerder in de buurt ja, tussen de 10 en 20,

voor het effect heb ik ook gewoon het effect send en edit gebruikt,
gewoon een multieffect samenstellen en dan senden naar een geluid
en dan gebeurt er niks,
hij is wel in de post verstuurt dus mischien een keer opnieuw het fx board aansluiten,
als dat een beetje makkelijk te doen is?

iig. bedankt voor je antwoord,
ik heb hem net en dan weet je niet altijd of de fout in het apparaat zit of jezelf

en de gebruiksaanwijzing is soms wat wazig,
of mijn leesvermogen......

Ok, een stappenplan dan:P

1. Zorg dat je een sample hebt geladen en aan een pad hebt geassigned,
2. Ga naar de mixer en zet die pad bij STEREO en INDIV helemaal zacht om vergissingen te voorkomen; nu zou je niks meer moeten horen,
3. Ga in de mixer naar FXSend en zet de slider voor de desbetreffende pad helemaal open en kies bovenin M1 (voor multi fx 1),
4. Ga naar FXEdit, zorg dat "Multi Effect 1" is geselecteerd en bouw een simpel effect.
5. Controleer of je bij de settings van het MIX "effect" de juiste output hebt geselecteerd. Zorg ook dat het MIX "effect" aanstaat,
6. Nou moet ie het doen.

Het lijkt me eigenlijk ook sterk dat ie het maar "half" doet als het boardje loszit ofzo. Maar mocht je hem toch opnieuw willen proberen aan te sluiten: dat is vrij simpel. Gewoon de bodemplaat losschroeven en dan is het dat kleine kaartje midden vooraan dat met 1 schroefje vastzit. Fototje:

Attachments

• eb16.jpg
    eb16.jpg
    174,1 KB · Bekeken: 131
Nou ja,
nu werkt het meteen!:biertje:

Waarom kan jij in 3 stappen uitleggen wat Akai zelf niet in een heel hoofdstuk
voor elkaar krijgt.

Eigenlijk zouden er meer van die stappenplannen in de manual moeten,

in sommige van mijn yamaha app staan ook van die stappen met alleen welke knopjes je in moet drukken zonder verdere uitleg en 100 mogelijkheden...

echt bedankt!

raar ook van die akai cd-rom, als je die laad krijg je inderdaad gewoon het idee dat er wat mis is gewoon omdat het zo rommelig opgezet is,
een paar geluidjes willekeurig verspreid... :frons:

maar ik kan weer verder :okdan:

Back