Korg Z1 gekocht; vraagjes

Nightly Build

Go for what you know
Ik heb een Korg Z1 gekocht , voornamelijk omdat ik nieuwschierig ben naar dit instrument. Ik heb er veel goeds over gehoord, ik weet dat een aantal producers waar ik fan van ben hem gebruiken en wil het nu wel eens zelf meemaken.

mijn vraagen:

Is er sotfware voor de Macintosh voor de Z1? Ik heb de downloads op www.korg.nl al binnen

Tijdens het transport (UPS) is er een van de sidecaps beschadigd. zijn er nog Z1 onderdelen te bestellen?
als ik het spareparts adres in de UK mail krijg ik een mailtje terug dat ze alleen sturen als je in de UK woont.

Laatst gewijzigd:
Re: Korg Z1 gekocht; vraagjes

Origineel geplaatst door bounce
Is er sotfware voor de Macintosh voor de Z1?

Op www.korg.com kan je de Sound Editor downloaden, deze is trouwens enkel voor Mac's.

zijn er nog Z1 onderdelen te bestellen

Misschien kan je alvast eens informeren bij Voerman, zij zijn Korg importeur voor de Benelux. Wat ook nog wel eens wil lukken is kontakt opnemen met de verschillende vestigingen van Korg wereldwijd. Soms heb je geluk dat er ergens nog wel wat onderdelen stof liggen te happen in een obscuur magazijntje of zo. Dus misschien ook eens informeren bij Korg France, UK, USA,...

De sidecaps, bedoel je de zijkanten van de synth? Dan denk ik wel dat hiervoor nog wel onderdelen in voorraad zijn. De Z1 heeft dezelfde behuizing als de Trinity dus de kans ik groot dat je die nog kan nabestellen.

Alvast veel sMOSS-plezier met je Korg Z1 :okdan:

geheugenkaart voor de Korg Z1

geheugenkaart voor de Korg Z1

Mocht je ook nog op zoek zijn naar zo'n PCMCIA Flash memory card van Korg, dan kijk je best uit naar een gewone PCMCIA-compact flash adapter,dat kost ongeveer 15 EUR. Daarin kan je de huidige CF-kaartjes in gebruiken. Merk op dat de Z1 'slechts' 4 MB zal gebruiken ook al stop je er een CF-kaartje van bv 32 MB in. Voor minder dan 25 EUR kan je dan een heeeeeeeleboel programs en combi's bewaren. Veel goedkoper als de originele van Korg (die trouwens niet meer verkrijgbaar is)

A7634.jpg

dank je!

als die caps hetzelfde zijn als die van de Trinity moet het wel lukken lijkt me.

Heb je die kaartjes echt nodig?
Als ik bulkdumps via MIDI kan maken vind ik het ook allang best...
of gaat dat niet zo makkelijk als ik denk

Attachments

• dsc00005.jpg
    dsc00005.jpg
    35 KB · Bekeken: 98
handleiding

handleiding

Als iemand een engels- of nederlandstalige handleidig voor me weet hou ik me aanbevolen.

Re: handleiding

Re: handleiding

Als iemand een engels- of nederlandstalige handleidig voor me weet hou ik me aanbevolen.

De ingescande handleiding vind je terug in de files afdeling van de Korg Z1-Yahoogroup. Een pdf-bestand, enkel in het engels.

Heb je die kaartjes echt nodig?
Als ik bulkdumps via MIDI kan maken vind ik het ook allang best...
of gaat dat niet zo makkelijk als ik denk

Zo'n kaartje is handig voor als je geen computer in de buurt hebt (bv live) anders kan je ook best zonder, gewoon dumpen via MIDI. Werkt eenvoudig en kost niets.

BTW: de schade aan de zijkant valt nogal mee. 't is alleen een esthetisch minpuntje. Natuurlijk zou het fijn zijn als dat paneeltje nog kan vervangen, is ie weer net als nieuw.

http://www.lfo4.com hier kan je dat PDF bestand downloaden en nog veel meer. Hoef je niet helemaal lid te worden van Yahoo etc. Tenzij je dat wilt, maar ik kreeg alleen maar onzinnige vragen, nieuwsbrieven, yahoo onzin en rare verhaaltjes in mijn mail, dus ben daar ook maar mee gekapt. Stel je vragen maar gewoon op dit forum.:)

Re: geheugenkaart voor de Korg Z1

Re: geheugenkaart voor de Korg Z1

Origineel geplaatst door Hover
Voor minder dan 25 EUR kan je dan een heeeeeeeleboel programs en combi's bewaren. Veel goedkoper als de originele van Korg (die trouwens niet meer verkrijgbaar is)
A7634.jpg

hahaha ja ik had dus een paar jaar geleden die originele van Korg gekocht voor FL 260,- :( :( Dat is een f*cking complete synth!! De grootste fout van mijn muziekhobby aller tijden :(:( Maar dan staat wel het Korg logootje erop;)

Wel een boel goede tips he. Zou bijna zelf een Z1 kopen. ;)

Maar tis een beest van een synth. En dat is het.

Origineel geplaatst door fuse
Zou bijna zelf een Z1 kopen. ;)

ik kan vast melden dat dat helemaal geen kwaad kan 8D

Maar tis een beest van een synth. En dat is het.

ik moet toegeven dat het mij helemaal niet tegen valt :)

geen problemen met intensief midi verkeer?
ik kan me herinneren dat de z1 erg rot deed in een drukke midi-omgeving. verschillende interfaces geprobeerd toen en steeds weer andere problemen. uiteindelijk na 1 x omruilen en 3 x kijken na een jaar teruggegeven aan de winkel (en geld terug). niemand begreep het, maar later had een vriend vergelijkbare problemen met de z1, ook terug. toen ging het verhaal dat er problemen in het moederbord zaten en dat die vanaf een bepaalde serie vervangen waren door verbeterde moederborden.
tegen de tijd dat ik 'm terugbracht was ik echt blij dat ik van dat kelereding afwas, na zo veel gezeik, maar dat was wel een vertekend beeld, door alle ellende, want het was een leuke synth. goed filter en net genoeg knoppen, leuk modulatievlak en perfecte arpeggiator. hoewel geen 12 prophecy's, zoals ze toen beweerden bij korg.

fantastische synth, heel inovatief en klinkt als een beest, gave arpegitator erin, kortom
afentoe zie je ze op ebay voor 700 a 800 euro weg gaan, echt een aanrader.

Origineel geplaatst door Leo
geen problemen met intensief midi verkeer?
ik kan me herinneren dat de z1 erg rot deed in een drukke midi-omgeving. verschillende interfaces geprobeerd toen en steeds weer andere problemen. uiteindelijk na 1 x omruilen en 3 x kijken na een jaar teruggegeven aan de winkel (en geld terug). niemand begreep het, maar later had een vriend vergelijkbare problemen met de z1, ook terug. toen ging het verhaal dat er problemen in het moederbord zaten en dat die vanaf een bepaalde serie vervangen waren door verbeterde moederborden.

Volgens mij heeft het met de software erop te maken. Je moet namelijk v1.02 hebben. Ik heb ook van bepaalde mensen gehoord dat de Z1 crashte in het midicircuit etc. Het waren allemaal Z1's uit 1997 die v1.00 hadden.:)

Dus nu allemaal jullie Z1's testen. (dit kan je doen door ENTER en EXIT te gelijk in te drukken als je hem opstart)

hij zegt 1.01 , nog geen midimalfuncties of vastlopers gehad tot hiertoe, maar ben er voorlopig nog braaf mee geweest, wie weet....:D

Z1 BIOS update; mogelijk?

Z1 BIOS update; mogelijk?

Vraag ik me dus af: mijn versie is de 1.00 en heb idd nogal wat MIDI probs. Kan iemand me aub vertellen dat de BIOS door software te updaten is? Plies!??!

Volgens mij is dat hetzelfde gezeik als met een Prophecy: de Eprom moet vervangen worden.

Ik denk dat als je naar je Korg-dealer gaat en het probleem voorlegt dat ie wel een oplossing voor je kan vinden.
Check ook www.lfo4.com: leuke site over de Prophecy en de Z1, er staat ook sumier wat info over de prom-versies.

Q krijgt binnenkort ook zijn Z1 uit Deutschland; benieuwd welke versie deze heeft

Back