jack to minijack kabels (mono!)

koediman

--<{(OoO)}>--
dit voor cv/gate/modular doeleinden.

ik heb hier wel van die overloopplugjes maar dat wil weleens invloed hebben op het signaal. ook al omdat minijack meestal in stereo uitvoering wordt geleverd. dat is dan nogal eens een beetje frutten voordat het juiste signaal betrouwbaar op de juiste plek komt.

weet iemand waar je patchkabels kunt krijgen die van mono 1/4" jack naar mono minijack gaan? liefst ook in verschillende lengtes? en een beetje redelijk geprijsd?

dit voor cv/gate/modular doeleinden.

ik heb hier wel van die overloopplugjes maar dat wil weleens invloed hebben op het signaal. ook al omdat minijack meestal in stereo uitvoering wordt geleverd. dat is dan nogal eens een beetje frutten voordat het juiste signaal betrouwbaar op de juiste plek komt.

weet iemand waar je patchkabels kunt krijgen die van mono 1/4" jack naar mono minijack gaan? liefst ook in verschillende lengtes? en een beetje redelijk geprijsd?
feedback en de media markt

ik zou graag m'n ongelijk bewezen zien maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daar te krijgen zijn. zal v/d week mediamarkt weleens binnen lopen voor de zekerheid. kan me herinneren daar enkel stereo-minijack dingen gezien te hebben.
op de feedback-site is iig niks te vinden wat erop lijkt.

ik zou graag m'n ongelijk bewezen zien maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daar te krijgen zijn. zal v/d week mediamarkt weleens binnen lopen voor de zekerheid. kan me herinneren daar enkel stereo-minijack dingen gezien te hebben.
op de feedback-site is iig niks te vinden wat erop lijkt.

mocht je in de buurt van utrecht zijn kun je er zo een paar van me krijgen

Ik heb mij hiervoor ook helemaal de tandjes gezocht. Zijn gewoon bij doepfer te bestellen.

dat is ook mijn ervaring, dat die krengen nergens te krijgen zijn.
bij doepfer vind ik ze behoorlijk prijzig (7 euro voor 0,7m als ik me niet vergis) en ik heb eigenlijk ook wat langere nodig.
ik ga van de week wel ff naar feedback (wil ook de prophet 08 eens checken dus mooie gelegenheid) en als daar niks ligt ga ik fgplein pb'en. :)

zelfs met mijn beperkte soldeervaardigheden, zet ik me toch daaraan. paar bundeltjes gekleurde patchkabels bij music store besteld, samen met een zooi metalen 'miniklinke' van 40 cent per stuk en dan een avondje tobben met stanley mes en soldeerapparaat. resultaat: een bescheiden assortiment mini jack naar jack en mini naar mini kabeltjes in diverse lengtes en in allerlei fijne kleuren.
en nu maar hopen dat ze het goed blijven doen. kosten: tientje of 4.

het is even werk, maar vooruit....

Attachments

• kabel1.jpg
    kabel1.jpg
    612,2 KB · Bekeken: 114
  • kabel2.jpg
    kabel2.jpg
    580,5 KB · Bekeken: 119
als ik weer eens alles opruim, of gewoon als ik er wat over blijk te hebben in gebruik, zal ik aan je denken.
(ga de boel aansluiten als ik mijn cp251 binnen heb.)

Je kunt het ook doen met mono-microfoonkabels. Gebruik ik voor de audio uit bij mijn Arp 2600. Ook te gebruiken voor CV/Gate. Heb ik gekocht bij Nederland Muziek in Almere. Volgens mij heeft iedere muziekwinkel ze wel. De Mediamarkt heeft ze niet.

Music Produktiv al gekeken?

was ff benieuwd....hebben ze mono mini jack kables bij de mediamarkt?
ook op zoek...

Back