Experimenten Dump

Sinds een paar dagen een Roland SH4D. Ik mis het handson tweaken, wat bij de SH4D prima op orde is! Prettige oscillators, kortom.. even los met een eerste demo.

Ik heb sinds kort een Boss RE-20 space echo. Net even (alsin toch wel een uur of twee...) in een 'techno-loop' gezeten met de Analog Rytm, RE-20 en Alpha Juno :)

Attachments

• technoloop.mp3
    2 MB
Lekker! Het geeft ook meteen zo'n classic/rave feel. Ook door de sound die je gebruikt natuurlijk. Mja, meer van dit! :D

Ik heb ook weer eens wat langer aan de knoppen gezeten vanavond.

Dit is het resultaat van een avondje klooien met voornamelijk VST's, maar ook een klein beetje quantum en TR8s.
Ik begon met het idee om weer wat te maken voor m'n Maak eens wat chiptune of retro videogame inspired shizzle topic, maar ik week gaandeweg steeds meer daarvanaf.
Het resultaat hangt tussen cliche cheesy synth muziek en chiptune in denk ik.
vrolijk is het in elk geval.

Ik denk dat ik hier nog wel wat meer werk in ga stoppen dus feedback mag :)

Deze ook maar weer eens bumpen met een prutswerkje :)

Tis een beetje spielerij met de motorsynth.

Klinkt lekker (rauw) 8)
Motorsynth klinkt al heel snel rauw. Daar moet je juist je best doen om het clean en lief te laten klinken... heb hem nog niet helemaal getemd :D
Daarnaast bevatten de drums excessief veel chipcrusher effect en de kick is mishandeld met roar... ^^

zoveelste poging om iets hardcore/gabber achtig iets te maken. goeie kick maken en dan ook nog zorgen dat andere dingen erbij blijven passen is een hele kunst :D
Maar wie t niet probeert leert het nooit :)

303+motorsynth, 909 kit, zelfgemaakte kick (kick 3 beta met veel distortion en EQ) lead uit waldorf quantum (met de onbaord bitscrush effecten) en wat Chipounds/sylent presets.

Old good 909 hardcore gabbetje!:okdan:
lekker hoor, goeie breaks,
puntig basskickje en een live draaiende 303tje (of iets in die hoek)
die 'live 303' is de motorsynth terwijl ik (idd live) aan de filterknop draai :D
Er zit ook nog 'echte' 303 in (nou ja... ABL3 vst :p) maar die zit een beetje op de ahtergrond om die motorsynth een 303 accentje mee te geven... is meer een zacht effectje hier :)

Eigenaardig goed.Meestal vind ik 9900000% gewoon brol op internet.Iedereen koopt instrumenten en denkt de Holy grail te hebben gevonden.Wel te verstaan dit nummer.De rest kan gewoon weer bij die 990000% zijn.

Eigenaardig goed.Meestal vind ik 9900000% gewoon brol op internet.Iedereen koopt instrumenten en denkt de Holy grail te hebben gevonden.Wel te verstaan dit nummer.De rest kan gewoon weer bij die 990000% zijn.
M'n hele hok is een en al holy grails. Misschien moet ik synthfluencer worden :)

Ik zat met de oudste dochter wat ouwe memes op youtube te scrollen en we kwamen de "hou je bek dicht kimaya" meme tegen.

Ze zei "daar moet je een keer een nummer mee maken".

Challenge accepted!

Bij deze in zeer korte tijd in elkaar geflanst met vooral sylent1 presets en heel veel distortion, echo en reverb. Resultaat te grappig om wegbte gooien en perfect voor dit draadje uitprobeersels.

Back