[Progressive House] Bergen - Flower

Relaxend trackje voor in de huiskamer, dat is dus goed. Doet een beetje denken aan Circulation - Colours. Ik vind de percussie, snare/hihat iets te hard staan. De chords (orgel?) doen lekker oldskool aan. De track klinkt wel wat steriel. Een beetje buizen sound en een vies compressortje zou imo bijdragen aan wat meer karakter. De sample, thats right vind ik minder.

- Leuke relaxende track
- Mix en sound kan beter, meer karakter
- Arrangement en sound zijn lekker

Doe zo voort!

Je subbasje lijkt er net niet lekker in te liggen met de kick, maar kan aan mijn speakers liggen. Verder wel een heel goed nummer maar qua klanken en opbouw niet zo onderscheidend.

Bedankt voor de reacties!

@technomauriesje: Met jouw punten ben ik het wel eens. minimalistisch en steriel(saai?) liggen dicht bij elkaar denk ik.

@bikkel: Dat subbasje klinkt hier wel goed, maar ik luister op koptelefoon en KRK RP6, dus op beide is het sublaag niet echt goed te beoordelen dus het zou goed kunnen! (ik ga om die reden nog een subwoofer erbij halen binnenkort waarschijnlijk) Wel is het zo dat ik expres ervoor heb proberen te zorgen dat de bass en base elkaar niet in de weg zitten dmv sidechain compressie.

Meer reacties zijn uiteraard welkom 8)
@6 Trak: liebiediebie?

Back