Korg MS-10 gespot €400

CreOn

Alles naar de knoppen....
Klik

Sorry...had hem eigenlijk in "interessante gear gevonden" moeten zetten....

Re: Korg MS-10 gespot €400

Origineel geplaatst door ZmokE
Klik

Sorry...had hem eigenlijk in "interessante gear gevonden" moeten zetten....

belachelijke prijs !!

Belachelijk hoog of belachelijk laag?
Dit is toch wel een gangbare prijs voor de MS-10 dacht ik...

Ik houd het op belachelijk hoog eerlijk gezegd, maar helaas vragen ze het wel vaker voor een MS-10.

Ja als ik op Prepal kijk (wat ik toch altijd een beetje als richtprijs gebruik) staat er $414 gemiddeld. Ik heb de mijne een jaar geleden verkocht voor 350€, nadat ik eerst goed had rondgekeken wat de gangbare prijs was. Enkele maanden later ging de prijs al richting 400. En je kunt natuurlijk ook altijd tot een compromis te komen met verkoper hè?
Beetje onderhandelen kan geen kwaad.

Ik bedoel belachelijk in relatie tot de synth die je er voor krijgt,
400Euro + voor zo'n pisbakje.
Voor die prijs koop je een fantastische Synth waar je echt muziek mee kunt maken ipv
knorren piepen en kraken.

Ik denk dat niet iedereen het daar mee eens is......

Ik denk dat niet iedereen het daar mee eens is......

dat weet ik:) , maar als je ooit met echte synth's gespeeld hebt is een MS10
toch echt speelgoed

(oeps toch die knuppel gegooit) :duivels:

En wat is voor jou een echte synth dan?
(en van mij je gerust knuppelen hoor, ik hou wel van die stevige conversaties).

Origineel geplaatst door omiel
Ik houd het op belachelijk hoog eerlijk gezegd, maar helaas vragen ze het wel vaker voor een MS-10.
ben blij dat jij het zegt omiel...
tsja zo'n ms-10 is nou niet echt een hele spectaculaire synth moet ik zeggen (zelf ook 1tje gehad) het enige wat de 10 wel heeft ten opzichte van de 20 is PWM voor de rest is het gewoon te mager (en zeker voor die prijs)... :)

En wat is voor jou een echte synth dan?
(en van mij je gerust knuppelen hoor, ik hou wel van die stevige conversaties).

In je lijst zie ik er al een paar staan:)

ik zie de ms 10 door zijn zeer grote beperking in de mogelijkheden niet echt als een volwaardige synth.
niet dat hij niet bruibaar zou zijn voor sommige soundjes maar 1 osc, met minime mogelijkheden
die temanipuleren en tebewerken maakt het geen echte goede synth.
en als ik dan prijzen zie van 400+Euro verbaast me dat tenzeerste.

150 euro zou al het absolute maximum moeten zijn maar ik denk dat veel mensen denken
dat ze met een ms 10 een kleine ms 20 krijgen wat echt niet het geval is.

Waar de ms20 meer modulatie en patch mogelijkheden heeft meer vco's en filter mogelijkheden blijven die van de ms 10 zwaar achter, het is alsof je een guitaar hebt met maar 2 snaren.
Het ziet er uit als een guitaar het klinkt als een guitaar maar uiteindelijk is het geen volwaardige guitaar.
Door de beperking van de 2 snaren.

ms10 rules

ms10 rules

ik vind de ms10 een vette topsynth en ja ik heb ook grotere synths in mijn bezit zoals een doepfer modulair.

luister maar eens naar onderstaande tracks die ik gemaakt heb:

http://members.lycos.nl/synthman/mp3/ms10synthmann.mp3

of

http://members.lycos.nl/synthman/pure synths.mp3

De eerste track is volledig met een ms10 gemaakt, speelgoed synth? ik dacht het niet.
De tweede track heeft een leadsound uit de ms10, vette sound toch of niet? voor zo´n leadsound ga ik nog niet aan de doepfer schroeven, die haal ik meteen uit de ms10, en met een ms20 lukt dat niet eens, die heb ik namelijk ook gehad en verkocht uit frustratie omdat er geen eenvoudige vette leads en bassen op te maken zijn zoals op een ms10.

ik heb trouwens 1000 gulden betaald anderhalf jaar geleden voor een ms10 in bijna nieuwstaat bij MH en dat zou ik er zo weer voor betalen want het is het geld dubbel en dwars waard.

ok ff ingrijpen! de hele korg ms serie is geweldig(dat je het ff weet). de ms10 is idd een beetje beperkt maar klinkt in iig een stuk beter als de ms 20.

daarbij is het het leukst als je een setje hebt van iig de 10 en de 20. en hij kan niet alleen piepen en knorren hoor geloof mij maar. ik heb er hele nummers mee gebouwt.

en je moet het modulaire gedeelte ook echt gebruiken dus alles aan elkaar knoppen, signalen van buiten af naar binnen routen. om zo de meest vage dingen te krijgen. en geloof me dat is leuk:)

en de ms 10 heeft wat mij betreft een van de mooiste golfvormen aan boord die er zijn.
het is dat ik van een zeker iemand een prophet moest kopen, en dus geld nodig had en daarom mijn ms10 heb verkocht (ook voor 400€) maar hij komt zeker binnen kort weer trug

ik zei al ik trap een open deur in met mijn statement, maar ik blijf erbij,
de ms10 is een leuk ding maar 400E is buitensporig hoog, voor die prijs zou ik altijd een andere keus maken
en zeker geen ms 10 kopen, en dan vind ik 1000 piek bij onze MH al helemaal veel teduur.
dat koste hij nieuw destijds niet eens!!
Leuk seq lijntje kan je er uit halen met een SQ10 en wat effectjes, filter sucks i.m.o., bas is matig en neuzelige leagsounds ala ms10 kan je uit elke redelijke synth halen. Daar heb je geen ms10 voor nodig.
Alles watje daar mee kunt kan je met andere (goedkopere) synth's ook.
De hype van goedkope analoge synth's is voor mijn ook een mystery.

1100 euro voor en CS 30 !!!!!, 900 Euro voor een ms20!!!!!! 500 euro voor een cs10!!!!
ik vind het allemaal bullsh..... allemaal opgeblazen prijzen onder het mom van Analoog e speciaal!!
Koop voor die 1100 Euro een 2dehands Q en je hebt echt veel meer synth.
Je koopt er verd.. 1 JD990, Wavestation en Sy77 voor en die 3 synth zijn echt veel veelzijdiger zijn
dan een CS30, klniken beter hebben een beter sequencer ingebouwt en je hebt 3!!!! synth's ineens voor 1100 Euro!!!

Ga voor die 400 euro eens luisteren naar een Micro Q, een Nord modular pocket, een JD990,
een TG77 een Wavestation een enz enz dat ziijn echt betere synth's dan een MS10.
en met een beetje geluk houd je nog geld over ook.

Ik zeg niet dat de Msen ed slecht zijn ze zijn beperkt en VEEEEELLLLL
:confused: te duur voor wat ze kunnen.

Origineel geplaatst door Grooveron

Ik zeg niet dat de Msen ed slecht zijn ze zijn beperkt en VEEEEELLLLL
:confused: te duur voor wat ze kunnen.

jep dat ze te duur zijn dat ben ik met je eens, ik heb voor mijn eerste ms 350 gulden en voor de tweede 200 euro betaald. ik ben ook idd niet van plan om er meer aan uit te geven.

tja en de rest is denk ik verder persoonlijk. idd je kunt een hoop dingen die de ms kan ook met andere synths doen. maar ik zelf ben helemaal verliefd op de klank en dat schreeuwende filter(die van de ms10 dan, ms20 mist dat helaas) is helemaal geweldig

Origineel geplaatst door EDP
jep dat ze te duur zijn dat ben ik met je eens, ik heb voor mijn eerste ms 350 gulden en voor de tweede 200 euro betaald. ik ben ook idd niet van plan om er meer aan uit te geven.

voor die prijs zou ik ook wel een MS10 kopen (150 Euro) denk ik om aan tegeven dat het niet de synth is maar de prijs die ervoor betaald word belachelijk is.

Echt waar mensen kijk eens verder dan meteen op een hype tespringen zoals de rest.
Want dat kost je enkel geld.

ms 2 muchie

ms 2 muchie

ff reageren,...inderdaad een cs 30 voor 110 [een 2osc. mono metp@@p seq,...]
na heb ik geen msjes ,maar heb ik me wel laten voorlichten ,dat de vorrgaande korg serie
al a 800dv ,700s.77 veel fattur is vanwege andere elektronica ,de dual oscilator [+subbie]
en deze synths waren jaren 10ofsooo, ook veeeeel goedkoper dan nu ,ik ben hiernaar dus op zoek ,
ik kreeg laatst een reactie op een 8 dv die iemand wilde verkopen voo1200.eurooos uit duitsland
waar zijnwe heen gegaan met de analoogje /verkoopprijzen
woekeraars zijnwe/jullie
wie niet
terug naar af ,....!!!
toch blijft mnpro-1 meer mn leiveling dan mn nordlead ,
iemand intresse

Attachments

• maxi-korg 800dv.jpg
    maxi-korg 800dv.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 107
klopt ik zou ook liever een dv800 hebben dan een ms10
maar inderdaad zijn de prijzen belachelijk geworden, ik heb nog geluk gehad laatst.
ik heb een inperfecte staat verkeerende Solist 505 van ELKA met orginele filghtcase voor 95 E gekocht
Das nou een mooie prijs voor zo,n machientje.
Mocht ik een DV800 tegen komen laat ik het je weten/

hmmm soloistha

hmmm soloistha

tja dit doet me pijn
ik heb ooit een soloist gehad ,those back days .....
die niet helemaal correct was
alle toetsen speelden dezelfde noot en somsook weer niet??? zaten zelfs bartsen in frontpanel ,....
[maar het was wel een egtu synth ,ik heb hem verbouwd en weer weg gegeven ,...
zo ook met meastro fx system
no osc. maar wel een phaser ,ringmod.,env follwer ,enzenz uhhh
ik wist toen niet dat het een vrij ,rare , apparaat was
tja we leren he al;l the awy ,...
DIT GELDT VOOR IEDEREEN <>>>>>>>
wie er een 800dv ,700,770 van korg je heeft ; let me now
FOR SALE dan let wel, seen jullie

800dv ,700s, 770 veel fattur is vanwege andere elektronica

klopt, met name de oscillators klinken veel dikker en de ringmod veel smeriger. d'r zitten ook wel wat nadelen aan zoals de zeer beperkte envelopes en modulatie routings maar de MS serie is ZWAAR overschat en dus ook overbetaald.
400 Euro voor een MS-10 is inderdaad nogal "veel voor weinig" maar ja, als een MS-20 voor 800, 850 Euri gaat dan verbaas ik me nergens meer over. Leuke bakken hoor maar zwaar beperkt qua sounds. Daar kan de vrij simpele patchbay ook niet echt iets aan veranderen.

Een 800DV is erg mooi maar moeilijker te vinden en dus duurder maar de 700s is ook niet te versmaden! Heeft een typische 80's synthpop sound: zeer herkenbaar en makkelijk in het gehoor liggend. Bovendien zijn ze meestal niet al te kostbaar. Let op: de 700 (dus zonder 's') moet je vermijden want die heeft maar 1 oscillator en (dus) geen ringmod.

De 770 is mijn favoriete "vintage" Korg: een klein maar fiijn scheurijzer van de bovenste plank. Vrij zeldzaam en praktisch onvindbaar dus die kun je beter vergeten. nee, de mijne is niet te koop :)

Back