[ambient] Cry-o-gen

fuse

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Na een muzikale onthouding van enige weken toch weer bezig gegaan aan een nieuw track. Hij is nog niet helemaal af maar misschien dat er nog enige suggesties zijn. Even afgebouwd voor zover mogelijk is. Nou ja in ieder geval is iedere kritiek welkom.

http://mmbase.dyndns.org/peaks/cry-o-gen.mp3

En het is geinspireerd op de soundtracks die op www.eve-online.com staan. En zoals de titel al verraad gaat het om een ruimteschip waarvan de bemanning in cryogene slaap bevind en door de ruimte suist.
Trouwens die ruimte geluiden is de ruis van m'n computer plus harde schijf opgenomen met een 'cheapo' microfoon.

Re: [ambient] Cry-o-gen

Ik word er helemaal sereen van... krijg het verlangen om helemaal alleen in de onmetelijke ruimte te zweven, vrij.. 'k zou niet weten wat voor kritiek ik er op zou moeten geven..

.. de computer ruis werkt voor mij niet echt. persoonlijk. een anders soort ruis misschien?

Laatst gewijzigd:
ik wil deze dus ZEKER beluisteren......maar de link werkt niet meer :confused:

greets isnieZot

Tsja, soms werken m'n links niet omdat die randdebiel van een huisgenoot m'n inet server uitzet en te lam is om hem aan te zetten. (honden krijg je nog wel zindelijk maar iemand zoiets laten doen is me nog steeds niet gelukt)

Maar wat me nu op valt is dat die pingeltjes wel erg veel lijken op de 'waiting for cousteau' van Jarre.
En dat filtergeluidje is een DW8000 en vind het zelf best wel OK. Die strings is teveel van hetzelfde en de drums ook eigenlijk. Maar ja dat moet dan nog allemaal gefixed worden. Maar samples van astronauten of zo vinden ho maar.

Nja, gaat goed komen. ;)

cool, ik verwachtte echt zo'n snelle breakbeat toen die hihats erin kwamen... maarja dan had je 't waarschijnlijk ook geen ambient genoemd :D
verder eens met googol

euhm duurt de track 1.42 ?
wel een heeeel plots einde.
maar voor zover ik hem kon beluisteren klonk hij wel leker.
behalve dan die snelle hi-hats, die vallen teveel op. misschien wat
trager laten gaan (4/4 ofzo) en een, effectje op steken?
kga nog wel eens proberen de volledig track te downloaden.(als er meer is tenmisnte)
:okdan:

greets isnieZot

Hele gave trek. Verveeld gewoon absoluut niet. Ik zou alleen wat afwisseling zoeken in de hats, maar weet niet of variatie daarin wel bevorderlijk zal zijn voor zo'n type song. Ben absoluut niet thuis in dit genre.

Waar komt die pad uitvliegen? 8)

Hmmmm, mooie track. Kreeg er even een rilling van over m'n rug in het begin, dus da's goed (of is het nou gewoon zo koud hier 's ochtens? ;)), ik hoorde bij dat hihatje in het begin idd. ook meteen een vette jungle beat naar voren schieten, misschien kun je er nog eens een jungle remix van maken...
Maar zo istie ook mooi hoor, idd nog even wat spacey stemmetjes erdoorheen, en iets van een synth melodietje of thema later erbij, zodat het niet de hele tijd alleen dat padje is (die overigens wel stijlvol klinkt).

Het idd een gafe site! Mooie game filmpjes! Mooie muziek! Ja hoor! Ik ben ook geinspireerd.
Maare die samples van astronauten staan gewoon op 'n FX Cd die je bij de eerste de beste winkel kun kopen.
onder 'effects voor je eigen film' of zoiets.(het is niet eens 'n echte sample CD) Hmmm, Als mijn computer klaar is
zal ik die sample wel hier op het net gooien(hier bij downloads).

je song is down?

track werkt nog altijd niet.
wil deze wel hebben. nadat ik een kort stukje gehoort heb.:D

greets isnieZot

Eindelijk een nieuwe mix gemaakt met wat extra's erbij. De stemmen komen van een oude geluidseffecten CD met oa astronauten. Klinkt wel geinig. :)

De mix iets minder bombastisch gemaakt. Eigenlijk wat droger en soberder. Wat ook meer bij het beeld past van een ruimtevoertuig waarbij de bemanning in cryogen slaap is en de radio allerlei berichten laat horen en je als het ware van verre het ruimteschip benaderd, inzoomed en door het ruimteschip heen zoeft in een camerashot en uiteindelijk op een gezicht van de held inzoomed.

http://mmbase.dyndns.org/peaks/cry-o-gen_voice_mix.mp3

euhm ik stel voor dat je eens wat gratis webruimte aanvraagt want ik kan je trackie niet
downloaden :stupid

greets isnieZot

Ik zag dat ik je eerste versie nog had staan, en maar eens geluisterd. Lekkere sounds, maar er mag wat mij betreft nog net ff iets meer pit it. Misschien nog iets meer structuur aanbrengen met een climax?
Verder vind ik het best aardig klinken.

Origineel geplaatst door isnieZot
euhm ik stel voor dat je eens wat gratis webruimte aanvraagt want ik kan je trackie niet
downloaden :stupid

greets isnieZot

Ehmm.... zal ik hem mailen?
Maar mbtje of 8 of zo. :D

:halleluja
tis een heel onvoorspelbare track.
wat zeer goed is en het houd het ook heel interessant.
Op geen enkel moment vond ik hem te saai ofzo.
meer van dat!

greets isnieZot

Back