Andromeda sysex dumps

cult45

011110111000
even hard op denken..

Als ik het goed begrijp kan ik geen mix program inclusief de patches dumpen en laden. Een mix dump verwijst dus naar patches die locaal opgeslagen zijn in de A6? Ik wil namelijk kunnen beginnen bij een bepaalde patch, die helemaal kunnen verfreaken en dan dumpen in mn logic project zonder het begin punt te vernaggelen. Of vraag ik nu om teveel luxe?

je hebt helemaal gelijk, de Programs in een Mix zijn puur verwijzers naar program nummers. dus als je die programs wijzigt, verranderd de Mix mee.

en ik kan het weten...ik heb A6 Banker en MixMaker geschreven. met name dat laatste programma is eigenlijk onmisbaar als je serieus met Mix'en aan de slag wilt gaan. http://www.mk2software.com/mixmaker/

Ik heb alletwee gevonden op mijn internet searches, maar helaas werk ik op Macintel.

Is er sowieso iets te doen met een deel van de Andromeda geheugen als edit buffer? Dus bijvoorbeeld user program 0-15 worden altijd door de software gebruikt om een mixgroup te editten? Ik kan dan bijvoorbeeld een analog drum mix maken die altijd als begin punt geldt. De software vraagt om een mix bij opstart en saved vervolgens de programs naar de edit buffers. Als de user dan klaar is met editten kan de software vervolgens de mix+patches saven op de computer. De volgende keer kan de user dan kiezen om of vanuit de default andromeda mix te beginnen of zelfs vanuit en opgeslagen mix+patches die weer in positie 0-15 ge-edit worden.

Op die principe is de EM22 editor gebaseerd die ik op heb gezet.

Ik heb alletwee gevonden op mijn internet searches, maar helaas werk ik op Macintel.
is dat geen idee : het programma voor mac osx ook te maken??, ik wil er wel een ( os10.4.11)
heb zelf defaults gemaakt zoals hierboven beschreven van 8 patches genaamd mix a-h en daarbij enkele mix patches. werkt wel redelijk.
had liever het programma

De editbuffers? Er is een (1) edit buffer voor beide smaken op de A6 maar die zijn niet rechtstreeks te benaderen. dat zou wel moeten kunnen volgens de sysex specs maar het o/s is helaas nooit echt uit-ontwikkeld en de functies die de edit buffers manipuleren werken niet goed.

Da's so-wie-so een beetje sneu, als je zoals ik noodgedwongen echt diep in de materie duikt kom je er achter dat niet alles werkt zoals bedoeld. en sommige zaken werken zelfs helemaal niet. Zo zijn bijv. niet _alle_ parameters met midi aan te sturen en andere reageren weer heel anders dan gedocumenteerd.

Het is bij zo'n complexe machine met ditto software ook nauwelijks te vermijden dat er foutjes insluipen en door de overname van Alesis is er helaas een einde gekomen aan de updates. Het blijft overigens een hele vette super synth, laat daar geen misverstand over bestaan!

Als ik een patch binnen een mix aan het editten ben is het heel moeilijk om de patch op te slaan. Hebben jullie daar een methode voor? Als ik op store druk wil de A6 9vande10 keer de mix en niet de patch opslaan.

Back