Te koop gevraagd: Roland SPD

Status
Please reply by conversation.

Synthequ

Stamgast
Naast het maken van muziek via software wil ik hier graag live drum spelen. Een nieuwe uitdaging dus.
Wat ik zo'n beetje beluisterd heb is ddrum 4 se een hele leuke maar ook een kostbare aanschaf. Medeli dd602 is een betaalbare en toch ook een erg leuke met veel mogelijkheden.

Wie kan mij aan iets moois helpen waar ik op uitkan breiden naar een leuke electronische drumstel.

Waarom begin je niet met:
Een oudere of nieuwere spd (6-20) van roland (of een oudere octapad). Deze kun je desgewenst uitbreiden met een kick, een snare, hihat en cymbals (als het maar triggers betreft kan eigenlijk alles). Je kunt daar vervolgens een drummodule aanhangen (alesis DM bijvoorbeeld, alesis heeft ook een mooie pad) of dit via de pc doen (battery, toontrack (dfh en superior), of als het echt de top moet zijn BFD van fxpansion). Ik gebruik zelf battery met een roland octapad, uitgebreid met een kicktrigger en een cymbal pad en switch pedaal (open-dicht) voor de hi-hat. Ik ben eerst gewoon begonnen met de octapad. Daar heb ik synths mee aangestuurd en samplers en op een gegeven moment heb ik daar battery bij gekocht en heb ik de kick en de hi-hat er aan toegevoegd. Inmiddels kan ik er (voor een niet drummer) best aardig mee uit de voeten.

Waarom begin je niet met:
Een oudere of nieuwere spd (6-20) van roland (of een oudere octapad). Deze kun je desgewenst uitbreiden met een kick, een snare, hihat en cymbals (als het maar triggers betreft kan eigenlijk alles). Je kunt daar vervolgens een drummodule aanhangen (alesis DM bijvoorbeeld, alesis heeft ook een mooie pad) of dit via de pc doen (battery, toontrack (dfh en superior), of als het echt de top moet zijn BFD van fxpansion). Ik gebruik zelf battery met een roland octapad, uitgebreid met een kicktrigger en een cymbal pad en switch pedaal (open-dicht) voor de hi-hat. Ik ben eerst gewoon begonnen met de octapad. Daar heb ik synths mee aangestuurd en samplers en op een gegeven moment heb ik daar battery bij gekocht en heb ik de kick en de hi-hat er aan toegevoegd. Inmiddels kan ik er (voor een niet drummer) best aardig mee uit de voeten.
Hey Mole.
De roland spd is idd ook leuk , hier kan ik idd ook wel wat mee.
Ik heb ook de spd-s gezien en deze is ook te gek.
De spd 11 lijkt duurder dan de spd s , weet jij ook waarom misschien???
Ik ben in ieder geval verkocht om zo'n apparaatje te kopen.

MOD.

MOD.

Beste MOD.

Zou de tekst in "te koop roland spd gevraagd"

Dank

De SPD-S is de sample versie uit de spd serie. Voordeel: je kan er de hele wereld aan geluiden mee aansturen vanuit het eigen geheugen (goed uit te breiden met geheugenkaartjes). Nadeel vind ik met name de omslachtige manier van samples laden (ik ben lui) en de beperkte uitbreidingsmogelijkheden (je kunt slechts twee monotriggers toevoegen).
De normale spd's functioneren als drum romplers en zitten vol met geluiden (niet uit te breiden). Of die geluiden jouw ding zijn is een tweede. Verreweg het goedkoopste alternatief is de aanschaf van een alesis drumpad zonder geluiden (iets van 150 euro nieuw) en deze via de computer een goeie drummodule te laten aansturen. De laatste is weer niet zo'n goeie optie als je m met name live wil gebruiken.

Hey Mole.
De roland spd is idd ook leuk , hier kan ik idd ook wel wat mee.
Ik heb ook de spd-s gezien en deze is ook te gek.
De spd 11 lijkt duurder dan de spd s , weet jij ook waarom misschien???
Ik ben in ieder geval verkocht om zo'n apparaatje te kopen.

Status
Please reply by conversation.
Back