Korg Poly-800 Mk1 Reverse!

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Hey.
Ik kan voor 250euro een Korg poly-800 Reverse kopen.
Dit is dus een gewone Poly-800 maar dan met omgekeerde toetsen, De zwarte toetsen zijn wit en de witte zwart.

Klopt het dat de Poly-800 geen aansluiting heeft voor adaptor en alleen op batterijen werkt?.
Want er zit bij een batterijen compartiment een kleine kabelbreuk(Die gewoon is op te lossen volgens die man).

Zelfs voor de Reverse keys versie?.

Ik zie van de koop af.
Ik heb een DX-7 op het oog met 2 ram cartridges voor 250 en originele handleiding.

De DX is nu officieel van de baan, De man wou OPEENS dat ik van te voren 50euro overmaakte, Terwijl ik zei dat ik dat liever niet doe.

De Poly-800 werkt nog perfect en is in nieuwstaat, Dat is ietsjes aantrekkelijker, En dan kan ik die maand daarna wel een DX-7 kopen of zo...

In elk geval een veel beter synth dan een poly 800
En met sliders!!! ipv nummerieke toetsjes ed

Zeker zo!!

Heb ze beiden 106 en 800mkII

Die hs60 is 10x meer fun en klinkt iets beter dan de 800 (das eigen smaak natuurlijk)

Vic

Wat kan je met de Juno dat je niet kan met de poly dan?

Twee stemmen meer spelen...? (Maar dan met maar een oscillator per stem.) En een octaaf meer. Verder zou ik het niet weten. Misschien wat meer modulatiemogelijkheden. Maar daar kun je zelf achter komen. Het leuke van de Poly 800 is dat je beide oscillatoren in meer dan een voetmaat kunt spelen. Volgens mij kunnen alleen de Poly 61 en de DW-serie dat en verder geen enkele andere synthesizer. Dan heb je meer oscillatoren nodig die je een of meer octaven moet verstemmen. De Poly-800 was mijn eerste synthesizer 24 jaar geleden en je kunt er leuke dingen mee doen. De Juno was een tijdgenoot maar kostte twee keer zo veel.

De juno heeft knoppen en daar kun je in realtime het geluid mee veranderd.. al spelend zeg maar... Dit stuurt hij ook weer uit via midi zodat je alle sliderbewegingen kan opnemen in je sequencer. Verder heeft de Juno voor alle 6 stemmen een eigen filter. De poly 800 haalt al zijn 8 stemmen uitendelijk door 1 filter. Ik heb trouwens ook nog een Siel DK70 te koop voor 80 euro (jaja :W). Die synth lijkt kwa architectuur sprekend op een Poly 800. Hij klinkt echter iets rauwer. Bovendien kan je deze synth met midi cc parameters aansturen.

De HS-60 van Shiftr

De HS-60 van Shiftr

Shiftr: is die HS-60 er eentje met de originele voice chips? Doen ze het allemaal nog? Veel Juno's hebben problemen met de voice chips. En de HS-60 is een Juno 106 met speakers. Dus...

Hans

leuke budget synth met een afthans plastic uiterlijk, zeker geen 250 euro waard. en de reversed is alleen het uiterlijk dat hem anders maakt (totaal onzinnig dus om meer voor te dokken) de engine is gelijk (en daar gaat het om)

je kan er geinige sounds uit halen maar programmeren is een hell, die up/down toetjes zijn r-onduit fucked qua contact/reactie (een simpele value slider zou al een hele uitkomst geweest! maar helaasch...)
verder zijn de toetsenborden van poly's in het algemeen nou niet 1 van de betrouwbaarsten.

Twee stemmen meer spelen...? (Maar dan met maar een oscillator per stem.)

Twee stemmen minder zou meer op z'n plaats zijn.
Een beetje bruikbare pats maken lukt maar met 2 ocs
dan hou je maar 4 polyphony over

De juno is altijd 6 stemmig.

Verder heeft de Juno voor alle 6 stemmen een eigen filter. De poly 800 haalt al zijn 8 stemmen uitendelijk door 1 filter

Das leuk voor de foto van de printplaat ... das ook alles :L

Veel Juno's hebben problemen met de voice chips

;{ Ook al aan der lijve ondervonden, dan maar 6 nieuwe er in....vlarrr €240 =(
Wel met een gerust hart m'n onderdelen 106 verkocht.

Zelfs voor de Reverse keys versie?.

asjij voor omgekeerde toetsen 150 meer wil betalen ???
100 is genoeg
je kan ook de siel ex80 checken ook in module vorm soms zelfs 70.-

alles avn siel is goed koop en niet slecht vaak dco en analoog filter
zelfde as polysix
250 koopje byna mn afg . week gekochte korg z1 ...das een synth !

voor dat geld hebje byna een microwave / ms2000 veel leukere synths
jouw keuze
mr chilversum:halleluja

Back