Ik heb zelf ook de overweging gemaakt...maar daar ik meer nijg naar HipHop sounds en breakbeat achtige drumgeluiden ben ik toch gegaan voor de XR20...en heb er tot nu toe totaal geen spijt van.
Ik wilde ook gewoon een "simpele" drumcomputer erbij hebben zodat ik snel een beat kan laten meelopen met mijn te maken melodielijnen ....laat hem dan ook syncen met een Nemo sequencer wat ie perfect doet.
Drum geluiden zijn zeer divers...maar dus voornamelijk getoetst op Hiphop/RnB/Dance geluiden.
Daarnaast heb je ook nog een keur aan one shots/samples om de boel wat op te leuken en ook een deel Synth achtige geluidjes...maar daar moet je het niet echt van hebben...is leuk...meer dan dat ook niet.
De kwaliteit van de geluiden vind ik van zeer hoge kwaliteit...als ik hem in mijn studio laat blazen klinkt het als een zeer goede drumcomputer die ook nog zeer strak kan lopen.
Dus ...zo'n keuze uit 700 sounds...99 presets en 99 user patterns....en daarnaast kun je ook nog eigen drumkits aanmaken.
Gezien de prijs/kwaliteits verhouding vind ik het een zeer leuk apparaat voor de prijs die ik ervoor betaald heb (279 bij Mtec).
Leuke bijkomstigheid is ook dat je de druco op batterijen kunt laten spelen...dus ook voor onderweg wat te pielen....
Mocht je nog vragen hebben verneem ik dit graag van je.