[track] Gekke koeien, bubbelende visjes...

Tja, niet dat hij af is, maar m'n inspiratie is op. Wie oh wie kan mij wat tips geven om deze track (even afgezien van de belabberde opname) op te vijzelen. Heb even snel een stereotrack Cubase ingegooid.

Maar goed, over de song. Een gekke koe en een goudvis spelen de hoofdrol :kroon:
De kick heb ik even door de avp-1 gehaald. De rest is zonder effecten.

Weet je, op een of andere manier vind ik dit goed en origineel. De geluiden zijn helder en overtuigend. Het lijkt me echt een begin voor een trefzeker nr.,.:luv:

en wat betreft inspiratie: heb geduld, dan gaat het nr. vanzelf groeien namelijk. Inspiratie kan je namelijk nooit WILLEN, het wordt je gegeven.

ik heb het idee dat je avatar text niet klopt.

Hey Nate, thnx 8)

Heb het gevoel dat ik kwa opbouw naar de break een beetje spaak loop. Loopt net niet zoals het moet. De climax zeg maar.. hoe je het ook noemt.

De bewoners hier denken zoals de Avetar ;)
Kan ik ze niet kwalijk nemen. En de buren heb ik ook medelijden mee. Gisteren tot 3 uur 's-nachts m'n Virus geprobeerd...

[off topic] ik heb daar ook vaak last mee, dat ik niet vrijuit mn muziek keihard kan zetten want ik werk t liefst in de nacht! en heb geen vrije studio [end off topic] als ik spaak loop dan laat ik het rusten en begin een nieuw stuk. zo werk ik aan verschillende dingen tegelijkertijd. werkt prima als je het er voor over hebt.:)

leuk concept, al mis ik ook soms wat breaks.
..persoonlijk zou ik opteren voor een breakbeat i p v die 4/4

missch kan je is ff "Mous on mars" bestuderen

Hey thanx RoelRoel!
Droog is doorgaans ook m'n humor. :D

Maar eh... iemand nog een ideetje hoe hem wat op te poetsen? Ik post voornamelijk om te leren :geslaagd:

Thnx Jazzmann! Breakbeat. Nog nooit geprobeerd. Zal er eens over denken. Kan even proberen hoe het uitpakt :D

Okee Great Muffin.. Is wel een lache track maaaaarr.... het boeit niet zo? :confused: Ik weet niet goed hoe ik dat positief kan brengen maar ik denk dat het een beetje te kaal is en niet echt een natuurlijk verloop qua arrangement.

Arv

Hey Arv, als k muziek maak voor de meuk hoef ik het niet te posten. Ik post in de hoop dat er reacties komen. Deze kunnen positief gebracht worden en negatief. En zo hoort het :okdan:
Alleen op deze manier kan ik ontwikkelen. En als ik dan een superheld zou zijn die geen correcties zou brauchen, had ik niks te zoeken op het forum :biertje:

Over het nummer,
Arrangment is idd. niet het meest verfijnde haha, zal eens wat midifiles downloaden om te kijken hoe zij dat doen.
Met kaal, moet ik dan wat effecten (hier en daar een kort delaytje op bepaalde sporen, een lichte reverb over het geheel, gebruiken of bedoel je dat er te weinig tegelijk gebeurd?

Kwa effecten zelf. Ik gebruik die bijna niet. Probeer geluiden uit m'n synth te halen en dan ook op deze manier te gebruiken. Een effectloze song zeg maar. *D

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Over het nummer,
Arrangment is idd. niet het meest verfijnde haha, zal eens wat midifiles downloaden om te kijken hoe zij dat doen.
Met kaal, moet ik dan wat effecten (hier en daar een kort delaytje op bepaalde sporen, een lichte reverb over het geheel, gebruiken of bedoel je dat er te weinig tegelijk gebeurd?

Dat hangt helemaal af van wat je wil. Ik heb zelf een trucje: laat de sequence lopen en kijk niet naar je monitor, maar focus je op de song. Bij mij werkt het zo dat als ik ineens denk, hee nu moet er iets veranderen of iets bij, dan zet ik even een marker in de sequence.. en dan uitwerken maar.
Het is echt heel belangrijk dat het arrangement klopt, ik heb er zelf ook moeite mee..

success
Arv

Thnx Arv.. Ga binnenkort nog eens alles inladen en kijken wat ik aan de compostitie kan doen. En misschien ga ik ook nog wel een heel klein beetje met een delay hier en daar werken. Even kijken hoe het uitpakt. 8)

Hail theGreatMuffin!!

Helemaal jouw music. Ik ben sowieso al trots op je. Wellicht dat je bass iets vetter zou mogen, maar dat is vaak een kwestie van smaak. Beetje vette moogvbass maakt het geheel misschien wat voller.

Thnx for the tips! Gearlist is erbij gezet. Learning all the time........

:D OJS, alles moet geprobeerd worden! :D
M'n hoofddoel is het leren om uit m'n hoofd direct te weten hoe ik een specifiek geluid kan opwekken. Een lange weg, maar dat is niet erg. Daarnaast moet ik natuurlijk wel wat muziek maken, want synths kopen om alleen een bliepje en een piepje eruit te halen is ook weer zonde. En een dikkere bass? Gaan we gewoon proberen. Geluiden maken is het leukste van allemaal dus no probs :W

Zeg dat "trots zijn" maar niet tegen de leerlingen, want dan krijg je straks van die bekrompen oudertjes die menen dat aanstootgevende taal is. Heb in m'n kinderjaren zelfs meegemaakt dat papa even een leerlingetje over de tafels en stoelen moest gooien als voorbeeld wat hij met de leeraar zou doen als hij nogeens wat zou doen wat hem niet aanstond. Vreemde mensen hoor... :biertje:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
:D OJS, alles moet geprobeerd worden! :D
M'n hoofddoel is het leren om uit m'n hoofd direct te weten hoe ik een specifiek geluid kan opwekken. Een lange weg, maar dat is niet erg. Daarnaast moet ik natuurlijk wel wat muziek maken, want synths kopen om alleen een bliepje en een piepje eruit te halen is ook weer zonde. En een dikkere bass? Gaan we gewoon proberen. Geluiden maken is het leukste van allemaal dus no probs :W

That's the spirit !!..
:okdan:

Back