soft sampler & soft synth

mindscan

The Perspective
Wie kent ,of weet een degelijke softsampler. Eentje zonder veel poespas.

Ik gebruik mijn pc als synth, en een atari mega ste met cubase als sequencer.
Tevens gebruik ik fm7 van Nativeinstr. als softsynth. Hoe kan ik deze ,en een soft sampler beide aansturen door de atari?
(wanneer ik bijv. fm7 aan heb, en rebirth one start geeft hij midi port in use). Ik heb in de pc een creative live platinum kaart.

Laatst gewijzigd:
waarom gebruik je niet gewoon die pc als sequencer? of heeft de atari emotionele waarde?;) Dan kan je Rebirth via de ReWire techniek gebruiken etc.

logic met zn EXS24 vind ik echt te gek !
misschien kan je eens overwegen om op logic te draaien
(alhoewel logic nu door mac is overgenomen & de klok van atari beter draait=( )

damn

Chainer of V-Stack lijkt me de oplossing om meerdere VSTi's aan te sturen.

Ik gebruik trouwens zelf ook de MEGA STe met Cubase als sequencer, omdat ik m'n toch niet echt slome PC niet echt helemaal strak krijg als ik sequencer + VSTi's draai

Origineel geplaatst door JazzMann
logic met zn EXS24 vind ik echt te gek !
misschien kan je eens overwegen om op logic te draaien
(alhoewel logic nu door mac is overgenomen & de klok van atari beter draait=( )

damn

mee eens, ik doe alles met logic en de exs24 sampler, werkt simpel en supergoed.
Ik heb ook geen hardware sampler meer en zal er ook geen eentje meer aanschaffen.
Maar loopt logic bij jou niet goed ?? het loopt echt retestrak bij mij !
Setup: P4 intell chipset 2533 MHZ, 1024 MB intern, 2 x audiowerk8, amt8.

Dat ze door apple vergenomen zijn is aan de ene kant jammer aan de andere kant goed, nu kunnen ze zich voor 100% inzetten om het nog beter te laten lopen op een mac, geen 2 OS'en om het op te laten draaien maar maar eentje.

Aan de andere kant lullig voor de PC mensen.. maar ik zie het ook weer zo... toen clavia met de nord lead3 kwam gingen ook niet alle nord1 en 2 mensen dat ding kopen, de nord 1/2 voldoet prima dus waarom iets anders kopen, dat ding kan nog jaren mee.
Veel mensen zijn bezig met constant de nieuwste software maar waarom ?? als iets werkt, lekker laten draaien toch ??

Cubase + Battery + Kontakt! :D

Hee en flikker die atari nou is uit het raam, dat was leuk in de 80's/90's maar dat van die goeie klok is nu echt al heel lang bullshit. De pc's en programma's van nu draaien even strak en stabiel.

8o)

Arv

Origineel geplaatst door da goose
mee eens, ik doe alles met logic en de exs24 sampler, werkt simpel en supergoed.
Ik heb ook geen hardware sampler meer en zal er ook geen eentje meer aanschaffen.
Maar loopt logic bij jou niet goed ?? het loopt echt retestrak bij mij !
Setup: P4 intell chipset 2533 MHZ, 1024 MB intern, 2 x audiowerk8, amt8.

Dat ze door apple vergenomen zijn is aan de ene kant jammer aan de andere kant goed, nu kunnen ze zich voor 100% inzetten om het nog beter te laten lopen op een mac, geen 2 OS'en om het op te laten draaien maar maar eentje.

Aan de andere kant lullig voor de PC mensen.. maar ik zie het ook weer zo... toen clavia met de nord lead3 kwam gingen ook niet alle nord1 en 2 mensen dat ding kopen, de nord 1/2 voldoet prima dus waarom iets anders kopen, dat ding kan nog jaren mee.
Veel mensen zijn bezig met constant de nieuwste software maar waarom ?? als iets werkt, lekker laten draaien toch ??

ey goose :)

niet iedereen heeft zo'n beest als jij hebt :D
maarhu tja.. die audiowerk 8jes, zijn dienog ergens nieuw te koop?
groeten
mw

Origineel geplaatst door crx303
Chainer of V-Stack lijkt me de oplossing om meerdere VSTi's aan te sturen.

Ik gebruik trouwens zelf ook de MEGA STe met Cubase als sequencer, omdat ik m'n toch niet echt slome PC niet echt helemaal strak krijg als ik sequencer + VSTi's draai

Wat ik ook probeer op mijn pc (amd 1700xp processor met 256mb ram) hij kan de atari niet evenaarden.
En ik hoef niet al die fancy tools van een cubase sx.

Origineel geplaatst door mw3003
ey goose :)

niet iedereen heeft zo'n beest als jij hebt :D
maarhu tja.. die audiowerk 8jes, zijn dienog ergens nieuw te koop?
groeten
mw

valt wel mee toch op zich die computer??? ok.. wat meer geheugen dan standaard is maar da's ook niet echt de prijs hoor...
AW8 nieuw ?? niet meer volgens mij maar 2e hands zijn ze wel te vinden voor 150 pleuro's ofzo.
"t is gewoon een simpele kaart die werkt en goed klinkt, geen fancy 19 inch output expanders (ok, ik heb er wel eentje aan hangen, ze zijn er wel) maar gewoon 8 out, 2 in en klaar, geen 1024 bit 896 khz maar old skool 16 bit /44khz.
Het werkt gewoon.. meer niet

hehe

hehe

valt wel mee toch op zich die computer??? ok.. wat meer geheugen dan standaard is maar da's ook niet echt de prijs hoor...
AW8 nieuw ?? niet meer volgens mij maar 2e hands zijn ze wel te vinden voor 150 pleuro's ofzo.
"t is gewoon een simpele kaart die werkt en goed klinkt, geen fancy 19 inch output expanders (ok, ik heb er wel eentje aan hangen, ze zijn er wel) maar gewoon 8 out, 2 in en klaar, geen 1024 bit 896 khz maar old skool 16 bit /44khz.
Het werkt gewoon.. meer niet

mwah.. kijk voor zo'n pc kun je ook een virus halen misschien wel een virus en q bijv. en dan gewoon sequencen met een atari :)
hoeveel latency haal je met die audiowerks?... ze zijn perfect voor logic zekers?
e hoeveel latency heb je met cubase? [als je dat hebt mogen/kunnen testen?]

gr.
mw

Geloof me, als je eenmaal met SX aan het werk gaat, dan wil je niet meer terug.. Een oase aan automatisering en efx, eq etc etc...

Arv

Re: hehe

Re: hehe

mwah.. kijk voor zo'n pc kun je ook een virus halen misschien wel een virus en q bijv. en dan gewoon sequencen met een atari :)
hoeveel latency haal je met die audiowerks?... ze zijn perfect voor logic zekers?
e hoeveel latency heb je met cubase? [als je dat hebt mogen/kunnen testen?]

gr.
mw

ik heb geen flauw idee wat voor latency ik heb, interreseert me ook niet eerlijk gezegd, ik speel toch vaak met wat input delay enzo op midi en audio.
Cubase snap ik de ballen van dus dat weet ik ook niet.

Geloof me, zoals arveyman al zegt, eenmaal met Logic of SX ofzo gewerkt met audio en pluginns etc etc en je wilt niet meer terug.. acces virus ?? ik lach erom.. ik heb er 20 en heb zo'n kleine 120 effectprocessoren en dan nog een stuk of 30 compressors en een stuk of 40 filters (bij wijze van spreke dan)

Kom het een keer kijken zou ik zeggen, voor mij echt geen nieuwe hardware meer behalve een mixer, wat compressors en filters.
geloof mij.. hardware synths, drummachines en effecten gaan d'r helemaal uit... echt zonde van de ruimte allemaal.
Een goede controller, goede geluidskaart, goede computer, mixer en je bent klaar

Re: Re: hehe

Re: Re: hehe

ik heb geen flauw idee wat voor latency ik heb, interreseert me ook niet eerlijk gezegd, ik speel toch vaak met wat input delay enzo op midi en audio.
Cubase snap ik de ballen van dus dat weet ik ook niet.

Geloof me, zoals arveyman al zegt, eenmaal met Logic of SX ofzo gewerkt met audio en pluginns etc etc en je wilt niet meer terug.. acces virus ?? ik lach erom.. ik heb er 20 en heb zo'n kleine 120 effectprocessoren en dan nog een stuk of 30 compressors en een stuk of 40 filters (bij wijze van spreke dan)

Kom het een keer kijken zou ik zeggen, voor mij echt geen nieuwe hardware meer behalve een mixer, wat compressors en filters.
geloof mij.. hardware synths, drummachines en effecten gaan d'r helemaal uit... echt zonde van de ruimte allemaal.
Een goede controller, goede geluidskaart, goede computer, mixer en je bent klaar

tja, das wel zo denk ik.. maar ik vind handson werken toch wel errug relaxt..
niet alles met de pc.. alleen samples op de pc.. maar dat vind ik al een uitkomst sinds trackers! alles grafische zien! perfecto mundo.. ik snap al die gozers met een akai s2000 dus ook niet.. daar heb je nog steeds een pc bij nodig voor relaxt editten ;)

gr
mw

Re: Re: Re: hehe

Re: Re: Re: hehe

tja, das wel zo denk ik.. maar ik vind handson werken toch wel errug relaxt..
niet alles met de pc.. alleen samples op de pc.. maar dat vind ik al een uitkomst sinds trackers! alles grafische zien! perfecto mundo.. ik snap al die gozers met een akai s2000 dus ook niet.. daar heb je nog steeds een pc bij nodig voor relaxt editten ;)

gr
mw

ja, dat handson ben ik met je eens.. maar als je een geode controller hebt ben je 'r.
Ik heb een maandje of wat geleden op het punt gestaan om de logic control te kopen maar hebt toen afgehaakt omdat emagic overgenomen was door apple.
Nu zit ik er toch hard aan te denken om dat ding toch te gaan halen alleen dan waarschijnlijk de mackie uitvoering, als die tenminste onder logic werkt.. waar ik wel van uit ga maar je weet het nooit..

Weet iemand dat toevallig ??

Re: soft sampler & soft synth

Origineel geplaatst door mindscan
Wie kent ,of weet een degelijke softsampler. Eentje zonder veel poespas.

Ik gebruik mijn pc als synth, en een atari mega ste met cubase als sequencer.
Tevens gebruik ik fm7 van Nativeinstr. als softsynth. Hoe kan ik deze ,en een soft sampler beide aansturen door de atari?
(wanneer ik bijv. fm7 aan heb, en rebirth one start geeft hij midi port in use). Ik heb in de pc een creative live platinum kaart.

nog ff ontopic
http://www.nexoft.de is ook een v/d freeware alternatieven.
zij hebben battery gemaakt ism native instruments.

gr
mw:kroon:

Re: Re: Re: Re: hehe

Re: Re: Re: Re: hehe

ja, dat handson ben ik met je eens.. maar als je een geode controller hebt ben je 'r.
Ik heb een maandje of wat geleden op het punt gestaan om de logic control te kopen maar hebt toen afgehaakt omdat emagic overgenomen was door apple.
Nu zit ik er toch hard aan te denken om dat ding toch te gaan halen alleen dan waarschijnlijk de mackie uitvoering, als die tenminste onder logic werkt.. waar ik wel van uit ga maar je weet het nooit..

Weet iemand dat toevallig ??

ik dacht dat die onder elke grote app werkte:
dp / sx / logic / sonar :D

gr
mw

Re: Re: soft sampler & soft synth

Re: Re: soft sampler & soft synth

nog ff ontopic
http://www.nexoft.de is ook een v/d freeware alternatieven.
zij hebben battery gemaakt ism native instruments.

gr
mw:kroon:

de EXS24 (emagic) sampler is er ook als VST pluginn, ook interresant om naar te gaan kijken denk ik, simpel maar goed

Re: Re: Re: soft sampler & soft synth

Re: Re: Re: soft sampler & soft synth

de EXS24 (emagic) sampler is er ook als VST pluginn, ook interresant om naar te gaan kijken denk ik, simpel maar goed

weinig opties heb je dan/erg gelimiteerd is die uitvoering erg weinig... je kan dan beter op een exs24mk2 vsti plugin [als die al ooit uit komt]
of gewoon kontakt fixen.

gr
mw

Back