Korg Poly-800 Mk1 Reverse!

De juno heeft knoppen en daar kun je in realtime het geluid mee veranderd.. al spelend zeg maar... Dit stuurt hij ook weer uit via midi zodat je alle sliderbewegingen kan opnemen in je sequencer. Verder heeft de Juno voor alle 6 stemmen een eigen filter. De poly 800 haalt al zijn 8 stemmen uitendelijk door 1 filter. Ik heb trouwens ook nog een Siel DK70 te koop voor 80 euro (jaja :W). Die synth lijkt kwa architectuur sprekend op een Poly 800. Hij klinkt echter iets rauwer. Bovendien kan je deze synth met midi cc parameters aansturen.

dus die dk 80 is idem as de korg poly 800 van binnen
de siels hebben ook split
dus 2x 4 stemmen te bespelen
dus koop die van shifter
en zoon juno schynt weldegelijk ander te zijn dan de juno106 beter vca ofzoiets vanwege de versterking
leuke bak idd asje j60 niet kan betalen
2x juno106 gehad
:biertje:

nog wat @ vic ;
maakt wel degelijk uit Citaat:
Verder heeft de Juno voor alle 6 stemmen een eigen filter. De poly 800 haalt al zijn 8 stemmen uitendelijk door 1 filter
Das leuk voor de foto van de printplaat ... das ook alles
sommige siels hebben ook 2x dco en uiteindelijk ook maar door 1 filter
maar bv de siel dk600/700 /opera 6 hebben een eigen vco/.vcf / env pad
en dat hoorje wel degelijk
de siel ex80 had naar mijn mening geen soepele draaiknop gedrag
bedoel dus ...steps int draaien ...via midi controller
wel weer leuk sequencertje

maakt wel degelijk uit Citaat:
Verder heeft de Juno voor alle 6 stemmen een eigen filter. De poly 800 haalt al zijn 8 stemmen uitendelijk door 1 filter

Ik geloof het graag hoor, maar je kan hem maar bedienen zoals het 1 filter zou zijn. net zoals de poly800
Kan je me even op weg helpen waar ik het verschil moet zoeken/horen ?

Thx,

Ik geloof het graag hoor, maar je kan hem maar bedienen zoals het 1 filter zou zijn. net zoals de poly800
Kan je me even op weg helpen waar ik het verschil moet zoeken/horen ?

Thx,

Dat maakt wel degelijk een groot verschil!

Stel je speelt een monofone melodie met een geluid met een lange decay die het filter langzaam dicht laat gaan. Dus je hoort de vorige nooit nog uitsterven in de verte met een doffere klank.
Op de poly 800 hoor je nu bij iedere nieuwe noot ineens de vorige noot weer helderder worden.
uberhaubt het geluid van een accoord waarbij iedere noot zijn eigen bijbehordende filter cut off heeft en zijn eigen resonantie door loopt ..Het geeft echt een veel rijkere klank...
Wat niet wil zeggen dat de Poly800 slecht is ... Ik zelf kon er niets mee maar ik heb de mijne verkocht aan iemand die erbij zweerde.. en ook dat ene filter heeft natuurlijk soms zijn charme...

Stel je speelt een monofone melodie met een geluid met een lange decay die het filter langzaam dicht laat gaan. Dus je hoort de vorige nooit nog uitsterven in de verte met een doffere klank.
Op de poly 800 hoor je nu bij iedere nieuwe noot ineens de vorige noot weer helderder worden.
uberhaubt het geluid van een accoord waarbij iedere noot zijn eigen bijbehordende filter cut off heeft en zijn eigen resonantie door loopt ..Het geeft echt een veel rijkere klank...
Wat niet wil zeggen dat de Poly800 slecht is ... Ik zelf kon er niets mee maar ik heb de mijne verkocht aan iemand die erbij zweerde.. en ook dat ene filter heeft natuurlijk soms zijn charme...

poly 800 is een vd bekendere budget synth s
evenals siel
kben daar ook meebegonnen te xperimenterren
dco synth hoeven ook egt niet slechte klinken
maar
die 250 die bradley wilde investeren ,..is slecht besteedt

kan dat meerdere voices en een filter niet egt uit leggen wel dat je t hoort rijkere klank
heb meerdere siels gehad die een filters hadden
ex80 dk 80 same weetik
bv mn monopoly heeft dat ook ...is wel een heel andere mono/ poly synth met maar een filter

Op de poly 800 hoor je nu bij iedere nieuwe noot ineens de vorige noot weer helderder worden

Duidelijk nu...thx

Morgen eens goed op letten :dj:
We maken er gewoon DCO dag van :biertje:

Stel je speelt een...

...vorige noot weer helderder worden.

m.a.w.:

slechts de eerst note-on zal alleen de Filter Env. triggeren.
alle extra ingedrukte toetsen daarna zullen geen invloed meer uitoefenen op de Filter Env...

m.a.w.:

slechts de eerst note-on zal alleen de Filter Env. triggeren.
alle extra ingedrukte toetsen daarna zullen geen invloed meer uitoefenen op de Filter Env...

Jawel .. volgens mij kan je dat zelfs instellen... Alleen hoor je bij de volgende noot de filter envelop nog een keer over de eerste gaan. Ze hebben overigens wel een eigen VCA dus het volume verandert niet mee waardoor het niet altijd opvalt dat je maar 1 filter hebt.

Vandaag eens netjes uitgezocht

In de filter sectie van de 800 kan je inderdaad kiezen
de filter eg retrigeren of niet.

cool is dat bij een snelle filter eg en een beetje stacato spelen niets aan de hand.
ga je nu gewoon meer gebonden spelen dan hoor je dat retriggeren van de vorige noten heel goed.
Je kan er expressief mee omgaan, een leuk neveneffect van die 1 filter ipv 6

Toch heb ik er wat aan die poly800mkII maar 250 is ie niet waard.
De helft daarvan wel €125

Back